اخبار داغ

حضور ۳ هزار تروریست پشت مرزها را تحمل نمی‌کنیم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اینکه سه هزار نیروی مسلح پشت دیوار مرز ما مرکز ساخت بمب داشته باشند، به هیچ عنوان برای ما قابل تحمل نیست و با آن‌ها مقابله می‌کنیم. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در مورد وضعیت […]

اشتراک گذاری
24 مهر 1401
84 بازدید
کد مطلب : 150371

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اینکه سه هزار نیروی مسلح پشت دیوار مرز ما مرکز ساخت بمب داشته باشند، به هیچ عنوان برای ما قابل تحمل نیست و با آن‌ها مقابله می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در مورد وضعیت گروه‌های تروریستی در شمال غرب کشور، اظهار داشت: این یک موضوع قدیمی است؛ این گروه‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی با کمک آمریکا و سایر دشمنان در اقلیم شمال عراق لانه کردند، اما در چند سال اخیر با حمایت آمریکا، مقرهای آنان تبدیل به یک مجموعه‌ای علیه امنیت ملی ما شد.

سرلشکر باقری افزود: ما چند نمونه داشتیم که اسرائیل از داخل این‌ها نفراتی را انتخاب می‌کردند و بعد آموزش می‌دادند و بعد آن‌ها داخل کشور ما می‌آمدند و ترور و کارهای ضد امنیتی انجام می‌دادند و از این‌ها به عنوان تروریست اجاره‌ای استفاده می‌کردند. به نوعی این‌ها مقرهای صهیونیست‌ها بود که یک نمونه از این مقرها در اربیل توسط نیروی هوافضای سپاه مورد حمله قرار گرفت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: طی این سال‌ها مدام به اقلیم کردستان عراق تذکر دادیم و گفتیم این رسم همسایگی نیست که ما این همه به ملت عراق خدمت کنیم و بعد شما به این‌ها اجازه ایجاد مقر نظامی و رسانه می‌دهید؛ بارها به ما قول دادند که جلوی اقدامات گروهک‌های تروریستی را بگیرند، اما عمل نکردند، بنابراین تصمیم بر این شد تا با این‌ها مقابله کنیم و این براساس منشور ملل متحد و دفاع از خود است.

سرلشکر باقری با اشاره به عملیات اخیر نیروی زمینی سپاه علیه مقرهای گروه‌های تروریستی در شمال عراق تاکید کرد: این عملیات هم با رعایت تمام اصول انسانی عملیات کردیم و مراقب هستیم از بینی یک غیرنظامی خون نیاید، در مواردی بوده که گروهک‌های تروریستی در یک طبقه از یک آپارتمان کارگاه ساخت بمب داشتند، اما ما برای جلوگیری از آسیب به مردم این ساختمان را هدف قرار ندادیم.

وی تصریح کرد: ما به مقامات اقلیم گفتیم دو راه وجود دارد، یا این‌ها باید تبدیل به یک گروه غیرنظامی شده و خلع سلاح شوند، با اینکه اقلیم کردستان باید گروهک‌های تروریستی را از این منطقه اخراج کند، اینکه ۳ هزار نفر نیروی مسلح پشت دیوار مرز ما مرکز ساخت بمب داشته باشند به هیچ عنوان برای ما قابل تحمل نیست و ما با آن‌ها مقابله می‌کنیم، لذا این عملیات ادامه خواهد داشت، هر قدر هم که طول بکشد ما این عملیات و بزرگ‌تر از این را ادامه می‌دهیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: الآن مردم اقلیم در چند مورد جلوی دفاتر گروه‌های تروریستی تظاهرات کردند و مطالبه دارند که تروریست‌ها اقلیم را ترک کنند، این گروهک‌ها دقیقاً دنبال تجزیه کشور هستند و رهبران و حقوق‌بگیران سرویس‌های جاسوسی دنبال این هستند که بخشی از کشور ما را جدا کنند و برای خودشان حکومتی داشته باشند.

سرلشکر باقری با اشاره به ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر سرنگونی پهپاد ایرانی بر فراز اربیل گفت: ما می‌دانیم پایگاه حریر کجاست در اربیل و دهوک هم می‌دانیم پایگاه آمریکایی‌ها کجاست و چه تعداد نیرو در آن حضور دارند و چه اقدامی در آن‌ها صورت می‌گیرد، از امروز به بعد اگر نسبت به پهپادهای ما اقدامی کنند حتماً مقابله می‌کنیم و پاسخ این اقدام اخیر نیز برای محفوظ است.

وی درباره حضور پایگاه‌های آمریکایی در برخی کشورهای همسایه گفت: کشورهای همسایه می‌گویند که پایگاه‌های آمریکایی در کشورهای ما اقدامی علیه ایران انجام نمی‌دهند، بعد که ما می‌گوییم فلان اقدام توسط پایگاه‌های آمریکایی علیه ما صورت می‌گیرد، می‌گویند که آمریکایی‌ها ما را به پایگاه‌ها راه نمی‌دهند و ما از فعالیت آن‌ها اطلاع نداریم، ما به کشورهای همسایه گفتیم که اگر اقدامی علیه امنیت ملی ما از پایگاه‌های آمریکایی در کشورهای همسایه صورت گیرد، ما حتماً پاسخ آن پایگاه را خواهیم داد، البته در دو سال اخیر همکاری با سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای همسایه داشته‌ایم و آن‌ها هم اصلاحاتی انجام داده‌اند. در برخی موارد هم خلاف تعهد خود عمل کرده‌اند که ما هم به وقتش تلافی خواهیم کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با مقایسه بودجه دفاعی نیروهای مسلح با آمریکا عنوان کرد: بودجه دفاعی ما در بهترین حالت ۵ میلیارد دلار و بودجه دفاعی آمریکا ۸۰۰ میلیارد دلار است، اگر فرض کنیم یک دهم بودجه آمریکا هم معطوف به ماست از سوی دیگر برخی کشورهای منطقه و رژیم صهیونیستی تمام بودجه دفاعی خود را معطوف به ما کرده‌اند، اما نیروهای مسلح ما متکی به داخل هستند و نیروهای مسلح ما توانسته‌اند امنیت پایدار را به ارمغان آوردند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *