اخبار داغ

رئیس کل دادگستری خوزستان: سامانه‌های جدید الکترونیک مسیر قضایی را تسهیل می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: سامانه‌های الکترونیک جدید و استفاده از آن، مسیر قضایی را تسهیل و به تسریع در امور کمک می‌کند.به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری کل خوزستان، دکتر دهقانی در دیدار با مدیر ثبت احوال استان، اظهار داشت: هدف از ارائه خدمات الکترونیک، حذف […]

اشتراک گذاری
01 خرداد 1401
94 بازدید
کد مطلب : 145797

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: سامانه‌های الکترونیک جدید و استفاده از آن، مسیر قضایی را تسهیل و به تسریع در امور کمک می‌کند.
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری کل خوزستان، دکتر دهقانی در دیدار با مدیر ثبت احوال استان، اظهار داشت: هدف از ارائه خدمات الکترونیک، حذف مکاتبات کاغذی و تسریع در امور است و سامانه‌ای که این اداره در اختیار همه نهادها از جمله دستگاه قضایی قرار داده است، منجر به تسریع در خدمت شده است.
وی ادامه داد: امروز استعلام از مشخصات سجلی اشخاص در پرونده‌ها در کوتاهترین زمان ممکن فراهم شده که این موضوع در کاهش اطاله دادرسی نقش موثری دارد.
دکتر دهقانی گفت: ثبت احوال، ثبت تمامی وقایع افراد جامعه را به عهده دارد و آمار این سازمان زمینه‌ای برای سیاستگذاری دولت‌ها در خصوص جوانی جمعیت است اما علاوه بر این وظیفه مهم، به دستگاه قضایی در احکامی که به مشخصات یک فرد نیاز باشد، نیز کمک کرده است تا سریع‌تر به این اطلاعات دست یابد.
وی با استقبال از طرح‌های جدید سازمان ثبت احوال، افزود: ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و ثبت اقوام سببی و نسبی هر شخص، طرحی پیشگیرانه است که در حذف صدور انحصار وراثت‌های غیر واقعی و کاهش پرونده‌های مرتبط با آن، می‌تواند بسیار موثر باشد.

کد خبر: ۱۴۰۱۷۱۰۰۳۰۱۰۰۳۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *