اخبار داغ

ازقهرمانی شهرستان فریمان در جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن تا کتاب قصه عمو رضا و “آریستو اسب کوچک”

کسب مقام اول یک رأس اسب نژاد ترکمن در اولین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن نیشابور در اردیبهشت ماه سال جاری یک رویداد بی نظیر در سال ۱۴۰۱ شهرستان فریمان قلمداد می شود.مزرعه پرورش اسب” آریاسپ “اولین مزرعه پرورش اسب در شهرستان فریمان با ظرفیت اسمی ۲۰ رأس می باشد که در سال ۱۳۹۶ […]

اشتراک گذاری
14 شهریور 1401
152 بازدید
کد مطلب : 149428


کسب مقام اول یک رأس اسب نژاد ترکمن در اولین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن نیشابور در اردیبهشت ماه سال جاری یک رویداد بی نظیر در سال ۱۴۰۱ شهرستان فریمان قلمداد می شود.
مزرعه پرورش اسب” آریاسپ “اولین مزرعه پرورش اسب در شهرستان فریمان با ظرفیت اسمی ۲۰ رأس می باشد که در سال ۱۳۹۶ از معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی پروانه تأسیس اخذ کرده است و در سال گذشته پروررش دهنده نمونه اسب در شهرستان فریمان بوده است. مدیر این مجموعه آقای مهندس رضا عزیزی با مدرک کارشناسی ارشد پرورش اسب از دانشگاه کشاورزی تاجیکستان درسال ۱۳۹۴ می باشند که در سال ۱۳۹۷ نسبت به تأسیس مجموعه سوارکاری پرورش اسب درشهرستان فریمان اقدام نموده اند و در ابتدا با یک رأس اسب نژاد ترکمن فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون دارای ۲۵ رأس اسب ایرانی (شامل ترکمن و کاسپین) و اسب های دو خون ورزشی می باشند.
مهندس رضا عزیزی در حال حاضر ریاست هیات سوارکاری شهرستان فریمان و رئیس کمیته شهرستانها در هیأت سوار کاری خراسان رضوی می باشند و به عنوان مدیر مجتمع تفریحی – ورزشی و مزرعه پرورش اسب مذکور با اصلاح نژاد اسب ترکمن و خالص سازی این نژاد در تیره “آخال تکه” شروع به تولید اسب های اصیل ترکمن در مجموعه نموده است که حاصل آن قهرمانی یک رأس اسب در جشنواره ملی خیام در شهر نیشابور در ۳۰ اردیبهشت سال جاری به قضاوت داوران بین المللی در کلاس مادیان های زیر یکسال (آیندگان) می باشد.
پس از اصلاح فنوتیپ و خالص سازی نژاد، اقدام بعدی تربیت اسب ها برای مسابقات ورزشی (کورس و پرش و…) می باشد که پس از حصول نتیجه برنامه ریزی جهت ورود به بازار اقتصادی این حرفه با پتانسیل بالا شده که امید است این اسب ها در مسابقات بین المللی هم بدرخشند و با جذب مشتریان خارجی و گردشگران باعث رونق بیشتر این صنعت شده و روزنه ای در جهت صادرات اسب و ارز آوری برای کشور عزیزمان ایران ایجاد شود. فریمان براساس اسنادشفاهی و سفرنامه ها از جایگاه خوبی در پرورش اسب و کاربری آن در طول تاریخ داشته است*پژوهشگر و فریمان شناس آقای حسن صادقی یونسی از وجود سنگ نگاره های ۳۰ هزار ساله در صخره های ارتفاعات شمال و شمال شرق فریمان
حاوی تصاویر برخی حیوانات و …داده است.در هرحال؛گذشته از حضور ایلات و عشایر و اقوام اصیل و باشندگان بومی همه جا صحبت از سوارکاران و قهرمانان و حضور اسب های اسطوره ای است.
این مجموعه شامل تأسیساتی چون اصطبل، پادوک یا گردشگاه، میدان های سوارکاری و لنژ آبی برقی، استخر شنای اسب می باشد که در صورت تکمیل این مجموعه با این مشخصات یکی از کاملترین مجموعه ها در سطح کشور خواهد بود و زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در فریمان را فراهم خواهد کرد.آنچه استاد ارجمند رضا عزیزی را از همه پرورش دهندگان اسب جهان متمایز نموده است.
تسلط ایشان به پرورش نوعی خاص ماهی ؛پرورش درختان زودبازده؛ دارا بودن بزرگترین مجموعه کتب مرتبط با اسب؛ تجربه چندین ساله از فعالیت در خصوص پرورش ماکیان؛از همه مهمتر از جمله معدود کسانی است که در نعل کردن اسب ها صاحب سبک است*.مهندس رضا عزیزی با تالیف کتاب با موضوع اسب بصورت خلاقانه ای چهره محبوب خانواده های ایرانی نیز شده است.ثبت اختراع در خصوص تجهیزات اسب از این مدرس دانشگاه؛ نخبه ای کارآفرین نیز ساخته است.

مجتمع تفریحیورزشی و مزرعه پرورش اسب آریاسپ فریمان(خراسان رضوی) در قالب شرکت سهامی خاص «دهکده آریاسپ فریمان » به ثبت رسیده و کل سرمایه شرکت تبدیل به سهام شده و یک سوم از سهام به سرمایه‌گذاران واگذار میگردد که سود مشارکت سالانه آن حداقل ۲۵ درصد می‌باشد که شرکت بعد از واگذاری متعهد هست پس از یکسال در صورت تمایل سرمایه‌گذاران سهام را از ایشان خریداری نماید. لازم به ذکر است ۱علاوه بر سود افزایش سرمایه تمامی سود درآمد حاصل از فاز اول(قسمت پرورش اسب و سوارکاری)در پایان سال مالی بین سهامداران تقسیم میگردد
۲_ هفتاد درصد از پول فروش سهام، هزینه سرمایه ثابت که شامل عرصه و اعیان مجتمع هست، خواهد گردید و تا پایان ساخت فاز سوم از سهامداران مبلغی جهت ساخت و ساز دریافت نخواهد شد.
۳_ ارزش هر سهم در حال حاضر سه میلیون تومان می‌باشد که علاقمندان با خرید حداقل ۱۰ سهم می‌توانند به عنوان سهامدار در سرمایه‌گذاری مجتمع با شرایط فوق مشارکت نمایند.
۴نام و تعداد سهام در اداره ثبت به عنوان سهامداران به صورت قانونی ثبت خواهدشد و در صورت تمایل سهامداران، به آنها سفته جهت ضمانت داده خواهد شد. ۵ شماره تماس مدیر عامل شرکت ۰۹۳۰۷۴۹۷۷۹۰ ۰۹۱۵۵۱۱۹۵۷۵ رضا عزیزیمجتمع تفریحیورزشی و مزرعه پرورش اسب آریاسپ فریمان در قالب شرکت سهامی خاص «دهکده آریاسپ فریمان » به ثبت رسیده و کل سرمایه شرکت تبدیل به سهام شده و یک سوم از سهام به سرمایه‌گذاران واگذار میگردد که سود مشارکت سالانه آن حداقل ۲۵ درصد می‌باشد که شرکت بعد از واگذاری متعهد هست پس از یکسال در صورت تمایل سرمایه‌گذاران سهام را از ایشان خریداری نماید.
لازم به ذکر است
۱علاوه بر سود افزایش سرمایه تمامی سود درآمد حاصل از فاز اول(قسمت پرورش اسب و سوارکاری)در پایان سال مالی بین سهامداران تقسیم میگردد ۲ هفتاد درصد از پول فروش سهام، هزینه سرمایه ثابت که شامل عرصه و اعیان مجتمع هست، خواهد گردید و تا پایان ساخت فاز سوم از سهامداران مبلغی جهت ساخت و ساز دریافت نخواهد شد.
۳_ ارزش هر سهم در حال حاضر سه میلیون تومان می‌باشد که علاقمندان با خرید حداقل ۱۰ سهم می‌توانند به عنوان سهامدار در سرمایه‌گذاری مجتمع با شرایط فوق مشارکت نمایند.
۴نام و تعداد سهام در اداره ثبت به عنوان سهامداران به صورت قانونی ثبت خواهدشد و در صورت تمایل سهامداران، به آنها سفته جهت ضمانت داده خواهد شد. ۵ شماره تماس مدیر عامل شرکت ۰۹۳۰۷۴۹۷۷۹۰ _۰۹۱۵۵۱۱۹۵۷۵ رضا عزیزی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *