اخبار داغ

افتتاح پروژه‌های درمانی اردبیل را محدود به مناسبت خاصی نمی‌کنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: راه‌اندازی پروژه‌ها و طرح‌های درمانی استان اردبیل را محدود به مناسبت خاصی نکرده و به محض آماده شدن به بهره برداری می رسانیم. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از تایمازنیوز، علی محمدیان اردی  ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت و روز پزشک و داروسازی به […]

اشتراک گذاری
06 شهریور 1401
71 بازدید
کد مطلب : 149217

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: راه‌اندازی پروژه‌ها و طرح‌های درمانی استان اردبیل را محدود به مناسبت خاصی نکرده و به محض آماده شدن به بهره برداری می رسانیم.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از تایمازنیوز، علی محمدیان اردی  ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت و روز پزشک و داروسازی به تشریح اهم اقدامات دانشگاه پرداخت و اظهار کرد: افتتاح‌ها و راه‌اندازی پروژه‌ها و طرح‌ها را محدود به مناسبت خاصی نکرده و به محض آماده شدن جهت استفاده مردم، راه اندازی و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت ۱ هزار و ۴ پزشک عمومی، ۴۷۶ پزشک متخصص، ۹۲ پزشک فوق تخصص، ۳۶۰ دندانپزشک، و بیش از ۲۰۰ داروساز در استان افزود: هم اکنون در برخی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی کمبود داریم که این مشکل کشوری است. با وجود این در زمان توزیع نیرو، پیگیری جدی از طرف دانشگاه انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به افتتاح پروژه‌ها و طرح‌ها در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود فضای اورژانسی استان، اورژانس این بیمارستان بازسازی شده و نزدیک به ۴۰ الی ۵۰ تخت جدید به بخش اورژانس بیمارستان اضافه شد و هم اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد و در هفته دولت امسال با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

محمدیان اردی ادامه داد: رشته تصویربرداری مداخله‌ای به عنوان یک رشته جدید نیز در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل شروع به کار کرده و یک پزشک فوق تخصص در این حوزه مشغول به فعالیت است و با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: راه اندازی دستگاه آنژیوگرافی دوم بیمارستان با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان به عنوان دستگاه پیشرفته و با قابلیت آنژیوگرافی قلب، عروق محیطی و عروق مغزی، همچنین راه اندازی دستگاه سی‌تی‌اسکن دوم و رختشورخانه مرکز تروما از جمله طرح‌ها و پروژه‌های بیمارستان امام خمینی (ره) در هفته دولت خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: افتتاح مراکز خدمات جامع سلامت خلیل آباد و آقاباقر در اردبیل با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان، افتتاح ساختمان فوریت‌های پزشکی چای سقزلو در نیر با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان و کلنگ زنی مرکز جامع سلامت نیر و ساختمان اورژانس کورائیم، کلنگ زنی مرکز جامع سلامت شهری و روستایی شهید باکری و پایگاه سلامت شهرک ولیعصر شهرستان گرمی نیز در هفته دولت انجام خواهد شد.

محمدیان اردی با اشاره به پیک هفتم کرونا بیان کرد: در این پیک شاهد افزایش آمار سرپایی و افزایش قدرت سرایت بودیم و علائم شبیه سرماخوردگی داشت که هم اکنون میزان مراجعین سرپایی کاهش و بستری نسبتاً افزایش یافته است و آمار نشان می‌دهد در افرادی که به موقع واکسن تزریق کرده‌اند میزان بستری کمتر است.

وی بر ضرورت استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی، رعایت تهویه در مکان‌های پرتجمع تاکید کرد و اضافه کرد: کسانی که هر نوبتی از واکسن را دریافت کردند ۶ ماه بعد می‌توانند جهت تزریق نوبت بعدی به مراکز بهداشتی مراجعه نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به مصوبات سفر اخیر وزیر بهداشت به اردبیل گفت: در این سفر نزدیک به ۳۰ مصوبه داشتیم که از آن جمله می‌توان به افزایش فضاهای آموزشی، اخذ اعتبارات لازم برای کتابخانه مرکزی، خدمات رفاهی برای مراکز آموزشی درمانی، تأمین منابع جهت تجهیزات در حوزه دیالیز و قلب، ناباروری، ماموگرافی، دستگاه طب هسته‌ای، تکمیل مسکن متخصصین، تکمیل انبار دارویی، اعتبارات لازم برای توسعه اورژانس و بخش‌های بیمارستان بوعلی و مراکز بهداشتی و درمانی و خدمات جامع اشاره کرد. 


کدخبر: ۱۴۰۱۶۷۴۰۶۰۶۰۰۲۲

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *