اخبار داغ

تحریم‌های نفتی ونزوئلا برداشته شد

 به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، پنج منبع آگاه اعلام کردند: پس از دو سال اعمال تحریم‌های سفت و سخت نفتی علیه ونزوئلا، حالا آمریکا یک قدم پا پس کشیده و دو شرکت این ایتالیا و رپسول اسپانیا اجازه داده تا با هدف جایگزینی نفت روسیه، نفت ونزوئلا را‌‌‌‌‌‌‌‌ به بازار اروپا منتقل کنند. یکی […]

اشتراک گذاری
16 خرداد 1401
116 بازدید
کد مطلب : 146381

 به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، پنج منبع آگاه اعلام کردند: پس از دو سال اعمال تحریم‌های سفت و سخت نفتی علیه ونزوئلا، حالا آمریکا یک قدم پا پس کشیده و دو شرکت این ایتالیا و رپسول اسپانیا اجازه داده تا با هدف جایگزینی نفت روسیه، نفت ونزوئلا را‌‌‌‌‌‌‌‌ به بازار اروپا منتقل کنند.

یکی از این منابع آگاه می‌گوید: حجم این نفت البته خیلی بزرگ نخواهد بود و تأثیر آن بر قیمت نفت در بازار جهانی نسبی خواهد بود.

با این حال چراغ سبز واشنگتن برای ازسرگیری جریان صادرات نفت ونزوئلا به اروپا به عنوان یک پیروزی برای دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا تلقی خواهد شد.

وزارت خارجه آمریکا طی نامه‌ای به این دو شرکت نفتی اجازه صدور نفت ونزوئلا را‌‌‌‌‌‌‌‌ داده است.

دولت جو بایدن در آمریکا امیدوار است که بتواند با این اقدام وابستگی اروپا به نفت روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش داده و حتی جلوی ارسال بخشی از محموله‌های نفتی ونزوئلا به چین را هم بگیرد.

البته گفته می‌شود واشنگتن به شرطی با ازسرگیری انتقال نفت ونزوئلا به اروپا موافقت کرده که این نفت فقط در بازار اروپا فروخته شود.

گفته می‌شود این مجوز چند هفته پیش صادر شده اما جزئیات آن فاش نشده بود.

کدخبر: ۱۴۰۱۶۷۴۰۳۱۶۰۰۶۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *