اخبار داغ

بازگشایی مجدد دفتر پژوهش گاز در دانشگاه شهید چمران اهواز

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پان (پایگاه خبری آنزان آنلاین)، با حضور نادرقلی زری میدانی مدیر عامل شرکت گاز استان خوزستان، دکتر حاجی دولو رئیس دانشکده مهندسی، دکتر قنبرزاده رئیس ارتباط با صنعت دانشگاه و برخی دیگر از مسئولین دانشگاهی، دفتر پژوهش گاز در دانشگاه شهید چمران اهواز که به […]

اشتراک گذاری
05 اردیبهشت 1401
150 بازدید
کد مطلب : 144814

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پان (پایگاه خبری آنزان آنلاین)، با حضور نادرقلی زری میدانی مدیر عامل شرکت گاز استان خوزستان، دکتر حاجی دولو رئیس دانشکده مهندسی، دکتر قنبرزاده رئیس ارتباط با صنعت دانشگاه و برخی دیگر از مسئولین دانشگاهی، دفتر پژوهش گاز در دانشگاه شهید چمران اهواز که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود مجددا بازگشایی شد.

حمیدرضا فرشادی رئیس امور پژوهش و فناوری این شرکت گفت: دفتر پژوهش گاز در دانشگاه شهید چمران از سال ۱۳۸۵ با هدف پاسخ به نیازهای روز شرکت گاز، هدایت دانشجویان به سمت رفع نیازهای صنعت، تولید و توسعه محصولات فناورانه مورد نیاز صنعت گاز و با حمایت این شرکت تاسیس شده است.

وی افزود: این مرکز تاکنون بررسی بیش از ۷۰ موضوع مختلف مورد نیاز گاز خوزستان را در طی سال های مختلف در دستور کار داشته است که عمدتا به صورت مستقیم در راستای رفع مشکلات شرکت گاز استان خوزستان میباشند.

فرشادی در ادامه عنوان کرد: برخی از فعالیت های کلان مرکز در راستای محاسبات هدر رفت گاز، سیستم های حفاظت کاتدیک، اندازه گیری مصرف گاز و بهینه سازی آن، جایگزینی LNG به عنوان سوخت خودروهای سنگین و پوشش ها میباشد.

رئیس امور پژوهش و فناوری اظهار کرد: در ارتباط با طرح¬ های ارجاع داده شده به مرکز در حدود ۵۰ عنوان پایان نامه تحصیلات تکمیلی به سمت نیازهای شرکت هدایت شده است که دستاوردهای آنها در ژورنالها و کنفرانس های معتبر علمی، ملی و بین المللی ارائه شده است.

فرشادی تصریح کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته در دفتر پژوهش گاز در دانشگاه شهید چمران اهواز ۵ محصول فناورانه شامل نرم افزارهای GNCATH، GNMCF، GNPURG، نرم افزار انتخاب کنتور و یک دستگاه دبی سنج مشعل اتمسفریک تولید کرده است.

کدخبر: ۱۴۰۱۶۷۴۰۲۰۵۰۰۱۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *