اخبار داغ

تربیت ۴۰۰۰ حافظ قرآن به یاد ۴۰۰۰ شهید استان در طول دولت سیزدهم

استاندار یزد با تاکید بر تهیه برنامه تحولی فعالیت‌های قرآنی در مدارس استان، توسط فعالیت قرآنی استان، گفت: حمایت و تسهیلگری های لازم برای تحقق برنامه های قرآنی استان صورت می گیرد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه خبری طلوع یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست با فعالین قرآنی استان یزد […]

اشتراک گذاری
04 اردیبهشت 1401
84 بازدید
کد مطلب : 144794

استاندار یزد با تاکید بر تهیه برنامه تحولی فعالیت‌های قرآنی در مدارس استان، توسط فعالیت قرآنی استان، گفت: حمایت و تسهیلگری های لازم برای تحقق برنامه های قرآنی استان صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه خبری طلوع یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست با فعالین قرآنی استان یزد با بیان اینکه هر چه داریم از قرآن است، گفت: شأنی جز عمل به آیات کلام وحی، تحقق آن و دنبال کردن آن نداریم.
وی با تاکید بر اینکه اعتبار حاکمیت ما از قرآن است، خاطرنشان کرد: بر این اساس عمل به قرآن در صدر اولویت های ما قرار داشته و روح حاکم بر تمام فعالیت های ما باید قرآنی باشد.
استاندار یزد در ادامه با اشاره به مصوبات نگارش شده در جریان جلسه قبل با فعالین قرآنی، اظهارداشت: مصوبات جلسه قبل مبتنی بر نظرات فعالین این حوزه به تصویب رسید و ما همچنان متعهد به عهد خود هستیم.
دکتر فاطمی جامعه قرآنی استان را یکی از اقشار دارای برنامه و چشم انداز برای ادامه مسیر فعالیت خود، دانست و افزود: تهیه برنامه و چشم انداز دقیق و کارشناسی برای فعالیت های قرآنی یکی از نقاط قوت جامعه قرآنی استان بشمار می رود و ما حمایت ها و تسهیلگری های لازم جهت تحقق این ظرفیت ها و برنامه ها را انجام خواهیم داد.

حمایت و تسهیلگری های لازم برای تحقق برنامه های قرآنی استان صورت می گیرد

وی در ادامه از نگاه ویژه مدیریت استان به حوزه فعالیت های قرآنی اشاره کرد و از تامین اعتبار اجرای کلیه برنامه های مصوب اتحادیه موسسات قرآنی در سال ۱۴۰۱ و پیگیری مطالبات مطرح شده در جلسه خبرداد.
استاندار یزد به تبیین ضرورت توسعه فعالیت های قرآنی در مدارس؛ به عنوان بزرگترین دستگاه انسان سازی نظام و افزایش انگیزه دانش آموزان جهت مشارکت در این فعالیت ها پرداخت و از جامعه قرآنی استان درخواست کرد اقدام به تهیه برنامه تحولی در حوزه قرآن در بخش های مختلف روانخوانی، قرائت، تفسیر و حفظ قرآن نمایند.
دکتر فاطمی خاطرنشان کرد: یک جلسه شورای آموزش و پرورش استان را به ارائه برنامه تهیه شده توسط جامعه قرآنی استان و اهمیت اجرای آن در مدارس اختصاص خواهیم داد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تجلیل و تکریم پیشکسوتان، افتخار آفرینان و افراد درجه یک در حوزه فعالیت‌های قرآنی استان یزد در دستور کار قرار دارد، افزود: در این راستا حداقل در سال یک جلسه تجلیل و تکریم از این افراد با محوریت استانداری و با حضور همه مدیران استان برگزار می‌شود.
استاندار یزد به تامین زیرساخت های مورد نیز جهت تربیت ۴۰۰۰ حافظ قرآن کریم در استان اشاره و تصریح کرد: افتخار من این است که به گونه کارگری و نوکری جامعه قرآنی را انجام دهم که در طول دولت سیزدهم ۴۰۰۰ حافظ قرآن به یاد ۴۰۰۰ شهید استان پرورش یافته و تربیت شوند.
دکتر فاطمی در انتها خواستار توجه ویژه به توسعه فعالیت های قرآنی در مناطق کمتر برخوردار استان و ایجاد بستر شکوفایی استعدادهای ساکنین این مناطق در حوزه های قرآنی شد.

کد خبر: ۱۴۰۱۷۱۰۰۲۰۴۰۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *