اخبار داغ

اختصاص سهمیه ۶۰ هزار نفری به خوزستان برای آموزش فنی و حرفه ای در سال جاری

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه خبری هنر قلم، نشست شورای مهارت آموزی استان روز چهارشنبه به ریاست آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزار شد. فتوحی در این نشست گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین […]

اشتراک گذاری
15 تیر 1401
155 بازدید
کد مطلب : 147537

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه خبری هنر قلم، نشست شورای مهارت آموزی استان روز چهارشنبه به ریاست آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزار شد.

فتوحی در این نشست گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین ما دو طرح را دنبال کردیم؛ یکی طرح “کهاد” است که این طرح موضوعات مهارت آموزی ویژه دانشجویان را دنبال می کند که دانشجویان ما بتوانند در مسیری حرکت کنند که اشتغال آفرینی داشته باشند. طرح دیگر نیز “نخلستان” است که توسط پارک علم و فناوری بر اساس رویکردهای دانش بنیان جلو میرود و بر مبنای این طرح جوانان میتوانند در بخش های مختلف اقتصادی اثرگذار باشند.

وی افزود: یکی از موضوعات اساسی ما مهارت آموزی است که بر این اساس سند توسعه مهارت آموزی در استان در حال تدوین است و انشاالله طی هفته های آینده تکمیل می شود و مورد استفاده دستگاههای اجرایی مربوطه اعم از آموزش و پرورش و همچنین دانشگاه های آزاد، علمی کاربردی و دولتی استان در بخش های مختلف قرار می گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری عنوان کرد: مهمترین رکن سند مهارت آموزی استان این است که بر اساس سند آمایش سرزمینی در استان خوزستان که بخش های کشاورزی و صنعت نفت و گاز از اولویت‌های اساسی استان ذکر شده تنظیم میشود.

فتوحی اظهار داشت: آموزش و پرورش طرح “ایران مهارت” را برای دانش آموزان متوسطه با جدیت اجرایی نماید که دانش آموزان قبل از پایان تحصیلات متوسطه به سمت مهارت آموزی حرکت نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تاکید کرد: شورای مهارت آموزی شهرستان ها توسط فرمانداران فعال شود که امر مهارت آموزی صرفا مختص مرکز استان نباشد و دستگاه های شهرستانی نیز در این عرصه مشارکت داشته باشند.

فتوحی بیان کرد: پیشنهاد ما به مرکز این است که بسته های تشویقی شامل تسهیلات کم بهره یا معافیت مالیاتی برای بنگاه های اقتصادی در نظر بگیرند که بخش خصوصی در امر مهارت آموزی مشارکت داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خاطرنشان کرد: اولویت اساسی ما این است که اداره کل فنی و حرفه ای استان را از طریق سازمان برنامه و بودجه مورد تقویت و حمایت قرار دهیم و مهارت آموزی و کارآفرینی را در سطح استان گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: امسال سهمیه ای که از این محل برای خوزستان در نظر گرفته شده است مهارت آموزی برای حدود ۶۰ هزار نفر است که در صورت اجرای موفق این طرح آمار بیکاری در استان کاهش خواهد داشت؛ در این راستا سهمیه بندی برای دستگاه های اجرایی انجام شده است و برخی ازاین دستگاه ها نیاز به آموزش دارند که اداره کل فنی و حرفه ای استان به این منظور تفاهم نامه ای منعقد میکند و همه دستگاه ها موظف هستند همکاری لازم را با فنی و حرفه ای داشته باشند.

کد خبر: ۱۴۰۱۷۱۰۰۴۱۵۰۰۶۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *