اخبار داغ

پیگیر اعطای آگهی به اصحاب رسانه هستیم

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه خبری خابران، ظهر روز گذشته بیست و نهم فروردین ۱۴۰۱ جلسه هم اندیشی ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات داخلی کشور و مازیار هوشمند، مدیرعامل خانه مطبوعات کشور به همراه اکبر ملکی، معاون اجرایی مدیر کل مطبوعات داخلی با حضور مدیران خانه های مطبوعات سراسر کشور به […]

اشتراک گذاری
30 فروردین 1401
82 بازدید
کد مطلب : 144601

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه خبری خابران، ظهر روز گذشته بیست و نهم فروردین ۱۴۰۱ جلسه هم اندیشی ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات داخلی کشور و مازیار هوشمند، مدیرعامل خانه مطبوعات کشور به همراه اکبر ملکی، معاون اجرایی مدیر کل مطبوعات داخلی با حضور مدیران خانه های مطبوعات سراسر کشور به صورت آنلاین برگزار شد.

در نشست هم اندیشی مدیران خانه های مطبوعات کشور که با حضور مدیرکل مطبوعات داخلی کشور، مدیرعامل خانه مطبوعات کشور و معاون اجرایی مدیر کل مطبوعات داخلی به صورت آنلاین برگزار شد، دغدغه ها و مشکلات خانه های مطبوعات سراسر کشور توسط مدیران آنها ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در این بین افشار پرویزی‌بابادی، مدیر خانه مطبوعات استان خوزستان نیز حضوری فعال داشت و با عناوین مختلف، خواستار حل مشکلات رسانه های تحت نظر خود در خوزستان شد.

در حاشیه عناوین و درخواست های مطرح شده از مدیران حاضر خانه های مطبوعات سراسر کشور، ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات داخلی کشور درخواست تداوم جلسات را ارائه کرد و در ادامه به نکات مختلفی از جمله پیگیری لحاظ بیمه تامین اجتماعی برای پایگاه های خبری برای حداکثر پنج نفر اشاره کرد.

شمسایی با اشاره به صندوق هنرمندان گفت: در دولت سیزدهم اعتبارات خوبی برای این صندوق در نظر گرفته شده است که انشاالله برای اصحاب رسانه نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. وی یادآور شد که خبرنگاران حتما جهت استفاده و بهرمندی از صندوق هنرمندان در این صندوق نیز عضویت خود را ثبت کنند.

مدیرکل مطبوعات داخلی کشور در رابطه با برخی مشکلات ایجاد شده در بحث کاغذ برای روزنامه ها و رسانه های مبتنی بر چاپ کاغذی توضیح داد: برای اختصاص سهمیه کاغذ اقدامات لازم را انجام داده ایم که امیدواریم انشاالله تا یکی دو ماه آینده کاغذ مورد نیاز روزنامه ها و رسانه های مبتنی بر چاپ کاغذی تامین گردد و تصریح کرد: هیچگونه تفاوتی بین استانها در بحث اختصاص سهمیه کاغذ وجود ندارد.

ایمان شمسایی در ادامه صحبت های خود در حضور آنلاین مازیار هوشمند، مدیرعامل خانه مطبوعات کشور و اکبر ملکی، معاون اجرایی مدیر کل مطبوعات داخلی و همچنین مدیران خانه های مطبوعات سراسر کشور اظهار داشت: در مورد بدهی های مالیاتی خانه های مطبوعات سراسر کشور به بررسی های بیشتر نیاز است و در بحث تسهیلات رفاهی به اصحاب رسانه نیز اقدامات بیشتری انجام خواهد گرفت. وی به راهبرد مدیریت رسانه ها پرداخت و گفت: باید به سمت کیفی سازی رسانه ها حرکت کنیم.در این موقعیت لازم است که نشریات، رسانه های و پایگاه های خبری همگی به ماده ۱۶ آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات توجه ویژه ای داشته باشند و آن را جدی بگیرند.

شمسایی در پایان کلام خود به موضوع آگهی های رسانه ها ورود کرد و از لحاظ شیوه نامه جدید آگهی ها برای هفته نامه ها و دو هفته نامه ها خبر داد. علاوه بر این از عدم همکاری شهرداری های شهرستان ها در عدم اعطای آگهی به رسانه ها گلایه کرد و تصریح کرد: حتما در این رابطه با دبیر شهرداران کشور صحبت خواهم کرد.

در بخش بعدی جلسه آنلاین مدیرکل مطبوعات داخلی کشور، مدیرعامل خانه مطبوعات کشور، معاون اجرایی مدیر کل مطبوعات داخلی و مدیران خانه های مطبوعات سراسر کشور ادامه بحث به اکبر ملکی، معاون اجرایی مدیر کل مطبوعات داخلی سپرده شد و وی در ابتدای بیان خود گفت: بخشنامه معاون اول ریاست جمهوری درخصوص الزام دستگاه‌های اجرایی به ارسال آگهی‌های دولتی از طریق سامانه جامع رسانه‌ها را به استانداران و ذیحسابان سراسر کشور ابلاغ کرده ایم و علاوه بر این پیگیر اعطای آگهی به هفته نامه ها و پایگاه های خبری نیز هستیم.

ملکی خانه های مطبوعات را بازوهای اداره کل مطبوعات داخل دانست و از اصحاب رسانه درخواست کرد که با خانه های مطبوعات استان خود همکاری خوبی داشته باشند.

معاون اجرایی مدیر کل مطبوعات داخلی در ادامه در تشریح مضمون و جایگاه واقعی رسانه نزد افکار عمومی اظهار داشت: رسانه یک گذرگاه خبری موقتی نیست، بلکه یک اقامتگاه خبری است.وی در پایان بر لزوم ایجاد شورای کارشناسی و مشورتی در ساختار مطبوعات کشور تاکید کرد.


کدخبر: ۱۴۰۰۶۷۴۰۱۳۰۰۰۴۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *