اخبار داغ

سلام فرمانده؛ نقطه عطفی در پیوند دهه نودی ها با باورهای دینی

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از نبض شهر، یکی از رویدادهای خوب فرهنگی مذهبی که اکنون به مناسبت عید غدیر خم در اهواز شاهد آن بوده ایم ، اجرای سرود “سلام فرمانده ” در ورزشگاه فولاد خوزستان است که تبلیغات گسترده ای برای حضور پررنگ کودکان نوجوانان و جوانان و دیگر […]

اشتراک گذاری
26 تیر 1401
81 بازدید
کد مطلب : 147933

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از نبض شهر، یکی از رویدادهای خوب فرهنگی مذهبی که اکنون به مناسبت عید غدیر خم در اهواز شاهد آن بوده ایم ، اجرای سرود “سلام فرمانده ” در ورزشگاه فولاد خوزستان است که تبلیغات گسترده ای برای حضور پررنگ کودکان نوجوانان و جوانان و دیگر اقشار مختلف مردم انجام شده و یک‌ کار جهادی و دلی است که ارگان های مختلف هم در تحقق اهداف این رویداد آن هم در جشن عید غدیر خم که از اعیاد بزرگ شیعیان است نقش پررنگ داشته اند.

اجرای این سرود که مخاطب اصلی آن دهه نودی ها هستند و‌ مضمون آن در خور نیازهای روز نوجوانان در عصر جهاد تبیین است و در خصوص امام زمان (عج) همیشه از انتظار ،دلتنگی و‌ منتظر صحبت شده ،آن هم به مناسبت عید غدیر خم که جانشینی صریح حضرت علی (ع) در مقام امامت پس از حضرت محمد (ص) را یادآوری می‌کند بسیار ارزشمند و در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی هم محسوب می شود .

سرود مذهبی “سلام فرمانده “که برای اولین بار نیمه شعبان در اسفندماه ۱۴۰۰ با نوای ابوذر روحی به تهیه کنندگی سعید نعیمی در لنگرود اجرا شد ، مضامین ساده و در عین حال زیبایی دارد که هر شنونده ای از هر گروه سنی را جذب خود می کند‌.

مضمون این سرود مذهبی حال و هوای خاص خود را دارد و در شبکه های اجتماعی داخل و خارج کشور بازتاب زیادی بر رسانه های غربی و افکار عمومی داشته است.

بنابراین می توان گفت تاثیر گذاری سرود مذهبی مذکور و پخش مداوم آن در مرکز صدا و سیمای  و اجرای آن در مدارس مختلف سراسر کشور یکی از برنامه های موفق فرهنگی مذهبی برای نسل جدید محسوب می شود که می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد و جبهه انقلاب فرهنگی را در دهه نودی ها ایجاد کند .

اجرای این سرود مذهبی در عید غدیر خم در ورزشگاه فولاد خوزستان را می توان از تصمیمات خوب در کارنامه فرهنگی استان نام برد که تاثیر‌گذاری مثبت آن به سمت آموزه های دینی با استفاده از سبک موسیقی پیش رفته و اثری ماندگار در مقابل تولیدات ناهنجار غربی و تهاجم های فرهنگی خواهد بود .

می‌توان گفت برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی از طریق مختلف با توجه به ذایقه هنری نسل جدید به نوعی بازیابی هویت است که اصلی ترین و مهمترین شیوه برخورد با پدیده تهاجم فرهنگی بوده و منجر به تقوبت باورها و معتقدات مذهبی و پیوند ارتباط فرهنگی نسل جدید با ارزش های دینی و معنوی می‌ شود .

شهرزاد امیری

کدخبر: ۱۴۰۱۶۷۴۰۴۲۶۰۰۱۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *