اخبار داغ

کندی رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی در شهرداری تهران

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از افق تهران، سید احمد علوی، عضو شورای شهر تهران بعد از ارائه گزارش سازمان امور مالیاتی به برخی مشکلات مالیاتی شهرداری و شرکتها و سازمان های تابعه اشاره کرد و گفت: متاسفانه اکنون قوانین مالیاتی به گونه ای هستند که در صورت بروز تخلف در […]

اشتراک گذاری
02 مرداد 1401
135 بازدید
کد مطلب : 148140

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از افق تهران، سید احمد علوی، عضو شورای شهر تهران بعد از ارائه گزارش سازمان امور مالیاتی به برخی مشکلات مالیاتی شهرداری و شرکتها و سازمان های تابعه اشاره کرد و گفت: متاسفانه اکنون قوانین مالیاتی به گونه ای هستند که در صورت بروز تخلف در یک شرکت، تمامی اعضای هیات مدیره که در سالهای مختلف این سمت را داشتند، درگیر می شوند.

وی ادامه داد: حتی اگر تخلف در دوره ای باشد که اشخاص در آن دوره مسئولیتی نداشته اند نیز موجب ممنوع الخروجی و مشکلات دیگر می شود و همین امر رغبت به عضویت در هیات مدیره ها را کاهش داده است.

علوی تاکید کرد: زمانی که عضو هیات مدیره در دوره خود کارش را به درستی انجام می دهد و رای قطعی نیز در دوره او وجود ندارد، نباید به خاطر تخلفی که در دوره بعدی شده پاسخگو باشد.

عضو شورای شهر تهران همچنین در خصوص کندی رسیدگی به پرونده های مالیاتی شهرداری گفت: با توجیه اینکه رسیدگی به پرونده های شهرداری باید تخصصی باشد همه را در یک شعبه تجمیع کردند اما این موجب کندی در رسیدگی ها شد.

علوی یادآور شد: همچنین ممیزهای محترم به معافیت های مالیاتی شهرداری توجه نمی کنند و همین امر موجب اختلاف اعداد در آرای اولیه و ثانویه می شود چرا که بعد از شکایت به رای اولیه این رای اصلاح می شود.

علوی در ادامه به موضوع اختلاف اعداد در اظهارنامه های پیمانکاران با شهرداری اشاره کرد و افزود: این اختلاف اعداد مشکلاتی ایجاد کرده است، پیشنهاد میکنم با اصلاح قوانین، اظهارنامه پیمانکاران ابتدا به تایید شهرداری برسد بعد در سازمان مالیات ثبت شود.

وی با بیان اینکه جابجایی املاک درون شهرداری و میان شرکت ها و سازمان ها مشمول مالیات می شود گفت: این املاک در نهایت همگی برای شهرداری تهران است و پرداخت مالیات در جابجایی های درونی موجب می شود تا بودجه ای که برای عمران شهر است، صرف پرداخت مالیات شود.

عضو شورای شهر تهران پیشنهاد کرد تا قوانین در این خصوص اصلاح شود.

وی همچنین در خصوص پرداخت مالیات ارزش افزوده توسط شهرداری گفت: مناطق ما مالیات می دهند اما نمیتوانیم از اعتبار آن استفاده کنیم.


کدخبر: ۱۴۰۱۶۷۴۰۵۰۲۰۰۷۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *