اخبار داغ

شهردار، رییس و اعضای شورای شهر لاهیجان به دیدار حسین محجوبی رفتند

همزمان با نود و دومین سالروز تولد استاد حسین محجوبی، نقاش و معمار برجسته لاهیجی، شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان به دیدار این هنرمند رفتند به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از گیل فام ، این دیدار با حضور رضا زنده دل، شهردار، بهمن کنعانی رییس و اعضای شورای اسلامی […]

اشتراک گذاری
25 اردیبهشت 1401
91 بازدید
کد مطلب : 145571

همزمان با نود و دومین سالروز تولد استاد حسین محجوبی، نقاش و معمار برجسته لاهیجی، شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان به دیدار این هنرمند رفتند

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از گیل فام ، این دیدار با حضور رضا زنده دل، شهردار، بهمن کنعانی رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، استاد ناصر وحدتی خواننده و پژوهشگر موسیقی، در گالری و خانه استاد حسین محجوبی در تهران انجام شد.
رضا زنده دل شهردار لاهیجان در این دیدار با تجلیل از حسین محجوبی گفت: لاهیجان دارای شخصیت های برجسته بسیاری در زمینه های مختلف بوده و افتخار داریم که استاد حسین محجوبی اهل این شهر زیبا و فرهنگ پرور می باشد.
وی گفت: امروز با افتخار خدمت این هنرمند بزرگ کشورمان رسیدیم تا از سال ها تلاش خالصانه این چهره ماندگار قدردانی کنیم .
وی اضافه کرد: مدیریت شهری لاهیجان به منظور قدردانی از این هنرمند مطرح جهانی به زودی خیابانی را در لاهیجان به نام استاد حسین محجوبی نام گذاری خواهد کرد.
شهردار لاهیجان گفت: به منظور تجلیل از دکتر محمد علی مجتهدی نخستین مدیر ایرانی دبیرستان البرز تهران و بنیانگذار دانشگاه صنعتی شریف که اهل لاهیجان بود، تندیس این چهره ماندگار علمی لاهیجان در میدان معلم نصب خواهد شد.
وی گفت: در سال‌های گذشته تعدادی از فرهیختگان لاهیجی برای بزرگان فرهنگی این شهر مراسم های تجلیل برگزار کردند که نشانگر قدرشناسی از چهره های ماندگار تاریخ لاهیجان می باشد و مدیریت شهری هم در مناسبت های مختلف قدردان بزرگان خود خواهد بود.
زنده دل افزود: لاهیجان شهری با پیشینه پربار فرهنگی می باشد و مدیریت شهری لاهیجان با هدف معرفی این بزرگان برنامه هایی همچون برپایی یک گالری به وسعت شهر را با نصب آثار استاد حسین محجوبی اجرا نموده تا نسل جوان را برای شناسایی مفاخر شهر خود تشویق و ترغیب نماید.
بهمن کنعانی رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان هم با تجلیل از شخصیت ماندگار استاد حسین محجوبی گفت: شورای شهر لاهیجان با تداوم بزرگداشت همه بزرگان شهر قدردان این عزیزان خواهد بود.
وی اضافه کرد: با نامگذاری یک خیابان به نام استاد حسین محجوبی باید کاری کنیم که جوانان با این بزرگان آشنا شوند .
استاد ناصر وحدتی خواننده و پژوهشگر شناخته شده موسیقی هم در این دیدار ضمن اشاره به منش بالای حسین محجوبی گفت: استاد محجوبی از هنرمندان مطرح و محجوب کشورمان می باشد که با آثار خود در همه جهان شناخته شده می باشد.
وی ضمن قدردانی از حضور شهردار و شورای شهر لاهیجان در منزل حسین محجوبی در تهران،افزود: این حرکت مدیریت شهری لاهیجان برای بزرگداشت یک هنرمند مطرح می تواند برای دیگر شهرها الگو باشد.
استاد حسین محجوبی هم در این دیدار با قدردانی از شهردار، رییس و اعضای شورای شهر لاهیجان و ناصر وحدتی گفت: از محبت همه عزیزان که از لاهیجان قبول زحمت کردند و به تهران آمدند سپاسگزاری کرده و امیدوارم در آینده شاهد کاری بزرگ برای دکتر محمد علی مجتهدی در زادگاه او لاهیجان باشیم.
استاد حسین محجوبی در ادامه ، خاطراتی از طراحی پارک ساعی تهران، طراحی نقشه جامع شهر و استخر و بلوار لاهیجان و نقاشی های ماندگار خود بیان کرد.
در دیدار لوح تقدیر سپاس برای سال ها تلاش ماندگار استاد حسین محجوبی از سوی شهردار و اعضای شورای شهر لاهیجان به ایشان اهدا شد.
حسین محجوبی هم در این دیدار کتاب عاشق درختان بهشت اثر سید امیر سقراطی را که گفت و گو با نقاش بهشت های گمشده است را به شهردار و اعضای شورای شهر لاهیجان اهدا کرد.
حسین محجوبی ، نقاش، معمار و طراح بسیاری از پارک‌های ایران از جمله پارک ساعی تهران بوده و در ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۰۹ شمسی در لاهیجان متولد شده و آثار او شهرت جهانی دارد.

کد خبر: ۱۴۰۱۷۱۰۰۲۲۵۰۱۰۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *