اخبار داغ

ایران می‌تواند پل انتقال فرآورده‌های نفتی و گازی روسیه به دیگر کشورها باشد

عضو کمیسیون انرژی مجلس از روسیه به‌عنوان شریک راهبردی ایران در بخش‌های مختلف انرژی نام برد و گفت: ایران می‌تواند پل انتقال فرآورده‌های نفتی و گازی روسیه به دیگر کشورها باشد. علیرضا ورناصری به همکاری ایران و روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر در حوزه نفت و گاز اشاره و اظهار کرد: این کشور به‌عنوان […]

اشتراک گذاری
25 مهر 1401
115 بازدید
کد مطلب : 150446

عضو کمیسیون انرژی مجلس از روسیه به‌عنوان شریک راهبردی ایران در بخش‌های مختلف انرژی نام برد و گفت: ایران می‌تواند پل انتقال فرآورده‌های نفتی و گازی روسیه به دیگر کشورها باشد.

علیرضا ورناصری به همکاری ایران و روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر در حوزه نفت و گاز اشاره و اظهار کرد: این کشور به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت و گاز دنیا، شریک راهبردی ایران در بخش‌های مختلف انرژی است. همکاری ایران و روسیه سبب کمک به توسعه میدان‌های نفت و گاز ایران می‌شود.

وی به اهمیت مقوله دیپلماسی انرژی اشاره کرد و افزود: فعال شدن این دیپلماسی با کشورهای حوزه خزر به‌منظور توسعه میدان‌های نفت و گاز، برقراری کریدورهای مواصلاتی و اتصالات انرژی میان کشورهای حاشیه دریای خزر و تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری مشترک خزر به‌منظور توسعه پروژه‌های انرژی و به‌دست آمدن درآمدهای ارزی است. ایران می‌تواند پل انتقال فرآورده‌های نفتی و گازی روسیه به دیگر کشورها باشد، همچنین به قطب گازی منطقه تبدیل شود.

هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز درباره ارزیابی خود از همکاری ایران و روسیه در حوزه نفت و گاز گفت: صادرات گاز به دیگر کشورها، سوآپ گازی یا سرمایه‌گذاری مشترک با روسیه در جنوب کشور از جمله اقدام‌های ایران در حوزه دیپلماسی انرژی است.

وی با بیان اینکه در حوزه دیپلماسی انرژی کارهای خوبی انجام شده است، اظهار کرد: وزیر نفت، معاونان خود را پیگیر دیپلماسی انرژی با کشورهایی همچون روسیه کرده است، از این رو پیش‌بینی می‌شود با اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های اولیه صورت گرفته نفع خوبی به کشور برسد.

احمد مرادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفت: خوشبختانه همکاری خوبی در بخش انرژی میان ایران و روسیه برقرار شده است و بدون‌شک این همکاری افزایش تولید نفت و گاز در کشور و کمک به توسعه میدان‌های نفتی و گازی در ایران را به‌دنبال دارد.

وی اظهار کرد: همکاری با کشورهای حاشیه دریای خزر و فعال شدن دیپلماسی انرژی با آنها به توسعه و رونق تجارت در ایران منجر می‌شود که وزارت نفت کنونی نیز در این حوزه ورود قابل تأملی داشته است.

به گزارش تجهیز نیوز، شانزدهمین کمیسیون مشترک انرژی اقتصادی ایران و روسیه هفتم تا دهم آبان‌ماه به میزبانی روسیه برگزار می‌شود. ایران و روسیه ظرفیت‌های بسیار بالایی به لحاظ ذخایر نفت و گاز و موقعیت ژئوپلیتیکی دارند و با همکاری یکدیگر می‌توانند معادلات تازه‌ای را در حوزه اقتصاد بین‌الملل رقم بزنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *