اخبار داغ

نشست علمی با موضوع نقش رفتاری مدیریت بر بازده کوتاه مدت و بلند بلند شرکت‌های تجاری

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، نشست علمی با موضوع نقش رفتاری مدیریت بر بازده کوتاه مدت و بلند بلند شرکتهای تجاری در تاریخ ۲۸/۰۶/۱۴۰۱ روز جمعه از طریق نشریه کنکاش مدیریت و حسابداری بصورت مجازی برگزار شد. در ابتدا پس از تلاوت قرآن و سرود ملی مباحث با سخنرانی دبیر علمی سرکار خانم دکتر […]

اشتراک گذاری
29 شهریور 1401
135 بازدید
کد مطلب : 149860

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، نشست علمی با موضوع نقش رفتاری مدیریت بر بازده کوتاه مدت و بلند بلند شرکتهای تجاری در تاریخ ۲۸/۰۶/۱۴۰۱ روز جمعه از طریق نشریه کنکاش مدیریت و حسابداری بصورت مجازی برگزار شد.

در ابتدا پس از تلاوت قرآن و سرود ملی مباحث با سخنرانی دبیر علمی سرکار خانم دکتر سمیه صائب نیا در مورد فصلنامه کنکاش مدیریت و حسابداری ادامه یافت.

همچنین ایشان نکاتی را در مورد مدیریت رفتاری مطرح کردند و یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین ارتباط سالم بین مدیران و کارمندان در رسیدن به اهداف آرمانی سازمان، رعایت اصول اخلاقی و رفتاری مطرح کردند و ادامه دادند که مدیریت منابع انسانی در جهت رسیدن اهداف سازمان ، استفاده بهینه از تخصص و مهارتهای نیروی انسانی میباشد . اما برقراری ارتباط بااقشار مختلف کارمندان مستلزم داشتن مهارت در روابط عمومی و کاریزمای شخصیتی خاصی است ، که فقط مدیران موفق از آن برخوردار هستند.

برخورد غلط مدیران با زیر دستان شامل بد اخلاقی و انجام رفتارهای بی ادبانه و تحقیر کارکنان ، افشا کردن رازهای دیگران ، و رها کردن پرسنل به هنگام سختی باعث عدم موفقیت مدیران در سازمان مربوطه می شود.

و پس از آن به ترتیب سخنران های محترم مباحثی را در خصوص موضوع مطرح و جمع بندی جامعی ارائه کردند.

در این سخنرانی آقای دکتر امید سمیعی به چند نگرش مدیران اشاره کردند نخست آنکه هدف مدیریت افزایش ارزش شرکت است دوم آنکه کارکنان، اعضای خانواده کاری ما هستند. سوم کارکنان، ابزار شرکت ما هستند. و نهایتا هدف کسب سود را مطرح نمودند و توضیحات کامل و جامعی را از رفتار مدیران مطرح نمودند.

سخنران دوم کلیدی جناب اقای دکتر مجید رفیعیان به زبان ساده و روان مباحث را بصورت زیر ادامه دادند:

امروزه نقش رفتاری مدیریت یا مدیران بر بازده کوتاه‌مدت و بلند‌مدت سازمان‌های تجاری و غیرتجاری بر کسی پوشیده نیست. توجه ویژه به منابع انسانی یکی از مواردی است که تاثیرات بسیار بر سازمان دارد؛ به خصوص اینکه خود مدیران نیز عضوی از بدنه‌ی منابع انسانی هر سازمان قلمداد می‌گردند. نقش سرمایه‌های انسانی در بهره‌وری و بازدهی تولید و خدمات بسیار پر رنگ است. خلاقیت و نوآوری که از مهم‌ترین عوامل پیشرفت و توسعه‌ی سازمان‌های قرن بیستم و هزاره‌ی سوم است، جز از بستر سرمایه‌های انسانی نمی‌گذرد.

لذا شناخت توانایی‌ها، نقاط ضعف و قوت این سرمایه‌ها و آگاهی از نوع واکنش مدیران ارشد و میانی و همچنین شیوه‌های ایجاد انگیزش در راستای بهره‌وری و بازدهی بیشتر سازمان‌ها اهمیت بسزایی دارد. مدیران ارشد ابتدا باید نسبت به شناخت کارکنان و مدیران میانی اقدام نمایند تا بتوانند بر اساس خصوصیات هر فرد نسبت به ساخت ارتباطات موثر اقدام و عوامل انگیزشی ایجاد نمایند. بدیهی است شناخت انسان‌ها یا به عبارتی سرمایه‌های انسانی، در حوزه‌های مختلف می‌تواند راه‌گشا ‌و باعث ایجاد بهره‌وری و در نهایت بازده گردد.

سخنران بعدی آقای دکتر محمد رضا صفری چاکری مباحث را بصورت زیر ادامه داد:

با توجه به اهمیت بازده کوتاه مدت و بلند مدت در شرکت و علی الخصوص شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار این مسئله مطرح میشود که رفتار مدیریت بر بازده کوتاه مدت و بلند مدت شرکت ها چگونه میتواند تاثیر داشته باشد .چند نمونه از راهکار های مدیریت جهت کنترل بازدهی شرکت به شرح زیر است:

۱_مدیریت و مهارت مدیر در افشانکردن یا نحوه افشای اخبار بد در سازمان و برون سازمان است .۲_تصمیمات و استراتژی مدیران رده بالا در شرکت ها تاثیر زیادی بر ارزش و بازده شرکت دارد به طوری که مدیرانی که چندین سال در یک شرکت هستند و با افکار و رفتار سایر کارکنان آشنا هستند معمولا تصمیم بهتری میگیرند .۳مدیران کارامد مدیرانی هستند که بتوانند از منابع موجود بیشترین درامد را ایجاد کرده و بازدهی حداکثری داشته باشند.۴مدیرانی موفق تر هستند که اگاهی و اشنایی بیشتری نسبت به مشتریان یا افراد بازار هدف را دارند و همراه در حال ارتباط و تعامل با انها هستند.

در حالت کلی درصورت انتخاب بهترین روش مدیریت و اتخاذ بهترین‌تصمیمات توسط مدیران شرکت ها باعث پیشرفت ارزش و سوددهی شرکت میشود که نهایتا باعث افزایش بازده شرکت در بلند مدت و کوتاه مدت میشود‌.

آقای دکتر آقای دکتر فرزاد رمضانی راد در جمع بندی مطالب تسریح کرد که برای بهبود عملکرد در شرکت های تجاری بر بازده کوتاه مدت و بلند مدت با محوریت نقش رفتاری مدیریت راهکارهایی از جمله :دانش همکاری و تعامل مدیریت استراتژیک در شرکت ها، شناسایی شرایط ، تغییرات محیطی و انجام عکس العمل های لازم، الگوبرداری از فعالتیهای مختلف و مرتبط در شرکت های موفق، استفاده از تدابیری اتر بخش جهت کاهش ریسک شکست در فعالیتها و تشویق پرسنل شرکت در انجام فعالیتهای نوآورانه و خلاق می بایست مورد توجه قرارگیرد.

همچنین مدیران می بایست در بکارگیری فناوری اطلاعات پیشرفته در سیستم های خرید و فروش جهت بهبود ارتباط مشتری کوشا و فعال باشند و با انجام آموزشهای مور نیاز به منظور افزایش مهارت های پرنسل و ارزیابی عملکرد با معیار های مشخص و دقیق در راستای اهداف کلان و استراتژیک با رعایت اصول اخلاقی گام بر دارند.

نهایتا آقای دکتر علیرضا محمودی فر نیز در خصوص نقش بهینه رفتار مدیریت در بازده کوتاه مدت و بلند مدت شرکتهای تجاری یک سری راهکارهایی را مطرح فرمودند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *