اخبار داغ

الگوی غذایی تان را تا دیر نشده تغییر دهید

به گفته محققان راتگرز (Rutgers)، آموزش به بیماران برای مشاهده و مستند کردن احساس خود پس از خوردن غذا‌های خاص می‌تواند راهی موثر برای تشویق تغییرات مثبت در شیوه زندگی باشد. برای اندازه‌گیری اثربخشی برنامه‌های تغییر رفتار بر رفاه بیمار، دانش‌آموزان دانشکده داروسازی ارنست ماریو در راتگرز با Eating for Your Health، در یک سازمان […]

اشتراک گذاری
01 آبان 1401
98 بازدید
کد مطلب : 150581

به گفته محققان راتگرز (Rutgers)، آموزش به بیماران برای مشاهده و مستند کردن احساس خود پس از خوردن غذا‌های خاص می‌تواند راهی موثر برای تشویق تغییرات مثبت در شیوه زندگی باشد.

برای اندازه‌گیری اثربخشی برنامه‌های تغییر رفتار بر رفاه بیمار، دانش‌آموزان دانشکده داروسازی ارنست ماریو در راتگرز با Eating for Your Health، در یک سازمان نیوجرسی که تغذیه سالم را ترویج می‌کند، شریک شدند تا یک چالش تغذیه سالم ۱۰ روزه را اجرا کنند.

مارتا گالاگوزا دانشجوی دکترای داروسازی راتگرز گفت: کار با تیم Eating for Your Health نه تنها بر ایده شخصی من از غذا و سبک زندگی تأثیر گذاشت، بلکه دیدگاه من را برای داروسازی متحول کرد و نقش چند بعدی ما در مراقبت‌های بهداشتی را نشان داد.

محققان مشترک پروژه یعنی پنجاه و هشت متخصص مراقبت‌های بهداشتی، کارمندان و دانشجویان راتگرز در این مطالعه ثبت نام کردند که نماینده رشته‌های مختلف مراقبت‌های بهداشتی از جمله پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، فیزیوتراپی، مددکاری اجتماعی، تغذیه و داروسازی هستند.

به شرکت‌کنندگان نشان داده شد که چگونه دستور العمل‌های صبحانه سالم را تهیه کنند و از آن‌ها خواسته شد که احساس خود را پس از صرف غذا مشاهده، مستند کنند.

این مشاهدات، درباره اینکه احساس تان چگونه است، ستونی از رویکرد آموزشی Eating for Health هستند که نشان‌دهنده ارتباط بین نحوه تأثیر غذا بر بدن و مغز به‌عنوان گام مهمی برای داشتن یک زندگی سالم‌تر است.

علاوه بر دستورالعمل‌های آماده سازی غذا، به شرکت کنندگان منابع غذایی، تشویق و بستری برای برقراری ارتباط با یکدیگر داده شد.

پس از چالش ۱۰ روزه ، ۳۷ شرکت‌کننده نظرسنجی را تکمیل کردند که در آن جزئیات تجربیات خود و اینکه آیا عادات غذایی آن‌ها در نتیجه تغییر کرده است یا خیر، توضیح داده شد.

۸۶ درصد از شرکت کنندگان گفتند که مطمئن هستند که عادات غذایی خود را در حرکت رو به جلو تغییر خواهند داد.
۸۴ درصد گفتند که غذا‌های متنوع تری می‌خورند و ۴۶ درصد گفتند که فیبر بیشتری می‌خورند.
۶۲ درصد گفتند که قصد داشتند غذا را در دسته‌های بزرگتر و شب قبل برای بهبود عادات غذایی خود آماده کنند.

به طور معمول ، ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی زمان محدودی برای تعامل با بیماران در مورد انتخاب‌های سبک زندگی و عادات سالم دارند.
اما مری واگنر دانشیار راتگرز در داروسازی و عضو هیئت علمی ارشد در این مطالعه، فرصت‌هایی را برای تغییر می‌بیند.

واگنر می‌گوید: داروسازان می‌توانند فضا‌های ویژه‌ای را در فعالیت‌های خود ایجاد کنند تا به بیماران آموزش‌های بهداشتی ارائه کنند، اما برای کمک به بیماران در معکوس کردن عادات مضر، ابتدا باید دریابند که چه چیزی به افراد در تغییر انگیزه، در جهت الگوی مصرف غذا کنک می‌کند.

پیاده‌سازی ابزار‌های خاص، مانند روش «احساس شما چیست»، می‌تواند به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی اجازه دهد تا بیماران خود را برای تقویت عادات غذایی آگاهانه و سایر تغییرات مثبت در شیوه زندگی تقویت کنند.

ماریون رینسون، مدیر اجرایی Eating for Your Health گفت: در حالی که تغییر رفتار می‌تواند دشوار باشد، این مطالعه نشان می‌دهد که مشاهده، یادداشت روزانه و کشف خود، می‌تواند از این روند حمایت کند و سلامت طولانی مدت بیماران را بهبود بخشد.

دستور العمل‌ها و گوش دادن و درک واکنش بدن شما اولین گام خودگردان، موثر و پیشگیرانه به سمت کشف یک روش پایدار و تثبیت کننده برای غذا خوردن است که برای شما مفید است.

واگنر و شاگردانش به همکاری با Eating for Your Health ادامه می‌دهند تا برنامه‌های درسی مبتنی بر شواهد مانند دیابت و سلامت استخوان را برای دانشگاه راتگرز و سایر سازمان‌های اجتماعی توسعه دهند.

این یافته‌ها در پرینستون ، نشست سالانه انجمن داروسازان نیوجرسی ارائه شده است.

منبع: سایت مدیکال اکسپرس

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *