اخبار داغ

توضیح پزشکی قانونی درباره شناسایی جسد حسین عبدالباقی

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از قلم ماندگار، با طرح برخی شایعات و ابهامات درخصوص متوفی حسین عبدالباقی که هویت وی از طریق بررسی‌های انجام شده و از جمله روش‌های بیومتریک (اثر انگشت) به انجام رسیده بود، لزوم انجام آزمایش ژنتیک مطرح و اقدامات لازم انجام شد. با بررسی پیکر و […]

اشتراک گذاری
12 خرداد 1401
69 بازدید
کد مطلب : 146255

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از قلم ماندگار، با طرح برخی شایعات و ابهامات درخصوص متوفی حسین عبدالباقی که هویت وی از طریق بررسی‌های انجام شده و از جمله روش‌های بیومتریک (اثر انگشت) به انجام رسیده بود، لزوم انجام آزمایش ژنتیک مطرح و اقدامات لازم انجام شد.

با بررسی پیکر و عدم مشاهده تخریب بافتی، نمونه‌گیری طبق دستورالعمل‌های موجود سازمان از بافت‌های عمقی (عضله) انجام شد و با توجه به اولویت تعیین هویت متوفی، آزمایش به صورت خارج از نوبت انجام و پروفایل ژنتیکی استحصال و فرآیند مقایسه تطبیقی با پروفایل ژنتیکی مادر و ۳ فرزند وی توسط نرم افزار اختصاصی انجام شد.

براساس محاسبات آماری، احتمال صحت روابط مذکور در هر ۴ مورد، بین متوفی با مادر بیولوژیک و فرزندانش، ۹۹.۹۹۹۷ % به دست آمد؛ لذا هرگونه شبهه‌ای در مورد صحت این پاسخ و احراز هویت متوفی رد می‌شود.

با توجه به استحصال پروفایل ژنتیکی منسوبین درجه یک مفقودین اعلامی در این حادثه، تا کنون دو نفر از این عزیزان از طریق آزمایش ژنتیک شناسایی شده‌اند.

کدخبر: ۱۴۰۱۶۷۴۰۳۰۱۲۰۰۲۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *