اخبار داغ

شهرک خودرویی «کاریانا»؛ طرحی عظیم و موثر در فقرزدایی از حاشیه اهواز

حاشیه شهر اهواز با فقر و کمبود امکانات شناخته می‌شود، اما در همان حواشی مجموعه‌ای عظیم مشغول به کار است تا چهره توسعه نیافته را تغییر دهد.   به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، طرحی بزرگ که در بیش از ۳۶ هکتار از اراضی نزدیک به ملاشیه در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید تا علاوه […]

اشتراک گذاری
29 فروردین 1401
184 بازدید
کد مطلب : 144494

حاشیه شهر اهواز با فقر و کمبود امکانات شناخته می‌شود، اما در همان حواشی مجموعه‌ای عظیم مشغول به کار است تا چهره توسعه نیافته را تغییر دهد.  

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، طرحی بزرگ که در بیش از ۳۶ هکتار از اراضی نزدیک به ملاشیه در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید تا علاوه بر جذب سرمایه از کشور‌های همجوار، برای مردم تنگدست حاشیه اهواز هم نان و آبی شود.صحبت از شهرک خودرویی «کاریانا» است با غرفه‌هایی مجلل و بزرگ که قدرت انتخاب را با توجه به عظمت آن برای خریدار افزایش داده و کیفیت محصول را ضمانت می‌کند.  

افزون بر بزرگی مساحت این شهرک، مصالح به کار رفته در آن که برخی سازگاری با محیط زیست دارند، در مقاومت و ماندگاری نیز یکتا هستند.موسسان این طرح با توجه به ساخت آن در منطقه‌ای محروم به مسئولیت‌های اجتماعی اهمیت ویژه می‌دهند و حتی پیش از بهره برداری از آن، سعی دارند در جهت رفع آمال مردم اقدام کنند.  

این طرح تا جایی اهمیت دارد که صبح امروز شهردار اهواز به همراه رئیس شورای شهر از آن بازدید کردند.

رضا امینی در حاشیه این بازدید گفت: این طرح بزرگ که از سوی بخش خصوصی در حال اجرا است، در یکی از مناطق محروم واقع شده و اقبال مردم نیز نسبت به اجرای آن خوب است.  

او افزود: این طرح الگوی موفقی خواهد بود که اثرات جانبی متعددی بر پیشرفت و توسعه مناطق محروم اطراف خود خواهد داشت.  آقای امینی یادآور شد که شهر اهواز از حیث جمعیت و وسعت نیاز به خدمات متمرکز دارد، که از پراکندگی و حاشیه‌های اجتماعی اجتناب شود.

شهردار اهواز با اشاره به این مسئله که خودرو، کالای مورد علاقه اکثر خانواده‌های ایرانی است بیان کرد: با پیشرفت روز افزون فناوری در حوزه خودرو نیاز به مکانی برای ارائه آن و خدمات فنی و تعمیرات مورد نیاز به نظر می‌رسد.

این مقام مسئول می‌گوید با ستایش این اقدام بخش خصوصی خواست تا حاکمیت نیز از آن حمایت کند.  

به گفته او فرش قرمزی که برخی مسئولان شعار می‌دهند، باید در همین نقاط تحقق یابد تا سرمایه گذاران در این خصوص تشویق و ترغیب شوند که قطعا نظم شهری را هم در پی دارد.  

رضا امینی خواستار شد که پی در پی به سمت این دست طرح‌ها حرکت شود، زیرا که هدر رفت هزینه‌های بخش خصوصی به شدت کمتر از بخش حاکمیتی است.

سرمایه گذار این طرح نیز می‌گوید هم اکنون نزدیک به ۲۴۰ نفر در اجرای این طرح فعالیت دارند و پس از بهره برداری از این طرح نیز انتظار می‌رود بین ۳ تا ۴ هزار نفر در آن مشغول به کار شوند.

آقای موسی پور افزود: شهرک خودرویی «کاریانا» حدود ۴۰۰ غرفه دارد که بزرگترین در نوع خود در کشور است.

سیاوش محمودی رئیس شورای شهر اهواز نیز که در این بازدید شهردار اهواز را همراهی می‌کرد یادآور شد که اهواز سومین کلانشهر بزرگ کشور است و از همین رو ضرورت دارد مشاغل ساماندهی شوند.

او وجود نمایشگاه‌های متعدد خودرویی را در شهر اهواز که به صورت پراکنده هستند، معضل خواند و اجرای طرح بزرگ شهرک خودرویی کاریانا را در نظم شهری موثر ارزیابی کرد و در ادامه متذکر شد: مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار نیاز به طرح‌هایی دارند که محرک توسعه باشند و قطعا نیز این مجموعه در «ملاشیه» نه تنها در پیشرفت آن، بلکه در ساماندهی خودرو نیز موثر خواهد بود.

مجموعه حاضر با توجه به مساحتی که دارد به منظور تکریم و مشتری یک سردر ورودی برای مجموعه نیز در نظر گرفته شده که این سردر و مشتقات اطراف آن حدود ۸ هزار متر مربع را به خود اختصاص داده است؛ که شامل یک پارک چوبی در ضلع شمالی شهرک تا انتهای دیواره امتداد دارد.

جعفر زاده مدیر بازاریابی و بهره برداری شهرک خودرویی کاریانا هم با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی خاطر نشان کرد که این طرح به شدت در حوزه محرومیت زدایی منطقه تاثیر گذار است و بیش از ۹۰ درصد کارکنان نیز از خود منطقه ملاشیه استفاده می‌کنند.

او گفت: برخلاف ضعف دیگر طرح‌ها که قصد دارند حداکثر متراژ را برای فروش اختصاص دهند، اما طرح کاریانا روی مسئله امنیت و امکانات رفاهی و درمانی و خدماتی که به مردم کمک کند، هم فعالیت بالایی دارد. اقدامات عمرانی و ساختمانی نیز در این طرح همچنان در حال اجرا است تا به بهترین شکل بتوان آن را برای خدمات رسانی فراهم کرد.

ده‌ها کارگر مناطق محروم اهواز در این طرح مشغول شده اند تا گرمای طاقت فرسای خوزستان را برای خود و خانواده به خنکای باد کولر و عرق جبین را به نان تنوری تبدیل کنند.

یکی از مهندسان این طرح نسبت به اجرای آن اظهار خوشحالی کرده و گفت که از زمان آغاز ساخت شهرک خودرویی کاریانا وضعیت زندگی ام نیز بهتر شده است.

حالا که این طرح توانسته هم در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی عملکرد خوبی را از خود نشان دهد و هم در سامان دادن خرید و فروش و خودرو پس از بهره برداری تاثیر گذار باشد، لازم است با حمایت دستگاه‌های حاکمیتی نسبت به اجرای سریع‌تر آن اقدام شود.

طرحی که هم می‌تواند با اشتغال افراد مناطق حاشیه ای، در کاهش خطرات اجتماعی اثر گذار باشد و هم به بزرگ‌ترین شهرک خودرویی کشور و محل خرید خودرو برای استان‌های جنوبی عراق تبدیل شود.

کد خبر: ۱۴۰۱۷۱۰۱۲۹۰۰۱۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *