اخبار داغ

واکنش شخصیت‌ها و مقامات جهانی به ترور «شینزو آبه»

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از تابناک باسابقه‌ترین رهبر ژاپن، حوالی ساعت ۱۱:۳۰ در حالی که در مقابل ایستگاه راه‌آهن «کینتتسو» سخنرانی می‌کرد از پشت هدف گلوله قرار گرفت و پس از شنیده شدن دو گلوله به زمین افتاد.در پی ترور شینزو آبه، نخست وزیر پیشین ژاپن، چند تن از شخصیت‌ها […]

اشتراک گذاری
17 تیر 1401
162 بازدید
کد مطلب : 147613

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از تابناک باسابقه‌ترین رهبر ژاپن، حوالی ساعت ۱۱:۳۰ در حالی که در مقابل ایستگاه راه‌آهن «کینتتسو» سخنرانی می‌کرد از پشت هدف گلوله قرار گرفت و پس از شنیده شدن دو گلوله به زمین افتاد.
در پی ترور شینزو آبه، نخست وزیر پیشین ژاپن، چند تن از شخصیت‌ها و مقامات کشورهای جهان در همان ساعات نخستین به این حادثه واکنش نشان دادند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پی اقدام تروریستی سوء قصد به نخست وزیر سابق ژاپن اظهار داشت: به عنوان یک کشور قربانی تروریزم که رهبران بزرگی را توسط تروریست‌ها از دست داده، خبر ترور شینزو آبه نخست وزیر پیشین ژاپن را از نزدیک و با نگرانی دنبال می‌کنیم.
او تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران این اقدام تروریستی را به شدت محکوم می‌کند.
همچنین، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن بلافاصله پس از این سوءقصد اعلام کرد: ترور ناجوانمردانه شینزو آبه را محکوم می کنیم.

وزیر خارجه آمریکا:
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا هم در واکنش به این حمله گفت که ایالات متحده از تیراندازی به شینزو آبه عمیقا نگران است.

رئیس جمهور سابق آمریکا:
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در رسانه اجتماعی خود گفت: «آبه یک دوست واقعی برای من و مهمتر از آن آمریکا بود. این ضربه بزرگی به مردم فوق‌العاده ژاپن است که او را بسیار دوست داشتند و تحسین می‌کردند. همه ما برای شینزو و خانواده عزیزش دعا می‌کنیم.»

سفیر ایالات متحده در ژاپن:
«رام امانوئل – Rahm Emanuel» سفیر ایالات متحده در ژاپن گفته که از این تیراندازی ناراحت و شوکه است.
«تتسویا یاماگامی – Tetsuya Yamagami» عامل تیراندازی فردی ۴۱ ساله که عضو سابق نیروی دریایی این کشور است، توسط نیروهای امنیتی ژاپن دستگیر شد.

کدخبر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *