اخبار داغ

مقالات برتر و برگزیده کنفرانس بین المللی مطالعات نوین در مدیریت و کارآفرینی ایران و تاجیکستان

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، طبق ارزیابی هیئت داوران محترم و بر اساس نظرات ارزشمند شورای سیاستگذاری رویداد به استحضار کلیه پژوهشگران فرهیخته می رساند دبیرخانه کنفرانس از بین تمامی مقالات ارسالی، ۲ مقاله را به عنوان مقاله برتر در دنباله معرفی می نماید. مقاله۱: The role of the brand in the development of […]

اشتراک گذاری
14 خرداد 1401
94 بازدید
کد مطلب : 146302

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، طبق ارزیابی هیئت داوران محترم و بر اساس نظرات ارزشمند شورای سیاستگذاری رویداد به استحضار کلیه پژوهشگران فرهیخته می رساند دبیرخانه کنفرانس از بین تمامی مقالات ارسالی، ۲ مقاله را به عنوان مقاله برتر در دنباله معرفی می نماید.

مقاله۱:

The role of the brand in the development of non-oil export of medicinal plants and supplements’ industry in 22nd district of Tehran province

Melika,MolkAra

Postdoctoral student in Management Higher Education Organization of Tehran, Iran,  
Abstract

The main objective of this study is to investigate the relationship between non-oil exports of medicinal plants and medicinal supplements in District 22, Tehran province. The methodology of present study is descriptive survey and the statistical population is District 22,Tehran province. Morgan table and simple random sampling with proportional allocation of 383 people were selected . Data collection instruments include, Acker Model (1990) brand equity questionnaire by 868.0 reliability coefficient and The Export Performance Measurement Questionnaire of Zhu et al. (1998) 0.800 reliability .Data analysis was performed using descriptive statistics and inferential statistics (including: Kolmogorov-Smirnov test, Spearman correlation coefficient test) using SPSS software. The research findings indicate that there is a significant interrelationship between brand and its components with non-oil exports development in the scope of District 22 ,Tehran province . Therefore, a brand has a significant impact on the non-oil export development of medicinal plants and medicinal supplements

 key words:Brand,Non-oil export,Medicinal plants,.Medicinal supplements 


مقاله۲:

تاثیر فرآیندهای استراتژی­سازی مشارکتی روی رشد عملکرد شرکت­های دانش‌بنیان

مریم بشیر خداپرست۱، علی قاسمی الیاس­آباد۲*، هادی تختی

۱-      دانشجوی کارشناسی ارشد کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران؛ و کارشناس ارشد واحد تجاری­سازی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران

۲-      کارشناس امور مالی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران.

۳-      کارشناس ارشد کارآفرینی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران.

چکیده

این پژوهش با هدف بررسی تاثیر فرآیندهای استراتژی سازی مشارکتی روی رشد عملکرد شرکت­های دانش‌بنیان انجام شده است. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است، جامعه آماری آن تمام شرکت­های دانش­ بنیان ایران بودند که از آنها ۱۱۲ نفر به پرسشنامه­ ها پاسخ دادند. ابزار گردآوری داده ­ها، دو پرسشنامه استاندارد استراتژی‌ سازی مشارکتی در شرکت‌ها (متشکل از ۸ گویه) و  پرسشنامه عملکرد سازمانی (۹ سوال) بودند که بر اساس طیف پنج رتبه ­ای لیکرت تنظیم شده بودند. روایی پرسشنامه ­ها بر اساس قضاوت خبرگان  و پایایی آنها با آلفای کرونباخ مورد محاسبه قرار گرفت و به ترتیب ۷۰۸/۰ و ۸۹۶/۰ به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ­ها از آزمون­های آماری توصیفی و آزمون تحلیل استنباطی رگرسیون ساده استفاده گردید. تحلیل ها در نرم افزار SPSS نسخه ۲۱ انجام گرفت. یافته­ ها نشان دادند که فرآیند ساتراتژی­ سازی مشارکتی می­ تواند رشد عملکردی شرکت­های دانش­ بنیان را تقویت نماید. به طوری که می ­تواند ۱۹.۶ درصد از عملکرد مالی را تبیین نماید.نتیجه ­ای که از پژوهش حاضر گرفته می ­شود این است که رویکرد استراتژی­ سازی از نوع مشارکتی می­ تواند عمکلرد شرکت های دانش­ بنیان را تقویت نماید.

کلمات کلیدی: فرآیندهای استراتژی­ سازی، استراتژی­ سازی مشارکتی، عملکرد شرکت، شرکت­های دانش­ بنیان.

دبیرخانه کنفرانس بین المللی مطالعات نوین در مدیریت و کارآفرینی ایران و تاجیکستان موفقیت و سربلندی شما را از خداوند متعال خواستار است.

کد خبر: ۱۴۰۱۷۱۰۰۳۱۴۰۰۱۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *