اخبار داغ

واکنش محیط زیست به خبرحمله یک قلاده پلنگ به گله گوسفند در دهنوی سی سخت

اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: پلنگ در هنگام شکار اغلب به یک طعمه حمله می کند و پس از شکارآن را با خود می برد. گرگ و سگ های ولگرد غالبا در چند شکاری حریص هستند. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از […]

اشتراک گذاری
22 شهریور 1401
77 بازدید
کد مطلب : 149715

اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: پلنگ در هنگام شکار اغلب به یک طعمه حمله می کند و پس از شکارآن را با خود می برد. گرگ و سگ های ولگرد غالبا در چند شکاری حریص هستند.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از عصر جهان، هادی سینایی رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست استان در واکنش به خبر حمله یک قلاده پلنگ به گله گوسفندان در دهنو سی سخت گفت : ضمن تائید تلف شدن یک راس بز و یک راس میش دامدار روستای دهنوی سی سخت ، اما نحوه تلف شدن و مکان آن نیاز به بررسی لاشه ها دارد.

وی گفت : پلنگ جانوری است که هنگام حمله اغلب تک طعمه بوده و فقط به یک طعمه حمله می کند و به یک طعمه راضی است و نکته مهم تر آن است پس از موفقیت در حمله، طعمه شکار شده را برداشته و به جای امن می برد .

سخنگوی محیط زیست استان افزود : گرگ و سگ های ولگرد عمدتا” بدلیل حرص و طعمه ی که دارند هنگام حمله به یک طعمه قانع نیستند و اغلب بدنبال افزایش تعداد طعمه های دیگر هستند . به همین خاطر درهنگام حمله گرگ و سگ های ولگرد تعداد تلفات بالاست .

وی گفت :پلنگ در جاهایی که احساس خطر کند شب ها آن هم با احتیاط ظاهر می شود ، به همین خاطر است که پس از گذشت دو هفته هنوز پلنگ محدوده باغات انگور بندان سی سخت علی رغم استفاده از طعمه ، دوربین های دید در شب و سایل سمعی و بصری مناسب هنوز دیده نشده است .

رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان افزود : دکتر جاودان خرد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به محض اطلاع از این خبر دستور دادند، کارشناسان حیات وحش، ضمن معاینه دقیق لاشه های بز و میش تلف شده ، موضوع را برای اقدامات بعدی بمنظور جبران بخشی از خسارت و کمک به این دامدار مکتوب گزارش دهند .

سینایی تصریح کرد : ما درک می کنیم که وقتی بز یا میش عشایری تلف می شود چه فشار روحی به عشایر وارد می شود و محیط زیست استان تمامی اقدامات قانونی لازم برای کمک و جبران بخشی از خسارت به دامدار را انجام خواهد داد .

سینایی گفت : یکی از راه های جبران خسارات ناشی از حوادث و بلایای طبیعی ، صندوق های بیمه است که کشاورزان می توانند با مراجعه به صندوق بیمه کشاورزی نسبت به بیمه نمودن دام و مزارع کشاورزی خود اقدام نمایند .

کدخبر: ۱۴۰۱۶۷۴۰۶۲۲۰۰۵۲

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *