اخبار داغ

کتاب مشتری مداری و رضایتمندی مشتری منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، عرفان داداش زاده، متولد ۱۳۶۴، در شمیرانات تهران، کارشناسی مهندسی مکانیک و کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی است، او مولف کتاب ” مشتری مداری و رضایتمندی مشتری ” میباشد. وی آثار تالیفی و ترجمه بسیار زیادی در سوابق علمی خود دارد و سردبیر نشریات کمیته اقتصادی فدراسیون ورزش های همگانی […]

اشتراک گذاری
01 خرداد 1401
90 بازدید
کد مطلب : 145789

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، عرفان داداش زاده، متولد ۱۳۶۴، در شمیرانات تهران، کارشناسی مهندسی مکانیک و کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی است، او مولف کتاب ” مشتری مداری و رضایتمندی مشتری ” میباشد. وی آثار تالیفی و ترجمه بسیار زیادی در سوابق علمی خود دارد و سردبیر نشریات کمیته اقتصادی فدراسیون ورزش های همگانی ایران بوده است که پیش از این کتابی با عنوان ” دانستنی های علمی، ورزشی ویژه خانواده” را نیز تالیف و ویراستاری نموده بود.

در این کتاب به موضوعاتی که باعث شناخت بیشتر مشتری و چگونگی ارائه ی خدمات به آن ها میشود، همچون تاریخچه مشتری مداری، سیر تکامل ارتباط با مشتری، رویکرد اصلی مشتری مداری، پیش‌نیازهای مشتری مداری در ارائه خدمات و غیره پرداخته شده است و رضایتمندی مشتریان و مشتری مداری به عنوان محور فعالیت سازمان­ها و الزام بقای آن­ها مورد تاکید و توجه قرار گرفته است.

در مقدمه این کتاب میخوانیم:

امروزه در دنیای کسب و کار رقابت به سرعت در حال گسترش است. این رقابت تبدیل به جنگی بر سرکیفیت و مشتری شده است. وضعیت کنونی جهان از نظرتولید و خدمات به گونه ای است که هرکشوری امکانات تولید خدمات و فناوری درزمینه گوناگون دارد ولی تفاوت آن­ها در کیفیت تولید و مطلوبیت ارائه خدمات به مشتری است. در این جنگ قواعد بازی نیز روز به روز در حال تغییر است. مشتریان هر روز نسبت به گذشته داناتر شده و انتظارات آن­ها به شدت در حال افزایش است.کوچکترین غفلتی منجر به نارضایتی مشتری، قطع ارتباط او با ما و جذب او توسط رقیبان می­شود و این در واقع شکستی بزرگ برای کسب و کار ماست و تداوم این شکست­ها منجر به مغلوب شدن در جنگ و مرگ کسب و کار ما خواهد شد.

نگرش شرکت­ها و موسسات به لحاظ گسترش فضای رقابتی به ناگزیر بر جلب هرچه بیشتر رضایت مشتری برای فروش و کسب سود بیشتر متمرکز شده است. با گذر از اقتصاد سنتی و شدت یافتن رقابت در ابعاد نوین، مشتری به صورت رکن اصلی و محور تمام فعالیت­های سازمان­ها درآمده است. به نحوی که از دیدگاه رقابتی، بقا و تداوم حیات سازمان­ها در گرو شناسایی و جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود است.

در واقع می­توان گفت مشتری به عنوان کسی که حیات کسب و کار ما به او وابسته است مهمترین سرمایه سازمان ما به شمار می­رود و امروزه حفظ و افزودن به این سرمایه اولویت اصلی سازمان­های پیشرو در بازار است.

سازمان­ها برای ادامه حیات خود حتی فراتر از مشتری مداری رفته و شیفته سازی مشتریان را برای جلب و حفظ تعداد بیشتری از آنان به عنوان خط مشی سازمانی انتخاب کرده اند و در جهان تجارت برای مشتریان اهمیت فوق العاده ای قائل شده اند.

مشتری گرایی، افزایش رقابت، تغییرات سریع تکنولوژی، جهانی شدن مفاهیم جدیدی هستند که جهان امروزی را به شدت تحت تاثیر قرار داده و آن را از جهان پسین بسیار متفاوت کرده اند به گونه ایی که که دیگر نمی­توان با اندیشه­های قدیمی در جهان جدید رقابت یا حتی زندگی کرد. رقابت شدید شرکت­ها با یکدیگر و کاهش عمر محصولات سبب شده تا توجه سازمان­ها و شرکت­ها به سوی مشتری گرایی معطوف شود.

و به عبارتی امروزه رضایت مشتریان، هدف اصلی سازمان­ها و شرکت­های بزرگ به شمار می­ آید و این موضوع در تدوین راهبردهای بلندمدت آن­ها تاثیرگذار است؛ زیرا شرکت ها و سازمان­­هایی که مشتریان از محصولات و خدمات آن­ها رضایت داشته باشند، به طور مشخص سهم بازار مطلوب و سوددهی بالا را کسب خواهد کرد.

کد خبر: ۱۴۰۱۷۱۰۰۳۰۱۰۰۱۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *