اخبار داغ

سرمایه‌گذاری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی خام‌فروشی را متوقف می‌کند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: یکی از اهداف اصلی ما در حوزه انرژی، جلوگیری از خام‌فروشی است که با سرمایه‌گذاری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی می‌توان به این هدف دست یافت. حسین حسین‌زاده:سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی را در بی‌اثر کردن تحریم‌ها مؤثر دانست و اظهار کرد: از اقدام‌های مهم وزارت نفت در حوزه  انرژی، صدور […]

اشتراک گذاری
30 مهر 1401
72 بازدید
کد مطلب : 150551

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: یکی از اهداف اصلی ما در حوزه انرژی، جلوگیری از خام‌فروشی است که با سرمایه‌گذاری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی می‌توان به این هدف دست یافت.

حسین حسین‌زاده:سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی را در بی‌اثر کردن تحریم‌ها مؤثر دانست و اظهار کرد: از اقدام‌های مهم وزارت نفت در حوزه  انرژی، صدور خدمات فنی و مهندسی به سایر کشورهاست. این خدمات در پالایشگاه‌ها برای توسعه میدان‌ها و گسترش فناوری استفاده می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در صدور خدمات فنی و مهندسی در حوزه انرژی، همکاری لازم را با وزارت نفت داشته و از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده‌اند، همچنین سرمایه‌گذاری ما در سایر کشورها ممکن است به‌صورت صدور خدمات فنی و مهندسی، یا به‌صورت سهام باشد. در هر صورت یکی از اهداف اصلی ما در حوزه انرژی، جلوگیری از خام‌فروشی است که با سرمایه‌گذاری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی می‌توان به این هدف دست یافت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سهامداری ما با کشورهای آمریکای لاتین و آسیای میانه صورت می‌گیرد که ممکن است این سهامداری به روش‌های مختلف انجام شود، ما با کشورهایی همچون ترکمنستان و آذربایجان بحث سوآپ گاز، با ونزوئلا همکاری پالایشگاهی و با ازبکستان توسعه میدان‌ها را داریم، همه این ارتباطات در قالب سرمایه‌گذاری فراسرزمینی انجام می‌شود. ارتباط با این کشورها می‌تواند از خام‌فروشی جلوگیری کند و در بی‌اثر کردن تحریم‌ها مؤثر باشد.

حسین‌زاده گفت: وزارت نفت در این مدت توانسته است با سرمایه‌گذاری فراسرزمینی، همچنین فروش نفت و وصول درآمدها یکی از ستون‌های مهم اقتصادی دولت باشد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *