اخبار داغ

بازرس کل ویژه استان از طرح آبرسانی غدیر بازدید کرد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، محمد آقاجری، بازرس کل ویژه استان خوزستان امروز از طرح آبرسانی غدیر بازدید کرد. طرح آب رسانی غدیر بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان را در حوزه آب شرب پوشش می دهد و یکی از طرح های مهم آبرسانی استان و کشور محسوب می شود که در صورت اتمام […]

اشتراک گذاری
03 شهریور 1401
109 بازدید
کد مطلب : 149118

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، محمد آقاجری، بازرس کل ویژه استان خوزستان امروز از طرح آبرسانی غدیر بازدید کرد.

طرح آب رسانی غدیر بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان را در حوزه آب شرب پوشش می دهد و یکی از طرح های مهم آبرسانی استان و کشور محسوب می شود که در صورت اتمام طرح ۲۷ شهر و یک هزار روستا در حوزه مرکز، جنوب و جنوب غرب استان از نعمت آب شرب بهداشتی و سالم برخوردار خواهند شد.

آقاجری هدف از بازدید سرزده خود از طرح مذکور را بررسی کم و کیف پروژه، میزان پیشرفت فیزیکی و تاثیر اجرای پروژه میان مدت طرح در تامین آب شرب استان دانست و اظهار داشت: نظر به سدهای بالادستی متعدد درراستان خوزستان برخورداری مردم از آب آشامیدنی سالم و کافی حداقل حقی است که می توان متصور بود.

وی در خصوص افتتاح پروژه میان مدت طرح ابرسانی غدیر عنوان داشت: تامین ۱۰ متر مکعب در ثانیه آب از سد دز حهت تزریق به طرح ابرسانی غدیر باتوجه به ec پایین و کیفیت مطلوب آب دز، از حیث کیفی تا حدود زیادی وضعیت آب آشامیدنی شهرها و روستاهای برخوردار را ارتقا می دهد ولی از نظر کمی با توجه به افق طرح که ۲۵ متر مکعب در ثانیه می باشد هنوز فاصله زیادی تا تامین کل آب مورد نیاز شهرها و روستاهای پیش بینی شده در طرح داریم.

بازرس کل ویژه استان افزود: دولت سیزدهم و وازرت نیرو نسبت به پیش بینی اعتبارات ۵۰ درصد باقیمانده طرح توجه جدی داشته باشند.

آقاجری در ادامه ابراز داشت: بحث تامین و انتقال آب تا شهرها و روستاها یک مساله هست و مساله مهمتر شبکه های تصفیه و توزیع آب در شهر و روستاها مساله دیگری است که وزارت نیرو باید مد نظر داشته باشد ، زیرا فلت بودن خوزستان، فرسودگی زیر ساخت های تصفیه و شبکه توزیع اب از طرفی استفاده مردم از پمپ خانگی باعث شده تا علی رغم تامین آب با کیفیت تا ورودی شهرها ولی کیفیت مطلوبی در آب مصرف دیده نشود؛ بنابراین با وجود صرف هزینه های زیاد ولی نتیجه غایی که تامین آب شرب سالم و کافی می باشد محقق نشود.

وی در پایان ضمن تشکر از زحمات کارکنان و مدیران سازمان اب و برق خوزستان گفت: اگرچه تلاش زیادی به عمل امده ولی زمانبر شدن اجرای طرح و عدم پوشش کامل شهرهای مورد نظر در طرح دغدغه ای است که همچنان دربحث تنش آب شرب استان باقی می ماند؛ امید است دولت سیزدهم و مسئولین استانی با الویت قرار دادن این طرح و دو طرح آبرسانی دیگر یعنی طرح آبرسانی شمال شرق از سد کارون ۳ و جنوب شرق از سد کوثر ” مشکل تنش اب شرب استان را مرتفع سازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *