اخبار داغ

طرح رتبه بندی معلمان کدام معلمان را شامل می‌شود؟

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد: طرح رتبه بندی معلمان هم معلمان شاغل در گروه اداری و هم معلمان فعال در آموزشگاه‌ها را شامل می‌شود. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه خبری طلوع یزد، رحیمی نژاد در استودیو خبر ۲۰ با اشاره به این که طرح رتبه بندی ابتدا در سال […]

اشتراک گذاری
01 اردیبهشت 1401
165 بازدید
کد مطلب : 144690

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد: طرح رتبه بندی معلمان هم معلمان شاغل در گروه اداری و هم معلمان فعال در آموزشگاه‌ها را شامل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه خبری طلوع یزد، رحیمی نژاد در استودیو خبر ۲۰ با اشاره به این که طرح رتبه بندی ابتدا در سال ۱۳۷۱ شروع شد و در سال ۱۳۹۹ در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه شد و سال ۱۴۰۰ برای اجرا در مجلس نهایی شد، افزود:اکنون این آیین نامه تدوین شده و تنظیم وارائه به مجلس شده است.
وی ادامه داد:دراین طرح کیفیت بخشی آموزشی ورضایت شغلی معلمان و نگاه به معلم به عنوان  یک هیات علمی در آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، افزود:قبلا طرح شامل معلمان فعال در آموزشگاه‌ها بود، ولی اکنون دایره شمول آن بالا رفته و همه کسانی که در آموزش و پرورش فعالند مانند معلمان شاغل در گروه اداری وهم معلمان فعال در آموزشگاه‌ها را شامل می‌شود.
رحیمی نژاد ادامه داد:طرح از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود و امسال آیین نامه تدوین شده و کار‌های آن اجرایی شده است.
وی، مدرسه محوری و محوریت بودن شورای معلمان و اینکه دیگر ارزیابی بصورت متمرکز نیست وخود معلم اطلاعات را وارد سامانه می‌کند و محوریت شورای معلمان است را از دیگر مزایای این طرح برشمرد و گفت:اصلاحات این طرح با نظر مدیران مدارس انجام شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به این که بیست و دومین نوع این آیین نامه با اصلاحات نظر معلمان تدوین شده، افزود: این طرح دوسال ضمانت اجرایی و قابلیت بازنگری دارد و این که در احکام معلمان با عناوین مختلف استادیار معلم، دانشیار معلم و… نیز درج می‌شود.
رحیمی نژاد ادامه داد:در لایحه ۹۹ حدود ۲۰ هزار میلیارد برای سه سال در نظر گرفته شده بود که اکنون به ۶۸ هزار میلیارد ارتقا یافته است.
طرح رتبه بندی معلمان بزودی در احکام حقوقی آنان اعمال می‌شود و بزودی برای ۷۰۰ هزار معلم اجرایی می‌شود.

کد خبر: ۱۴۰۱۷۱۰۰۲۰۱۰۰۳۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *