اخبار داغ

نخستین همایش هم اندیشی ائمه جماعت تامین اجتماعی استان خوزستان در اهواز برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پان(پایگاه خبری آنزان آنلاین)، صبح روز چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ نخستین همایش هم اندیشی و هماهنگی ائمه جماعت تامین اجتماعی استان خوزستان با حضور آیت الله حیدری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ، سید موسی بلادیان رییس ستاد اقامه نماز استان خوزستان ، حجت […]

اشتراک گذاری
01 تیر 1401
127 بازدید
کد مطلب : 146888

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پان(پایگاه خبری آنزان آنلاین)، صبح روز چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ نخستین همایش هم اندیشی و هماهنگی ائمه جماعت تامین اجتماعی استان خوزستان با حضور آیت الله حیدری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ، سید موسی بلادیان رییس ستاد اقامه نماز استان خوزستان ، حجت الاسلام والمسلمین کلاه کج مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مهندس عبدالرضا روشنی مدیرکل تامین اجتماعی و ائمه جماعات مراکز درمانی و بیمه ای و به ریاست دکتر امیرحسین بنی احمد مدیر درمان تامین اجتماعی استان خوزستان برگزار گردید.

دکتر قرایی دبیر ستاد اقامه نماز وزارت کار و رفاه اجتماعی و دارای دکترای قرآن و حدیث بعداز قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی به صورت ویدیو کنفرانس ضمن تشکر از تلاش و اهتمام مدیریت درمان و اداره کل تامین احتماعی استان خوزستان به امر نماز گفت: نماز نهی کننده از فساد و فحشا و منکر است و فریضه نماز باعث پاکدستی ، شفاف سازی، مردمداری و بهبود وارتقای عملکرد ها می باشد.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که دین اسلام دین کیفیت است، تصریح کرد: برگزاری نماز جماعت از نظر تعداد و کمیت نیز حائز اهمیت است. و آسیب شناسی موانع حضور حداکثری مدیران وکارکنان در نماز های جماعت از دیگر موارد در این راستا به شمار می رود که باید مرتفع شود.

دبیر ستاد اقامه نماز وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در بخش پایانی سخنان خود از ابلاغ افزایش حق القدم ائمه جماعت خبرداد و گفت: برنامه های دوسالانه ستاد اقامه نماز به‌ زودی با امضای مدیر عامل سازمان به استان ها ابلاغ خواهد شد.

دکتر بنی احمد مدیردرمان تامین اجتماعی استان خوزستان با تلاوت آیه ۴۱ سوره حج و با استناد به آیه ۴۵ سوره عنکبوت گفت: اقامه نماز واجب است و نماز است که اهل نماز را از هر کار زشت ومنکر باز می دارد.

وی تصریح کرد : هرچقدر انرژی و توان برای ترویج و توسعه فرهنگ نماز بگذاریم و برای اقامه نماز تلاش کنیم باز هم کم است و در این خصوص باید بیشتر و بیشتر تلاش کنیم.

مدیردرمان و رییس ستاد اقامه نماز مدیریت درمان تامین اجتماعی استان خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود نماز را ستون و خیمه دین بیان کرد و گفت: برای برپایی نماز و اشاعه فرهنگ نماز و ساری و جاری شدن روح نماز در جامعه ، سازمان ها و ادارات بایستی توجه و همت بیشتری کرد و خانواده ها نیز باید به نماز پایبند باشند و فرزندان خود را به اقامه نماز تشویق کنند.

دکتر بنی احمد ابراز امیدواری کرد سازمان تامین اجتماعی نمونه واقعی و عینی در اقامه و برپایی نماز جماعت باشد و این سازمان برای رسیدن به معارف نماز و نهادینه کردن نماز در ادارات جدّ و جهد مضاعف نموده و با توجه به رسالت اجتماعی که در جامعه دارد برای بسط ، توسعه و گسترش ارزش ها تلاش کند تا دیگر سازمان ها و ادارات ، سازمان تامین اجتماعی را الگو قرار دهند.

همچنین آیت الله حیدری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تقدیر و تشکر از دکتر بنی احمد و مهندس روشنی گفت : برگزاری این جلسه معنوی یکی از نیازهای دستگاههای اجرایی است که طلاب و ائمه جماعت تکریم و تقدیر شوند .

وی افزود : کار برای برپایی نماز و خدمت به خدا و نماز افتخاری و عرفی است و به معنای دقیق تر این توفیق بزرگی است که نصیب هر کسی نخواهد شد و با پول قابل مقایسه نیست . ممکن است میلیاردها انسان چه بسا این توفیق را پیدا نکنند ولی یک نفر به این توفیق یعنی خدمت به خدا دست پیدا کند .

آیت الله حیدری در بخش دیگری از سخنانش نماز را یک واجب دینی دانست و گفت: هر فردی قبل از اذان طهارت و وضو داشته باشد و نمازش را به وقت بخواند . همه این مسائل ابتدا و انتهایش نماز است که روح خدا در آن دمیده است.

وی افزود: همانطوری که بهترین لحظه زندگی حضرت علی (ع) لحظه نماز بود ما هم باید برپا داشتن نماز بهترین لحظه زندگی مان باشد.

موسی بلادیان رییس ستاد اقامه نماز استان خوزستان که در این جلسه حضور داشت طی سخنانی با قدردانی از برگزاری این جلسه همه را به اقامه نماز اول وقت سفارش کرد و گفت لازم است که به نماز بیشتر اهمیت داده شود و به محض اذان نماز اول وقت اقامه شود.

وی از پدران و مادران خواست تا فرزندان خود را طوری تربیت کنند که نماز خوان باشند و با نماز و قرآن مانوس باشند

عبدالرضا روشنی مدیر کل تامین اجتماعی استان خوزستان نیز در این جلسه گفت: پایه واساس همه کارها نمازاست و با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری مسئولین باید بر امر نماز بیشتر مراقب باشند و بیشتر رعایت کنند و الگوی کارکنان باشند.

در پایان این همایش کارگروه تخصصی ائمه جماعت با حضور حجت الاسلام و المسلمین شیخ مرتضی قلی زاده دبیر این همایش و ائمه جماعت مراکز بیمه ای و درمانی تامین اجتماعی استان خوزستان برگزار و به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداختند و برای تقویت برنامه های نماز و حضور حداکثری مدیران و کارکنان راهکارها و مطالبی را عنوان کردند.


کدخبر: ۱۴۰۱۶۷۴۰۴۰۱۰۰۱۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *