اخبار داغ

جلسه شورای زکات کاشمر برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از ترشیز خوان، صبح امروز جلسه شورای زکات شهرستان کاشمر در دفتر امام جمعه برگزار شد. در این جلسه حجت‌الاسلام جواد طاهری بیان داشت: مبحث زکات در قرآن کریم مورد تأکید است و صدقات ۲۷ بار در کنار نماز در قران کریم ذکر شده و یکی از […]

اشتراک گذاری
07 اردیبهشت 1401
87 بازدید
کد مطلب : 144928

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از ترشیز خوان، صبح امروز جلسه شورای زکات شهرستان کاشمر در دفتر امام جمعه برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام جواد طاهری بیان داشت: مبحث زکات در قرآن کریم مورد تأکید است و صدقات ۲۷ بار در کنار نماز در قران کریم ذکر شده و یکی از صدقات واجب زکات فطره است.

امام جمعه کاشمر جهت آموزش احکام زکات فطره به مسئولین و کارگزاران خیریه ها تأکید کرد و گفت: ضرورت است در همین خصوص جلسه ایی برای خیرین برگزار شود و احکام مربوطه یادآوری و آموزش‌های لازم داده شود.

وی بیان کرد: مصرف فطریه برای فقرا است و باید در اولین فرصت به دست افراد نیازمند برسد و در همین راستا آمار فقرا باید مشخص باشد تا این مهم تسریع شود.

حجت الاسلام طاهری در خصوص کفاره روزه گفت: در مورد کفاره باید نان به دست فقیر بدهیم و مبلغین ما احکام خمس و زکات را به خیرین و مراکز نیکوکاری و مسئولین مربوطه آموزش دهند و یادآوری کنند تا آگاهی لازم کسب شود.

در ادامه جلسه مجید حسین زاده، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سال گذشته ۱۰۰ میلیون زکات فطریه جمع آوری شده بود که ۷۰ درصد آن در حوزه معیشت و ۳۰ درصد آن در حوزه عمرانی هزینه شد.

حسین زاده گفت: سال گذشته ۷۵۲ سبد معیشتی بین نیازمندان توزیع شد و ۱۵ مسکن افراد نیازمند هم بازسازی و مرمت گردید.

رئیس کمیته امداد شهرستان کاشمر یادآور شد: نیازمندان شهرستان را در تعداد ۲۵ محله اعم از شهر و روستا تقسیم کردیم و افراد نیازمند مشخص شده هستند و با برنامه ریزی قبلی که انجام شده در خدمت مردم جهت جمع اوری زکات فطره هستیم تا به دست فقرا برسانیم.

کد خبر: ۱۴۰۱۷۱۰۰۲۰۷۰۰۳۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *