اخبار داغ

همت گروه‌های جهادی مثال زدنیست

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از افق تهران، سید احمد علوی عضو شورای شهر تهران در جمع گروه های اجتماع محور جهادی اظهار داشت: رویکرد اصلی در دوره جدید ستاد سمن‌های شهر تهران ایجاد تعامل مشترک با گروه های جهادی در راستای توان افزایی و رونق مشارکت عمومی است که این […]

اشتراک گذاری
27 مرداد 1401
80 بازدید
کد مطلب : 148908

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از افق تهران، سید احمد علوی عضو شورای شهر تهران در جمع گروه های اجتماع محور جهادی اظهار داشت: رویکرد اصلی در دوره جدید ستاد سمن‌های شهر تهران ایجاد تعامل مشترک با گروه های جهادی در راستای توان افزایی و رونق مشارکت عمومی است که این نشست ابتدایی ان‌شاءالله سبب ساز اتفاقات نوین در بخش مشارکت گروه‌های جهادی باشد.

رییس ستاد سمن ها افزود: نگاه جهادی به گونه‌ای است که باعث همدلی و همراهی در حوزه‌های اجتماعی می‌شود و می‌تواند به عنوان چراغ راه اینده گروه های جهادی در مشارکت با بدنه مدیریت شهری باشد.

عضو شورای شهر تهران گفت: شرح وظایف ستاد توان افزایی شهر تهران کاملا مشخص بوده است و با هدف کار مشارکتی تاسیس شد، و هدف اصلی ما رشد، توسعه و توان افزایی گروهای جهادی و تشکل های مردمی است. هدف ما در این دوره نسبت به گذشته تغییر کرده و از حمایت‌های مالی صرف به تسهیلگری در امور تشکل‌های مردمی و جهادی رفته است.

او یادآور شد: بروکراسی‌های امروز در حوزه شهری باعث ایجاد چالش در عملکرد فعالیت گروه های جهادی شده و این چالش به خودی خود باعث دلسردی برخی تشکل‌های مردمی و جهادی در دراز مدت می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران، بیان کرد: گروه های جهادی در مسئله کرونا بسیار کمک رسان بودند که اگر وجود آنها در بدنه اجرای کشور نبود کشور با هزینه های جبران ناپذیری مواجه می شد.

علوی افزود: ستاد سمن‌ها به عنوان تسهیلگر در کنار فعالیت‌های جهادی و تشکل‌های مردمی است و تا جایی که بتوانیم در این بخش فضاهای اشتراکی و مهم ایجاد می‌کنیم که در جهت رشد و بهبود عملکرد تشکل‌های مردم نهاد موثر باشد.

در ادامه این نشست گروه های جهادی هر یک به معرفی و شرح فعالیت خود پرداختند.

حسین رحمتی از مجموعه جهادی تهران در خصوص گفتمان سازی و ایجاد گفتمان مشترک برای گروه های جهادی افزود: بحث گفتمان سازی که توسط گروه های جهادی شکل گرفته چیزی جز خودسازی فردی و جمعی نیست و باید تمامی دغدغه و نگاهمان را برای رسیدن به یک هدف با گفتمانی مشترک هم پیمان کنیم.

محمد ایزه دبیر گروه جهادی حسنا یادآورد شد: مشکل گروه های جهادی عدم تعامل با مسئولین است، برخی مسئولین نسبت به گروه های جهادی اعتماد کافی دارند و گروه‌های جهادی را گروه های نظام مند و ساختار گرا نمی‌دانند که باید این مسئله در بدنه مدیران میانی مورد بررسی قرار گیرد.

مصطفی سیمرغ دبیر جهادی عاشقان ولایت در خصوص بررسی شاخص‌ها و استعدادها در گروه های مردمی گفت: این گروه ها باید به سمت شناسایی استعدادها و توانایی های مردم و نخبگان اجتماعی بروند تا بتوانند بر اساس مناسبات فرهنگ عمومی و فرهنگ ساختاری در پی حل مشکلاتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند گام بردارند قطعاً راه برون رفت از مشکلات کشور نگاه به گروه‌های جهادی و سپردن کار مردم به دست مردم است.

متین شریفی دیگر فعال جهادی که از دهکده جهادی در این نشست حضور داشت افزود: سپردن کار به دست جهادگران از مشکلاتی است که اغلب سازمان‌ها و نهادهای دولتی آن را جدی نمی گیرند و انشاالله در دوره ای که شورای شهر و بدنه دولت همه از گروه جهادی هستند بتوانیم اقدامات موثری داشته باشیم.

محمد یوسفی از گروه جهادی حیدریون خاطرنشان کرد: گروه های جهادی نباید به دنبال طرح و انجام کارهای سفارشی با بدنه های دولتی باشند، بلکه باید با توجه به شاخص ها و حمایت های مردمی و اعتباراتی که دارند در جهت فعالیت های خود قدم بردارند چرا که کار سفارشی روح و روان مردمی ندارد.

زهرا رضازاده از بانوان گروه جهادی سفیران سلامت تصریح کرد: آموزش های پیشگیری از آسیب اجتماعی با رویکرد اشتغال زایی و انتقال تجربه در میان گروه های جهادی از مواردی است که باید به آن توجه ویژه شود

فاطمه باغی دیگر جهادگر حوزه زنان که در این نشست به عنوان آخرین نفر صحبت کرد؛ افزود: باید به ملاحظات حضور جهادی زنان توجه شود چرا که زنان نیمی از جامعه هستند و بهتر می توانند با نگاه خودشان اهتمام ویژه ای به موضوعات، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.


کدخبر: ۱۴۰۱۶۷۴۰۵۲۷۰۰۲۲

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *