اخبار داغ

۵۲ نفر تلفات از آمریکایی‌ها گرفتیم/ تعبیه باند پروازی در عرشه شناور شهید باقری

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروی دریایی سپاه با استفاده از قایق‌های تندرو در مدت یک سال و نیم درگیری مستقیم با آمریکایی‌ها توانست بیش از ۵۲ نفر تلفات از آن‌ها بگیرد و در مقابل، ما ۹ شهید دادیم. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل ازسپاه نیوز، سردار دریادار پاسدار علیرضا […]

اشتراک گذاری
30 مهر 1401
81 بازدید
کد مطلب : 150543

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروی دریایی سپاه با استفاده از قایق‌های تندرو در مدت یک سال و نیم درگیری مستقیم با آمریکایی‌ها توانست بیش از ۵۲ نفر تلفات از آن‌ها بگیرد و در مقابل، ما ۹ شهید دادیم.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل ازسپاه نیوز، سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری در گفت و گویی درباره اقدامات این  نیرو برای تأمین امنیت کشورمان افزود: همچنین در این مدت ما چهار قایق را از دست دادیم، ولی آمریکایی‌ها سه فروند ناو شامل ناوهای ساموئل رابرت، سی اور سی تی و سانگاری و نیز دو فروند بالگرد را از دست دادند.

وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها  در برابر کارهایی که انجام می‌دهیم، ضد آن را انجام می‌دهند؛ لذا ما هم باید تجهیزات جدیدی از جمله حمله از فاصله دور آن هم با دقت بالاتر، افزایش سرعت و رادارگریزی بیشتر را به کار بگیریم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: بر این اساس برای شناورهایی که بعد از دفاع مقدس ساختیم – مانند شناور کلاس ذوالفقار – موشک‌های دریایی روی آن‌ها نصب کردیم و سرعت‌شان را هم افزایش دادیم؛ یعنی از ۵۵ نات به ۷۵ نات و سپس به ۹۰ نات رساندیم و سعی می‌کنیم که در آینده سرعت این شناورها را از ۹۰ نات هم افزایش دهیم.

دریادار تنگسیری تاکید کرد: این‌ در حالی است که سرعت سریع‌ترین شناورهای دریایی آمریکا در این کلاس، ۳۵ نات است.

باند پروازی پهپادها روی شناور شهید باقری تعبیه شد

فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین به ساخت شناورهای جدید نیز اشاره و عنوان کرد: شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.

وی افزود: شناور شهید باقری طول ۲۴۰ متر و ۲۱ متر ارتفاع دارد و مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است. متخصصان نیروی دریایی سپاه در فرآیند ساخت این شناور به گونه‌ای آن را طراحی کرده و می‌سازند که یک باند پروازی با گنجایش ۶۰ فروند پهپاد روی عرشه آن در حال ساخت است.

سردار تنگسیری خاطرنشان کرد: مأموریت اصلی نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس است؛ اما در خارج از مدار تعیین شده برای مأموریت‌های نیروی دریایی ارتش در دریای عمان، با این نیرو همراه و هماهنگ هستیم تا مسیر را برای عبور کشتی‌های کشورمان عادی و امن کنیم.

این فرمانده عالی رتبه سپاه تاکید کرد: البته سپاه به دنبال ساخت شناورهای بزرگ نیست و آنچه را با ساخت شناورهای شهیدان «سلیمانی»، «مهدوی» و «باقری» دنبال می‌کند، استفاده از این نوع شناورها به‌عنوان پایگاه‌های سیار قایق‌های کلاس «عاشورا» است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *