اخبار داغ

تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه در شهرستان لاهیجان

آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه با حضور فرماندار، معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی فرمانداری، مشاور رسانه ای استاندار، رئیس اداراه فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از خبرنگاران شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از گیل فام، در ابتدای این نشست مرتضی پورمقدم به […]

اشتراک گذاری
29 مرداد 1401
95 بازدید
کد مطلب : 153842

آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه با حضور فرماندار، معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی فرمانداری، مشاور رسانه ای استاندار، رئیس اداراه فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از خبرنگاران شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از گیل فام، در ابتدای این نشست مرتضی پورمقدم به نمایندگی از فعالین رسانه ای شهرستان لاهیجان ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران درگذشته به ویژه جناب آقای محیطی، بیانیه ای که اکثریت مدیران مسئول و خبرنگاران شهرستان پای آن را امضا کرده بودند قرائت نمود.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

“ن” والقلم و مایسطرون… سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند.
“‌قرآن کریم”

ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ، گرامی باد یاد و خاطره شهیدان عرصه خبر و رسانه که در مسیر اطلاع رسانی ،بدون هراس از هر چه که مانع انجام این وظیفه خطیر باشد ،صادقانه و خالصانه همت گمارده و حتی جان خویشتن را در این راه فدا نموده اند.

در دنیای مدرن، رسانه های خبری رکن چهارم دموکراسی محسوب میشوند و خبرنگاران بخشی از جامعه هستند که به نفوذ غیرمستقیم ،اما قابل توجه جزو تاثیرگذارترین بخش یک جامعه به حساب می آیند.
حتی اگر حاکمیت و یا بخشی از نظام سیاسی آنها را به رسمیت نشناسد!

طی دو سال اخیر که پانادمی کرونا فراگیر شده بود بجز مدت زمان محدودی همه مراسم ، جلسات و همایش ها برگزار می گردید.اما هر زمان که نوبت به رسانه ها و خبرنگاران می رسید، به بهانه رعایت پروتکل های بهداشتی از برگزاری نشست با این بخش از جامعه، طفره می رفتند!
در این مدت اصحاب رسانه شهرستان لاهیجان، همیشه با حضور در صحنه ها، سعی بر اطلاع رسانی درست ،فرهنگ سازی مناسب و به تصویر کشیدن کوشش های مسئولین و تلاش گران عرصه سلامت را داشته و حتی در این راه ، خبرنگار پیشکسوت لاهیجی مرحوم مرتضی محیطی را نیز در بحبوحه کرونا از دست داده است. یادش گرامی باد

جناب آقای فرماندار !

پس از گذشت بیش از ۱۰ ماه از حضور حضرتعالی در جایگاه فرمانداری شهرستان لاهیجان ،علی رغم همه انتظاراتی که می رفت متاسفانه کوچکترین و کمترین ارتباطی میان جنابتان با اصحاب رسانه وجود نداشته و در حالی که بارها این پیام از طرق مختلف به شما رسانیده شد، متاسفانه کماکان اعتنایی ننمودید! درخواست های شفاهی و مکتوب اعضای خانه مطبوعات شهرستان لاهیجان، طی چند مرحله به سمع و نظر حضرتعالی رسانیده شد، اما هر بار به بهانه های مختلف وقعی ننهادید!

جناب آقای دکتر براتی، ادب حکم می نمود تا به جای عدم حضور و بی پاسخ نهادن این درخواست ها ضمن احترام نهادن به اصحاب رسانه شهرستان، در جمع آنها حضور بهم رسانیده و گلایه و چالش های موجود شهر را با خبرنگاران در میان می گذاشتید.

حال که با فرارسیدن ایامی مصادف با روز خبرنگار، فرمانداری ها ،شهرداری ، شوراهای اسلامی و سایر ارگان ها و نهادها در تدارک مراسمی تحت عنوان تجلیل از اصحاب رسانه هستند تا بتوانند در خلال این مراسم گزارشی از عملکرد خود ارائه نمایند، حضرتعالی نیز
فرصت را غنیمت شمرده تا از خود و دستاوردهایتان بگویید.

اما بی اعتنایی و بی توجهی شما در مدت مدیریت تان به اصحاب رسانه و برگزاری نشست امروز تحت عنوان تجلیل از اصحاب رسانه و بیان گزارش عملکرد مجموعه فرمانداری به بهانه این مراسم ،قطعا نمی تواند مورد رضایت خاطر خبرنگاران این شهرستان قرار گیرد.

جناب آقای براتی…

دعوت نمودن همکارانمان از شهرستان های همجوار بالاخص مرکز استان در حالی که نه ارتباطی با خبرنگاران شهرستان محل خدمت خود داشته و نه شناختی از ایشان دارید، آیا می تواند کمکی در جهت عدم روحیه تعاملی مجموعه فرمانداری لاهیجان با اصحاب رسانه باشد؟

اگر این فرضیه حقیقت داشته باشد، شهرستان لاهیجان فرمانداران بسیاری در طول مدت کوتاهی به خود دیده است که هرگز نتوانستند آنچنان که می باید این شهر و جغرافیای سیاسی اش را مدنظر قرار داده و بشناسند.

حالیه در پی اتفاقات ماه های اخیر جمع کثیری از اصحاب رسانه شهرستان قصد عدم حضور و تحریم این جلسه را داشتیم که با تصمیم جمعی عزیزانی که نامشان در ذیل آمده است، حضور را بر عدم حضور به نفع مردم ترجیح داده و با صدور این بیانیه مراتب اعتراض خود را به چنین روند نادرستی اعلام می نماییم.

اصحاب رسانه لاهیجان اعلام میدارند زین پس اگر نماینده عالی دولت مردمی، نسبت به خبرنگاران بی تفاوت باشد، از درج اخبار این فرمانداری محترم، جدا خودداری خواهند نمود.

انتظار می رود نماینده عالی دولت در چنین شرایط خاص اقتصادی که مردم را دچار نگرانی و مشکلات عدیده ای کرده است، به وسیله ارتباط صحیح با رسانه ها از توفیقات حداقلی دولت مردمی بگوید تا کورسوی امید مردم عزیز و دوستداران نظام و انقلاب همچنان روشن باشد.

و من الله توفیق

در ادامه دکتر فرهاد براتی، فرماندار لاهیجان ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران مرحوم ، گفت: “روز خبرنگار، روز تکریم حق طلبی، صداقت و تلاش بی وقفه برای ایجاد شفافیت در جامعه است.نامگذاری روز شهادت شهید صارمی به عنوان روز خبرنگار،یعنی ما باید منش،سیره و خط این شهید گرانقدر را ادامه دهیم ایشان راه شهید صارمی ر ا مسیر اخلاق،ادب و صداقت و دلسوزی ،مردم داری و اطلاع رسانی شفاف توام با شهامت و حرکت در مسیر خوبی ها و نیکی ها معنی کردند وخطاب به خبرنگاران تصریح نمودند:ما به عنوان مدیران اجرایی شهرستان با آغوش باز پذیرای نقدها و انتقادات شما عزیزان هستیم و البته انتظار هم داریم در صورت امکان در کنار هر نقد و انتقادی ، راهکار و پیشنهادات قابل اجرا نیز ارائه شود .

موارد، مشکلات و نقدهای مورد نظر را دوستان اعلام کردند و چیزی که در فضای کلی باید خدمت دوستان عرض کنم این است که اطلاع رسانی و انتقاد موجب پیشرفت و توسعه هر نظام و واحدهای مدیریتی کلی و جزئی میگردد.
قطعا اگر اطلاع رسانی با همه شاخصه ها انجام شود نقش آفرینی خود در جامعه را نشان خواهد داد.

انتقاد منصفانه موجب رشد و تعالی می شود،
پیامبر خدا(ص) فرمود: «المؤمن مرآت المؤمن؛ مؤمن آیینه مؤمن است» زیرا مؤمن اگر به برادر مؤمن خود رسید او را همان طور که هست به او می نمایاند؛ اگر عیبی داشت به او متذکر می شود تا برطرف کند و اگر زیبا بود، نشانش می دهد تا هم شکرگزار شود.
وقتی دوستان امروز انتقادهایی که به بنده داشتند را مطرح کردند یعنی علاقه مند به بنده بودند و ایرادات بنده را امروز گوشزد کردند تا فردا در جمع بزرگتری نشنوم.
اگر بچه شیعه هستیم نباید از انتقاد ناراحت شویم امروز کسی در مورد پروژه ها و اجرائیات چیزی نگفت بلکه امروز انتقاد دوستان این بود که اگر می توانیم در کنار شما باشیم چرا دعوت نشدیم .؟؟!
وقتی انتقاد منصفانه است حتما باید معذرت خواهی کنم از دوستان منصف خودم….
ما به عنوان پدر این شهر تعصب خاصی به شهرستان لاهیجان داریم، شهرستانی که مهد تمدن و فرهنگ بوده و امروزه مرزهای بین المللی را پشت سر گذاشته و اخیرا آئین ثبت پایتخت چای ایران را در لاهیجان داشتیم .
دوستان دنبال ایجاد مرز بین رسانه های لاهیجانی و استانی نبودند بلکه انتظارشان پیش جلسه ای درون شهری برای مطرح شدن همین انتقادات بوده که به حق انتظار به جائی بوده و این انتقاد به بنده وارد است.

ما وقتی اعتقاد به دولت جهادی داریم باید نقش مردمی خود را نمایان تر می کردیم یعنی با همین دعوت کردن از رسانه ها می توانستیم مردمی بودن خود را از طریق رسانه ها نمایان کنیم.

به عنوان مثال ما فقط در بحث قرارگاه حفاظت از آب کشاورزی نیمه های شب سردهنه های آب را پیمایش می کردیم و حتی برای یک زمین کشاورزی با کمک شهردار با ماشین آتش نشانی آب رسانی کردیم و عدم رابطه با رسانه ها باعث شد که منعکس نشود پس شماها هدفتان کمک به ما بوده و این را می پذیریم.

در این ایام روزهایی داشتیم که سه الی چهار آتش سوزی در روز داشتیم و بنده قبل از دوستان امدادرسان در منطقه حضور داشتم ولی همین کمبود رسانه ها باعث شد مردم در جریان نباشند.
انتقاد شماها کاملا به جا هست و اولین نشست ها باید با رسانه ها برگزار می شد.

از دی که گذشت هیچ ازو یاد مکن

فردا که نیامده ست فریاد مکن

برنامده و گذشته بنیاد مکن

حالی خوش باش و عمر بر باد مکن

نقاط ضعف ما را به بزرگواری خود ببخشید باید روحیه مطالبه گری شما بزرگواران که از فطرت الهی نشات گرفته را به کار گرفته تا سکوهای بالاتری برای لاهیجان به دست آید.
امروز که روز شما هست را به خیر و نیکی می گیریم تا شروعی دوباره برای چیدمان روابط با رسانه ها داشته باشیم …
با محوریت خانه مطبوعات سعی می شود ماهی یک نشست با نمایندگان شما داشته باشیم و به ادارات شهرستان هم گوشزد خواهم کرد!
خودم هم حتما شماره تک تک شما عزیزان را در لیست انتشار خود قرار می دهم و هر روز مباحث را برایتان ارسال می کنم.

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار…

در این جلسه از فرزند مرحوم مرتضی محیطی خبرنگار صدا و سیمای مرکز گیلان نیز تجلیل ویژه ای به عمل آمد.

سپس از خبرنگاران با اهدای لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود تجلیل به عمل آمد.


کدخبر: ۱۴۰۱۶۷۴۰۵۲۹۰۰۳۲

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *