اخبار داغ

تامین سرمایه از بانک عامل زمینه فساد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از افق تهران، محمد علی احمدزاد اصل، مدیرعامل سرمایه‌گذاری اهتمام ایرانیان اظهار داشت: هر چه قدر تامین مالی استارت آپ ها از بانک محوری به بازار محوری حرکت کند به نفع اقتصاد کشور و بازار سرمایه و مردم است، زیرا وقتی کسی که بخواهد تامین مالی […]

اشتراک گذاری
23 تیر 1401
69 بازدید
کد مطلب : 147842

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از افق تهران، محمد علی احمدزاد اصل، مدیرعامل سرمایه‌گذاری اهتمام ایرانیان اظهار داشت: هر چه قدر تامین مالی استارت آپ ها از بانک محوری به بازار محوری حرکت کند به نفع اقتصاد کشور و بازار سرمایه و مردم است، زیرا وقتی کسی که بخواهد تامین مالی انجام دهد و به بانک مراجعه می کند ایراد های مختلفی از پروژه ها در می آورد تا پروژه ها را تامین مالی نکنند حتی اگر پروژه اقتصادی باشد، در این بین پروژه های غیر اقتصادی ممکن است که حتی تامین مالی توسط بانک به سریع ترین شکل ممکن محقق شود، زیرا که مظاهر فساد در آن پروژه زیاد است. اما اگر تامین مالی استارت آپ ها را به بازار سرمایه سوق دهیم در عمل کسی نمی تواند مانع تامین مالی پروژه های اقتصادی شود.

احمدزاد اصل گفت: بازار سرمایه ساختاری را ایجاد کرده است که استارت تاپ ها پروژه های خود را بر اساس اقتصادی بودن طرح و با تضمین های لازم مجوز تامین مالی را دریافت کند و همچنین وظیفه دارند تا این پروژه ها در زمان مشخص عملیاتی کنند تا مردم به سود های خود دست یابند.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری اهتمام ایرانیان بیان داشت: تامین سرمایه استارت آپ ها از طریق بازار سرمایه شفافیت را به وجود می آورد و شفافیت کمک زیادی به رشد بازار سرمایه خواهد کرد واین موضوع خواسته بازار سرمایه و مردم است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بنابراین بازار سرمایه استارت آپ های واقعی که پروژه های سود آور دارند با آغوش باز خواهد پذیرفت و هیچ محدودیتی برای آن ها ایجاد نخواهد کرد.

این تحلیل گر بازار های مالی بیان داشت: در تامین مالی برای استارت آپ ها بانک ها تابع محدودیت منابع هستند، اما بازار سرمایه هیچ محدودیت منابعی ندارد، به شرط آن که تامین مالی در چهار چوب قوانین باشد و قوانین در بازار سرمایه کامل و تعریف شده هستند و کسی هم نمی تواند قوانین بازار سرمایه را دور بزند.

احمدزاد اصل گفت: از دیگر مزیت های تامین مالی از طریق بازار سرمایه این است که تامین مالی در بازار سرمایه خلق پول نمی کند بلکه نقدینگی مردم را جمع کرده و در اقتصاد مولد سرمایه گذاری می کنند، اما تامین سرمایه از طریق بانک ممکن است که منجر به خلق پول شود.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان تاکید کرد: شرکت هایی که از طریق بازارسرمایه اقدام به تامین مالی می کنند نسبت به شرکت هایی که از طرق بانک تامین مالی می کنند، حساسیت بسیار زیادی را برای مدیران شرکت ایجاد خواهد کرد تا پروژه های خود را با کیفت بیشتر و کمترین هزینه و کمترین زمان ممکن به سر منزل مقصود برسانند، زیرا که تامین سرمایه از طریق بازارسهام برای شرکت یک نوع تبلیغ محسوب می شود و مدیران شرکت را زیر ذره بین قرار می دهد، و مدیران شرکت بیشتر مورد اعتماد مردم قرار می گیرند. ضمن این که شرکت های استارت آپی بیشتر از این که به دارایی مشهود شناخته شوند با دارایی های نامشهود معرف مردم هستند و شرکت های استارت آپی که از طریق بازار سرمایه جذب سرمایه گذاری می کنند، به نوعی بر ارزش دارایی های خود می افزایند و ارزش گذاری دارایی ها را نیز با سهولت بیشتری صورت خواهد گرفت.


کدخبر: ۱۴۰۱۶۷۴۰۴۲۳۰۰۵۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *