اخبار داغ

توسعه شهری بدون توجه به شاخص‌های مشارکت‌های شهروندی

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از افق تهران، پیش از ظهر امروز تفاهمنامه همکاری ستاد سمن های شهر تهران و اداره کل امور بانوان شهرداری تهران با رویکرد توسعه حضور حلقه‌های میانی بانوان در بدنه مدیریت شهری امضا شد. سید احمد علوی رئیس ستاد سمن های شورای شهر تهران در خصوص […]

اشتراک گذاری
25 مرداد 1401
140 بازدید
کد مطلب : 148863

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از افق تهران، پیش از ظهر امروز تفاهمنامه همکاری ستاد سمن های شهر تهران و اداره کل امور بانوان شهرداری تهران با رویکرد توسعه حضور حلقه‌های میانی بانوان در بدنه مدیریت شهری امضا شد.

سید احمد علوی رئیس ستاد سمن های شورای شهر تهران در خصوص این تفاهم‌نامه اظهار داشت: سبک اداره شهر در بسیاری از موارد همانند گذشته اداره می‌شود و رشد شهرها با رویکرد توسعه زیر ساخت‌ها نبوده است. حمایت از حلقه‌های میانی دغدغه جدی است که بنا به نظر مقام معظم رهبری در این دوره مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفته و حمایت از حلقه های میانی را تا رضایت مندی کامل شهروندان ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: با تغییر رویه‌ها در بدنه مدیریت شهری باید به سمت همگرایی و تعامل با حلقه های میانی مردم پیش رویم، بسیاری از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم محصول توسعه بدون زیر ساخت و عدم توجه به شاخص‌های شهروند مداری در توسعه کلان شهرهاست.

علوی ضمن اشاره به مشارکت بانوان در بدنه مدیریت شهری یادآور شد: در گذشته شاهد بودیم که شهر به صورت مردانه اداره می‌شود و نقش مهم زنان حلقه مفقوده این جریان بوده است و این اتفاق چالش‌هایی را داشته است، حتی مصوبه ۳۰ درصدی حضور زنان در بدنه مدیریت شهری که در شورای گذشته مورد تصویب قرار گرفته را باید دید چه میزان اجرایی شده است.

این عضو شورای شهر ادامه داد: زنان در تصمیم گیری و تصمیم سازی شهر بسیار موثر هستند که می‌توانند مشکلات و آسیب های زیادی را حل کنند و ما در این دوره مدیریت شهری توجه‌ ویژه‌ای به حضور بانوان در مشارکت عمومی به عنوان حلقه میانی خواهیم داشت تا از توان و اندیشه این قشر از جامعه که نقش کلیدی را ایفا می‌کنند استفاده کنیم.

مریم اردبیلی مدیر اداره کل امور بانوان شهرداری تهران در خصوص این تفاهم نامه اظهار داشت: ظرفیت زنان در توسعه مشارکت‌های عمومی نقش بسزایی دارد که باید در این دوره مدیریت شهری به نقش خانواده در فعالیت‌های مشارکت محور اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در خصوص مشارکت‌ها نگاه صرفا شعاری نداریم و به دنبال آن هستیم ابتدا روح مشارکت را در بدنه جامعه فهم کنیم و بعد آن را بر اساس ظرفیت محلات و شهروندان در محلات اجرا کنیم مردم عمیقأ مسایل را درک میکنند و بازخورد آن را با عملکردشان در سطح جامعه نشان می‌دهند که این نیازمند این است خودمان به بستر جامعه برویم و از دید مخاطب و شهروندان به موضوعات نگاه کنیم تا بتوانیم شاخص‌های نگاه مخاطبان را دریافت کنیم.

اردبیلی از ظرفیت زنان به عنوان شاخص توسعه اشاره کرد و افزود: زنان در جامعه بیشترین ظرفیت و نقش موثر را در توسعه و جامع پذیری جامعه دارند و می‌توانند فضای مناسبی برای رونق جامعه و مشارکت پذیری ایجاد کند و یک خانواده قربانی و مصرف کننده از بدنه مدیریت شهری را به یک خانواده مولد در بدنه مدیریت شهری بدل کند.

مدیر اداره کل امور بانوان شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: در بیانه گام دوم منابع انسانی بسیار توجه شده است ولی کمتر در بدنه جامعه مورد توجه قرار گرفته است، حضور بانوان به عنوان حلقه‌های واسط بهتر می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را در حکمرانی شهری مورد توجه قرار دهد. بروکراسی های شهری به شدت به حضور مشارکتی زنان در جامعه ضربه می‌زند و باعث کمتر دیده شدن حضور زنان در این بخش می‌شود.

کدخبر: ۱۴۰۱۶۷۴۰۵۲۵۰۰۴۲

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *