اخبار داغ

آغاز به کار بزرگترین واحد فولاد آلیاژی کشور تا پایان سال

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه خبری افق تهران؛ احمد خوروش، مدیرعامل شرکت فولاد کویر در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: شرکت کویر به سمت تولید فولاد اس پی کیو و فولادهای باارزش حرکت کرده است. از سال ۹۵ به بعد بخش عمده تولیدات را فولادهای خاص تشکیل می‌دهد. و در […]

اشتراک گذاری
21 مهر 1401
153 بازدید
کد مطلب : 150248

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه خبری افق تهران؛ احمد خوروش، مدیرعامل شرکت فولاد کویر در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: شرکت کویر به سمت تولید فولاد اس پی کیو و فولادهای باارزش حرکت کرده است. از سال ۹۵ به بعد بخش عمده تولیدات را فولادهای خاص تشکیل می‌دهد. و در حال حاضر تولید فولاد اس پی کیو در کشور ما زیر ۳ درصد است.

احمد خوروش ادامه داد: تولید این میزان از فولاد اس پی کیو، چالشی بزرگ برای تولید داخلی است زیرا به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در این حوزه نتوانستیم نیاز کشور را تامین کنیم و در این حوزه، وارد کننده بودیم.شرکت فولاد کویر از سال ۹۵ وارد این حوزه شد و توانست حدود ۴۰ درصد از صنایع کشور را تامین کند و با توجه به سرمایه‌گذاری سنگینی که در حال انجام است بزرگترین واحد فولاد آلیاژی کشور را داریم.

او وضعیت کنونی شرکت فولاد کویر یزد را این‌گونه توضیح داد: در حال حاضر مشغول نصب تجهیزات واحد فولاد آلیاژی هستیم و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۲ آن را وارد مدار کنیم. با وارد مدار شدن این واحد بزرگ، نه تنها نیازی به واردات محصولات صنعتی نخواهیم داشت، بلکه تولیدمان از زیر ۳ درصد به ۵ درصد افزایش پیدا می‌کند و به صادرات افزوده خواهد شد.

سهامدار عمده شرکت فولاد کویر بیان کرد: شرکت فولاد کویر در سال گذشته علی‌رغم مشکلات و محدودیت‌های برق، آب و گاز که وجود داشت ۶۴درصد از تولیدات خود را صادر کرد. این صادرات یعنی فرصتی برای سایر تولیدکننده هایی که در کشور پراکنده هستند تا نیازهای داخل کشور را بیشتر تامین کنند.

خوروش در خصوص آب مصرفی شرکت اظهار داشت: با توجه به قرارگیری در منطقه‌ای که به خاطر نزدیکی به دریاچه نمک از لحاظ دبی جزء مناطق پرآب است. اما چون نیاز ما به آب یک نیاز استراتژیک است، از سال ۹۰ به خرید و سرمایه گذاری پساب کاشان اقدام کردیم و از آن استفاده کردیم.

وی افزود: به زودی ظرف یکی دوماه آینده بزرگترین تصفیه‌خانه تحت لیسانس شرکت ایتالیایی افتتاح خواهد شد و حدود ۱۲۰تا۱۴۰درصد تولید آب خواهیم داشت. که از این مقدار زیر ۵۰ تا ۶۰ درصد مصرف مجموعه و توسعه تشکیلات آن است که با توجه به این مساله می‌خواهیم یک شهرک پایین دستی احداث کنیم و از امکاناتش بهره کامل ببریم.

مدیرعامل شرکت فولاد کویر یزد فعالیت‌های شرکت یاد شده در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان را این‌گونه تبیین کرد: شرکت فولاد کویر یزد یک شرکت دانش‌بنیان است و در این مسیر براساس سخنان رهبرانقلاب به پیش می‌رود و تاکنون دستاوردهای خوبی در حیطه یادشده داشتیم. توانستیم نیازمان را از طریق فعالیت‌های دانش‌بنیان برطرف کنیم و تولیدمان را انجام دهیم. یکی از مهمترین اقداماتی که در حیطه دانش‌بنیان انجام شده است استفاده از غلطک های بادوام بالا در خط تولید است که باعث ارتقا تولید از شیاری ۳۰۰تن به شیاری ۳۰۰۰تن شده است.

او در خصوص تاثیر محدودیت‌های مصرف برق بر شرکت فولاد کویر پاسخ داد: با توجه به محدودیت‌هایی که در حیطه برق وجود داشت، در نیمه اول سال به خصوص تابستان تولید فولادهای ساختمانی ما مقداری کاهش پیدا کرد. اما در مردادماه و شهریورماه، به خصوص در مهرماه در حال حاضر مشغول جبران هستیم تا بتوانیم به حد ایده آلی که در سال گذشته داشتیم برسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *