اخبار داغ

انبیاء و استاد کنشگران مشابه

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از ترشیز خوان، به استناد ماموریتی قرآنی انبیاء؛”هُوَ الَّذی بَعَثَ فِی الأُمِّیّینَ رَسولًا مِنهُم یَتلو عَلَیهِم آیاتِهِ وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَهَ” و همسان پنداری آن با شغل معلّمی می‌توان، چهار نقش کلیدی برای استاد برشمرد: یکم. جهان آگاهی مبتنی بر نشانه شناسی؛ دوم. انسان سازی مبتنی بر […]

اشتراک گذاری
12 اردیبهشت 1401
122 بازدید
کد مطلب : 145174

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از ترشیز خوان، به استناد ماموریتی قرآنی انبیاء؛”هُوَ الَّذی بَعَثَ فِی الأُمِّیّینَ رَسولًا مِنهُم یَتلو عَلَیهِم آیاتِهِ وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَهَ” و همسان پنداری آن با شغل معلّمی می‌توان، چهار نقش کلیدی برای استاد برشمرد:

یکم. جهان آگاهی مبتنی بر نشانه شناسی؛ دوم. انسان سازی مبتنی بر پرهیزکاری؛ سوم. اخلاق مداری مبتنی بر فضلیت گرایی و چهارم. حکمت اندیشی مبتنی بر عاقلانیت گرایی است.

یافته راهبردی
نقش استاد به مثابه تبیین کننده پیام الهی برای “عمق بخشی به عقلانیت معنوی” و “عمومی سازی اخلاق حسنه”؛ از طریق تبدیل ظرفیت‌های بالقوه سرشت انسانی به قابلیت‌های جریان ساز جمعی است.

دستاورد نهایی چنین ماموریتی؛ انسان سازی صالحانه، جامعه پردازی مؤمنانه و تمدن‌گرایی توحیدمدارانه است.

نویسنده: احمد باقری مزینانی، استادیار دانشگاه

کد خبر: ۱۴۰۱۷۱۰۰۲۱۲۰۰۴۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *