اخبار داغ

خریداری یک سوله به ارزش ۷۱۰ میلیارد ریال برای اموال تملیکی قاچاق و مکشوفه

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان از خرید یک سوله به قیمت ۷۱۰ میلیارد ریال خریداری و تمام کالاهای انبار‌های اموال تملیکی قاچاق و مکشوفه در یکجا مستقر می‌شوند که مجهز به ایکس-ری است، خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از هنرقلم، امید احمدی مدیرکل امور اقتصاد و مالیاتی استان […]

اشتراک گذاری
08 شهریور 1401
132 بازدید
کد مطلب : 149279

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان از خرید یک سوله به قیمت ۷۱۰ میلیارد ریال خریداری و تمام کالاهای انبار‌های اموال تملیکی قاچاق و مکشوفه در یکجا مستقر می‌شوند که مجهز به ایکس-ری است، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از هنرقلم، امید احمدی مدیرکل امور اقتصاد و مالیاتی استان خوزستان در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده عزم برای انجام کار در استان خوزستان ایجاد شده است، در حال حاضر ۳۵ مورد از وظایف وزیر برای تسهیل در انجام کارها به مدیران کل تفویض شده است در حالی که چنین کاری در دوره‌های قبل صورت نگرفته است.

وی افزود: از برنامه‌ی وزارتی یک برش استانی تهیه شده است که در آن بر موضوع اقتصادی تاکید زیادی شده است برای همین کار معاونت اقتصادی و سیاست گذاری پولی راه اندازی شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان خوزستان ادامه داد: تا کنون نظارت و پایشی بر عملکرد بانک‌ها و بیمه‌ها در استان وجود نداشته با تاکید وزارت این کارگروه در استان خوزستان دو ماه پیش تشکیل و تاکنون ۶ بانک دولتی مورد نظارت قرار گرفته‌اند در این نظارت نسبت سپرده‌ها به تسهیلات و املاک بانک‌ها بررسی شده‌اند، علاوه بر آن به دنبال این امر هستیم که دبیرخانه نظارت بر بانک‌های خصوصی با پیگیری‌هایی که صورت گرفته در اداره کل تشکیل شود تا بتوانیم بر عملکرد بانک‌های خصوصی نیز نظارت داشته باشیم، نزدیک به ۲۲ هزار میلیارد ریال سپرده‌های مردمی نزد بانکی وجود دارد که ۴۸ درصد از این میزان را به تسهیلات اختصاص می‌دهند که در کشور رتبه ۲۱ قرار داریم، لذا باید این میزان افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه در ضریب نفوذ بیمه‌ای رتبه ۱۴ کشور را داریم، تاکید کرد: در خصوص بیمه‌ها نیز تلاش شده است که در حوزه بیمه بدنه همانند بیمه شخص ثالث ساماندهی دقیقی صورت گیرد و اینکه برخی شرکت‌های بیمه‌ای در استان حضور دارد که عملیات بیمه‌ای خود را خارج از استان انجام می‌دهند، در حال پیگیری هستیم تا این مورد نیز رفع و امور بیمه‌ای خود را در درون استان انجام دهند.

احمدی ادامه داد: به محض آغاز به کار در اداره کل امور اقتصاد و مالیاتی خوزستان عملیات تدوین اطلس اقتصادی و سرمایه گذاری استان شروع شده است، این اطلس شامل یک نقشه جامع از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان است که در سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در دسترس قرار می‌گیرد، دستگاه‌ها و بانک‌ها باید در حوزه سرمایه گذاری همراهی کنند تا شرایط برای حضور سرمایه گذاران فراهم شود، این خصوص باید منافع استاد مد نظر قرار گیرد و تلاش‌ها در راستای جایگاه استان باشد تا رشد اقتصادی و اشتغال پایدار ایجاد شود.

وی توضیح داد: در سال ۱۴۰۰ کل منابع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۳۲ هزار میلیارد ریال در خوزستان است از این میزان چهار درصد از این میزان سهم و آورد دولت برای رونق اشتغال پایدار در استان است، بانک‌ها نیز باید یک و نیم برابر این میزان را برای این کار تزریق کنند اگر این میزان در حوزه کسب و کار وارد شد نزدیک به شش هزار و ۸۰۰ شغل ایجاد می‌شود کما اینکه نا کنون ۴ هزار و ۸۰۰ شغل ایجاد شده است.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان از لحاظ کسب و کار در وضعیت خوبی قرار ندارد اضافه کرد: بیکاری معضل استان خوزستان است لذا باید در این زمینه آسیب شناسی صورت گیرد، و با توجه به ظرفیت‌های موجود که در حوزه‌های مختلف نفت، پتروشیمی، نیشکر و سایر صنایع وجود دارد، رشد بسزایی در حوزه اشتغالزایی داشته باشیم، در همین راستا ۳۰ طرح پیشران تهیه و با هماهنگی مقام وزارت به استانداری خوزستان اعلام شد.

وی گفت: از آنجایی که دبیرخانه کارگروه محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی است، برای تسهیل در امور کسب و کار قوانین مخل در این حوزه مقررات زدایی شده‌اند و اگر به صورت کلان به استان نگاه شود با توجه به اهدافی که دولت دارد به اشتغال ۱۴ هزار نفری خواهیم رسید.

احمدی تاکید کرد: اداره کل امور اقتصاد و دارایی وظیفه نظارت بر خرج دستگاه‌های اجرایی را از طریق ذی‌حسابی‌ها را عهده دار است، ۱۴۶ ذی‌حساب در دستگاه‌های استان حضور دارند که از این تعداد ۲۳ ذی‌حساب درون سازمانی است، بر اساس قانون هر چهار سال یک بار مدیران مالی و ذی‌حساب دستگاه‌ها باید جابجا شوند این امر به شدت مورد تاکید دولت است؛ وزارت اقتصاد و دارای امین اموال دولت است و با راه اندازی سامانه سادا از سال ۹۴ تا کنون ۲۸ هزار و ۵۲۰ ملک شناسایی و ثبت شده‌اند که از این میزان یک هزار و ۷۸۱ ملک مربوط به شهرداری‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: تا سال گذشته مالیات پزشکان به صورت توافقی انجام می‌شد با این حال برای جلوگیری از هرگونه فرار مالیاتی به بانک‌ها اعلام شده است که دستگاه‌های خودپرداز خود را در مراکز پزشکی دولتی جمع آوری کند و اگر پزشکی درخواست پول نقد و یا انتقال وجه داشت می‌توان با شماره ۱۵۶۶ به نام بارزش مالیاتی اطلاع دهید و به سرعت پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان گفت: یک سوله به قیمت ۷۱۰ میلیارد ریال خریداری و تمام کالاهای انبار‌های اموال تملیکی قاچاق و مکشوفه در یکجا مستقر می‌شوند که مجهز به ایکس-ری است.


کدخبر: ۱۴۰۱۶۷۴۰۶۰۸۰۰۷۲

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *