اخبار داغ

افزایش ظرفیت تولید نفت در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در نشست خبری که در حاشیه سومین روز از بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خبر از برنامه این شرکت برای رساندن تولید نفت مناطق عملیاتی این شرکت به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز داد. وی گفت: اصلی‌ترین موضوعی […]

اشتراک گذاری
25 اردیبهشت 1401
178 بازدید
کد مطلب : 145559

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در نشست خبری که در حاشیه سومین روز از بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خبر از برنامه این شرکت برای رساندن تولید نفت مناطق عملیاتی این شرکت به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز داد.

وی گفت: اصلی‌ترین موضوعی که در مناطق نفت‌خیز جنوب مورد توجه قرار گرفته‌ است، مقوله تولید دانش بنیان است، زیرا تمرکز روی این موضوع می‌تواند شرایط نوینی را در صنعت نفت کشور محقق کند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: تصمیم‌سازی‌ها در دوره تازه بر اساس کارشناسی های تخصصی انجام می‌شود و برای ایجاد همکاری های سازنده اقدام می‌کنیم.

وی با تأکید بر این موضوع که در این دوره از نگاه جزیره‌ای پرهیز می‌کنیم، اظهار کرد: در گذشته نگاه جزیره‌ای که بر این صنعت بود،، موجب ایجاد مشکلات فراوان شد و در دوره تازه شرایط مطلوبی را تحویل نگرفته‌ایم، از این رو برای اصلاح وضع موجود برنامه مفصلی را به وزارت نفت ارائه داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب دومین شرکت بزرگ نفتی در اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) است که از ظرفیت ویژه‌ای نیز در این زمینه برخوردار است، تصریح کرد: شرکت ملی نفت‌خیز جنوب تفاهم‌نامه‌ای را با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز اروندان امضا کرده است که برای توسعه مخازن مشترک در این میدان نفتی به آن شرکت کمک کند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: اگر قرار است اتفاق خوبی در کشور بیفتد، به‌طور حتم باید در زنجیره ارزش صنعت نفت فکر اساسی کنیم و در این خصوص باید برنامه‌های مختلفی به‌منظور تقویت زنجیره ارزش در مناطق نفت‌خیز جنوب به اجرا درآید و بسته‌های اقتصادی مربوط به آن در این زمینه آماده شود، تا اشتغال زایی ایجاد شود.

کد خبر: ۱۴۰۱۷۱۰۰۲۲۵۰۰۹۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *