اخبار داغ

مواضع وزارت نفت برای همکاری با شرکت‌های روس تبیین شد

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت مواضع وزارت نفت در زمینه همکاری با شرکت‌های روسیه را در همایش هفته انرژی این کشور تبیین کرد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از شانا، احمد اسدزاده پنج‌شنبه (۲۱ مهرماه) در همایش هفته انرژی در روسیه بر لزوم ارتقا زیر ساخت‌ها برای توسعه تعاملات […]

اشتراک گذاری
23 مهر 1401
104 بازدید
کد مطلب : 150268

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت مواضع وزارت نفت در زمینه همکاری با شرکت‌های روسیه را در همایش هفته انرژی این کشور تبیین کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از شانا، احمد اسدزاده پنج‌شنبه (۲۱ مهرماه) در همایش هفته انرژی در روسیه بر لزوم ارتقا زیر ساخت‌ها برای توسعه تعاملات در بخش انرژی در منطقه اوراسیا تأکید کرد و با ذکر بعضی از نمونه‌ها در بخش زیرساخت‌های ریلی و بندری به ضرورت توسعه این بخش‌ها اشاره کرد.

وی همچنین بعضی از پیشنهادها را مانند تشکیل کنسرسیوم‌های انرژی، ایجاد صندوق مشترک سرمایه‌گذاری و… را برای تقویت پیوندهای راهبردی کشورهای این منطقه ارائه کرد و تقویت دبیرخانه انرژی اتحادیه اوراسیایی را برای تحرک بخشی به پروژه‌های انرژی در کشورهای این منطقه ضروری برشمرد.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت در حاشیه این همایش نشست‌های دوجانبه‌ای با نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه، مدیر عامل شرکت گازپروم نفت و برخی وزیران انرژی و شرکت‌های حاضر در این نشست داشته است.

در حاشیه این سفر موافقت‌نامه همکاری میان هلدینگ انرژی گستر سینا و شرکت‌های زد آن وستوک و پرومسی جهت ساخت دکل‌های نیمه خودکار حفاری امضا شد.

از اهداف دیگر این سفر انجام هماهنگی‌های لازم برای برگزاری هر چه بهتر کمیسیون مشترک اقتصادی با روسیه بود است.

در این زمینه همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های کشور با هماهنگی وزارت نفت نشست‌های دوجانبه خود را با دستگاه‌های متناظر روسیه جهت نهایی‌سازی سند کمیسیون مشترک و نقشه راه همکاری‌های اقتصادی دو کشور در دست اقدام دارند.

شانزدهمین کمیسیون مشترک انرژی اقتصادی ایران و روسیه به ریاست جواد اوجی، وزیر نفت و الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه دهم آبان‌ماه در مسکو برگزار می‌شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *