اخبار داغ

منطقه آزاد اروند از حاکمیت یکپارچه در این منطقه استقبال می‌کند

مدیرعامل منطقه آزاد اروند بیان کرد:منطقه آزاد اروند از حاکمیت یکپارچه در این منطقه استقبال می‌کند به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این سازمان از یکپارچه شدن حاکمیت و اجرای ماده ۶۵ استقبال می‌کند زیرا عمده مشکلات منطقه با اجرای این ماده برطرف خواهد شد. محمدرضا اسکندری روز پنجشنبه افزود: […]

اشتراک گذاری
10 تیر 1401
54 بازدید
کد مطلب : 147269

مدیرعامل منطقه آزاد اروند بیان کرد:منطقه آزاد اروند از حاکمیت یکپارچه در این منطقه استقبال می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این سازمان از یکپارچه شدن حاکمیت و اجرای ماده ۶۵ استقبال می‌کند زیرا عمده مشکلات منطقه با اجرای این ماده برطرف خواهد شد.

محمدرضا اسکندری روز پنجشنبه افزود: پس از سفر اخیر رییس جمهور به آبادان، هفته گذشته نشست نهایی با تشکیل کارگروه برگزار و تصمیم نهایی گرفته شد و به‌ زودی مصوبات این نشست ابلاغ خواهد شد.
وی گفت:همچنین رییس جمهور در نخستین حضور خود در منطقه آزاد اروند، دستور تشکیل کارگروه تعیین تکلیف ماده ۶۵ احکام دایمی در دولت به ریاست معاون حقوقی رییس‌ جمهور را صادر کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی گذشته و مسیر هوایی پروازهای خارجی در آبادان تاکنون سبز نشده، ادامه داد: اگر گمرک جمهوری اسلامی ایران در مبادی منطقه آزاد اروند مستقر شود عمده مشکلات موجود فعالان حوزه اقتصادی در این منطقه، برطرف خواهد شد.
وی افزود: در صورت اجرای کامل قوانین مناطق‌ آزاد و اعمال حاکمیت سازمان، دیگر بهانه‌ای برای تعلل در حل مشکلاتی نظیر موضوعات مالیاتی و تجاری وجود نخواهد داشت؛ همچنین دستگاه‌های منطقه موظف به پاسخگویی به سازمان منطقه آزاد اروند خواهند بود، و سازمان منطقه آزاد اروند نیز خود را پاسخگوی مردم خواهد دانست.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت‌: نبود حاکمیت متمرکز در آبادان و خرمشهر یکی دیگر از علل بروز مشکلات و نارضایتی مردم از وضعیت کنونی است که امیدواریم به زودی شاهد حل این موضوع و تثبیت حاکمیت سازمان منطقه آزاد اروند برای رسیدن به نقطه مطلوب شهروندان باشیم.
اسکندری بیان کرد: ‌۱۳۶ نیروی گمرکی در مبادی منطقه آزاد اروند استقرار دارند که حقوق و مزایای آنها توسط این سازمان تامین می‌شود و اگر تا بیستم تیر، گمرک در این مبادی استقرار نیابد،ماموران سازمان منطقه آزاد اروند آنها را کنترل خواهند کرد.
وی افزود: گمرک باید مبادی منطقه آزاد اروند را تجهیز کند همانگونه که مبادی سایر مناطق آزاد کشور را تجهیز کرد ولی با این حال سازمان منطقه آزاد اروند در تجهیز گیت ها کوتاهی نکرد.
منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۴ هزار و ۷۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو)، در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت، با داشتن ظرفیت‌هایی همچون حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر: ۱۴۰۱۷۱۰۰۴۱۰۰۰۱۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *