اخبار داغ

توسعه محلات با تقویت تشکل‌های مردمی

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از افق تهران، سید احمد علوی، رئیس ستاد سمن های شورای شهر تهران در جمع تشکل های مردم نهاد در خصوص مساله‌ی فرهنگ همدلی اظهار داشت: اصلی‌ترین سرمایه مشارکت و کارگروهی، سرمایه انسانی است. مدیریت منابع انسانی یکی از کارهای بسیار سخت است و قرار گرفتن […]

اشتراک گذاری
29 مرداد 1401
107 بازدید
کد مطلب : 149004

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از افق تهران، سید احمد علوی، رئیس ستاد سمن های شورای شهر تهران در جمع تشکل های مردم نهاد در خصوص مساله‌ی فرهنگ همدلی اظهار داشت: اصلی‌ترین سرمایه مشارکت و کارگروهی، سرمایه انسانی است. مدیریت منابع انسانی یکی از کارهای بسیار سخت است و قرار گرفتن افراد، سلایق و اندیشه‌های مختلف در کنار هم مدیریت منابع انسانی را سخت‌تر می‌کند. مشارکت آن هم از روی نوع‌دوستی در روح، جان، اندیشه، آیین و فرهنگ ما ایرانیان ریشه دارد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت محلی از نوع نوع‌دوستانه، در وجود ما ریشه دارد. اما پیشرفت شهرها این مشارکت را ضعیف کرده است و ما باید این موضوع را بپذیریم که در گذشته ما در کوچه‌هایی زندگی می‌کردیم که به شکل افقی پیشرفت کرده بود و همسایگان یکدیگر را می‌شناختند اما امروزه شهر به صورت عمودی پیشرفت می‌کند و در آپارتمان‌ها جمعیت به قدری زیاد شده که ساکنان شاید حتی یکدیگر را ندیده باشند. شرایط جدید تضعیف کننده روح مشارکتی است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ستاد سمن های شهر تهران با توجه به ماموریت و اهدافی که برای ارتقاء نقش تشکل‌های مردمی در سطح محلات دارد اقدام به اجرای طرح رویش برای شناسایی، هویت بخشی، توان افزایی فعالیت تشکل ها با رویکرد شناخت حلقه های میانی و خودجوش در سطح محلات تهران کرده است.

رییس ستاد سمن های شورای شهر تهران افزود: امروز معتقدیم که توسعه محلات بدون مشارکت مردم در سطح محلات میسر نخواهد شد و آنچه که فرهنگ بومی ما از دیرباز حکایت دارد نشان از حضور موثر مردم در سطح محلات در جهت کاهش مشکلات محلی بوده است.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: امروزه با توجه به توسعه شهرها و شاخص‌های شهرنشینی نیاز بیشتری نسبت به موضوع هویت در سطح محلات حس می شود که این موضوع تنها با مشارکت حداکثری تشکل های مردمی در سطح محلات میسر می‌شود.

وی یادآور شد: مشکل بعدی که با بزرگ شدن شهرها ایجاد شد، مساله‌ی گسترش قوانین اداری است یکی از اصلی ترین مباحث صحبت ها در نشست ها این بوده که ما باید به سمت حکمروایی خوب شهری برویم یا این که دولت باید بعضی مسئولیت‌ها را به حلقه‌های میانی واسپاری کند. اما با قوانین موجود هیچ بخشی از شهرداری نمی‌تواند طبق قوانین مالی خودش به یک گروه جهادی کمک کند چون برای هر کاری باید در مزایده یا مناقصه شرکت کند، یا مشمول بند ۳۱ و رفع تشریفات شود

علوی در پایان گفت: من از همه همکارانی که در این هفته این حرکت جهادی را آغاز کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم با کمک هم بتوانیم دغدغه فرهنگی‌مان را به دغدغه مسئولان تبدیل کنیم. وقتی می‌گوییم فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر واسپاری امور به حلقه‌های میانی باید اجرایی شود، بدون تغییر قوانین، این اتفاق نخواهد افتاد.


کدخبر: ۱۴۰۱۶۷۴۰۵۲۹۰۰۴۲

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *