اخبار داغ

شناسایی ۶ قاچاقچی مرتبط با قطع درختان شفت

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از گیل فام، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، با اشاره به انتشار فیلم روش جدید قطع درخت توسط قاچاقچیان جنگل در شفت، تصریح کرد: با توجه به پرونده دار بودن قاچاقچیان شهرستان شفت خیلی زود اقدام به شناسایی شش نفر از متخلفان کردیم. سرهنگ محمد […]

اشتراک گذاری
08 اردیبهشت 1401
48 بازدید
کد مطلب : 144961

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از گیل فام، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، با اشاره به انتشار فیلم روش جدید قطع درخت توسط قاچاقچیان جنگل در شفت، تصریح کرد: با توجه به پرونده دار بودن قاچاقچیان شهرستان شفت خیلی زود اقدام به شناسایی شش نفر از متخلفان کردیم.

سرهنگ محمد قربانی لرد، با اشاره به انتشار یک فیلم در فضای مجازی با موضوع روش جدید قاچاقچیان جنگل برای سوءاستفاده از چوب درختان در منطقه امامزاده اسحاق شهرستان شفت، اظهار کرد: به نظر می رسد این فیلم با هدف زیر سوال بردن اقدامات نیروهای حفاظتی اداره کل منابع طبیعی استان گیلان منتشر شده است.

وی با بیان اینکه در پی انتشار فیلم مذکور بلافاصله به همراه دادستان شهرستان شفت و عوامل اطلاعاتی و انتظامی در منطقه حاضر شدیم، تصریح کرد: با توجه به پرونده دار بودن قاچاقچیان جنگل در شهرستان شفت خیلی زود اقدام به شناسایی شش نفر از متخلفان کردیم و پرونده قضایی برای آنان تشکیل شد و در حال تکمیل پرونده هستیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، هدف از انتشار چنین فیلم هایی را تشویش اذهان عمومی دانست و گفت: برخی از افراد با تولید و انتشار چنین فیلم هایی به دنبال سودجویی هستند.

قربانی لرد ادامه داد: به دنبال فیلم اول، فیلم دیگری از همان منطقه منتشر شد که قاچاقچیان بعد از آسیب رساندن به درخت، اقدام به بریدن کامل و خروج آن از جنگل کرده بودند؛ که فیلم دوم کذب بود.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت چوب آلات جنگلی و نابسامانی معیشتی موجب شده شاهد سوءاستفاده از جنگل و قاچاق باشیم، خاطرنشان کرد: قاچاقچیان شناسایی شده بومی و سابقه دار هستند.

این مقام مسئول، حفاظت از انفال را وظیفه قانونی آحاد ملت ایران دانست و متذکر شد: مردم باید نیروهای حفاظتی منابع طبیعی را یاری کنند و در صورت مشاهده هرگونه سوءاستفاده و تخریب و تجاوز در انفال با شماره های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس بگیرند

د خبر: ۱۴۰۱۷۱۰۰۲۰۸۰۰۲۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *