اخبار داغ

سنگ بزرگ اداره کل ورزش و جوانان خوزستان پیش پای جوانان !؟

تغییرات مکرر و غیرکارشناسی در معاونت امور جوانان نمی تواند با توجه به مدت تصدی کوتاه هر یک از آنان به سیاستگذاری و برنامه ریزی صحیح و پیشبرد اهداف امور جوانان منجر شود. در حالی که انتظار می رفت با حضور مدیرکل جدید ورزش و جوانان خوزستان مشکلات و چالش های حوزه جوانان مورد توجه […]

اشتراک گذاری
07 شهریور 1401
83 بازدید
کد مطلب : 149932

تغییرات مکرر و غیرکارشناسی در معاونت امور جوانان نمی تواند با توجه به مدت تصدی کوتاه هر یک از آنان به سیاستگذاری و برنامه ریزی صحیح و پیشبرد اهداف امور جوانان منجر شود.

در حالی که انتظار می رفت با حضور مدیرکل جدید ورزش و جوانان خوزستان مشکلات و چالش های حوزه جوانان مورد توجه جدی قرار گیرد اما روند تغییرات موجب شده تا این حوزه را با چالشی جدی مواجه سازد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پایگاه خبری عصر اولین ها، حمید بنی تمیم در آذرماه سال گذشته بعنوان مدیرکل ورزش و جوانان معارفه شد تا این حوزه با رویکرد و نگرشی جدید مدیریت شود. در بخشی از حکم انتصاب بنی تمیم بر اهتمام در رسیدگی جدی به امور جوانان، هماهنگی و برنامه ریزی برای تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان با دستگاههای مربوطه برای حل مسائل و مشکلات مبتلابه جوانان تأکید و توجه جدی شده است. با این حال روند تغییرات معاونت امور جوانان اداره کل موجب شده تا حوزه جوانان را با چالشی جدی مواجه سازد.

از سوی دیگر جمعی از جوانان، انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد طی درخواستی ضمن مخالفت با این تغییر به عملکرد مثبت امیری طی یکسال اخیر اشاره داشته اند عنوان نموده که وی در مدت کوتاه تصدی‌گری خود پس از سال‌ها جان تازه‌ای به حوزه جوانان این اداره کل بخشید و این معاونت را از یک منصب نمایشی و فرمایشی به یک موقعیت راهبردی و تاثیرگذار تغییر داده و در راستای سیاست‌های دولت و بیانات مقام معظم رهبری چشم‌انداز‌های بسیار خوب و روشنی را ترسیم کرده بود. در این کارزار از ایستادگی‌ امیری معاون وقت امور جوانان در مقابل درخواست‌های نامتعارف اشخاص معلوم‌الحال نیز تقدیر شده است. 

نکته قابل تأمل آن جاست که از اسفندماه ۹۵ تاکنون معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان پنج بار دستخوش تغییرات شده است. در ابتدا دانه‌کار عهده‌دار این مسئولیت بود و سپس خانم حردانی جایگزین او شد. پس از آن نیز صفراحمدی و پرویز امیری عهده دار این مسئولیت شدند. طی هفته های اخیر نیز محمد رستمی به عنوان سرپرست معاونت امور جوانان معرفی شده است. موضوعی که نمی تواند با توجه به مدت تصدی کوتاه هر یک از آنان به سیاستگذاری و برنامه ریزی صحیح و پیشبرد اهداف امور جوانان منجر شود.

علاوه بر این ساماندهی امور جوانان با مشارکت دستگاه‌های مرتبط و پیگیری نظارت بر اجرای آن، پیگیری و نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای عالی جوانان و ستاد ملی  امور جوانان، پایش و پژوهش مستمر وضعیت امور جوانان بر اساس شاخص‌های مصوب مراجع ذی‌صلاح، حمایت از برنامه‌های پژوهشی مرتبط با امور جوانان و تعامل با مراکز آموزشی و پژوهشی، صدور مجوز فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد جوانان و نظارت بر عملکرد آنان، صدور مجوز تأسیس و فعالیت خانه‌های جوانان و تعیین ضوابط، استانداردها و نظارت بر فعالیت آن‌ها از دیگر وظایفی است که تصمیمات شتابزده و مقطعی مدیران می تواند روند اجرای این موارد با با اختلال همراه سازد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *