اخبار داغ

کتاب «میبد در سروده‌ها» به زیور طبع آراسته شد

کتاب «میبد در سروده‌ها» شامل ۱۳۳ قطعه شعر از شعرای کشور در باره این شهر شهرستان به زیور طبع آراسته و منتشر شد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه خبری بام میبد، کتاب یاد شده تالیف عباس آزادی متخلص “آزاد میبدی” و مشتمل بر شعرهایی در قالب‌ها و سبک‌های مختلف از […]

اشتراک گذاری
27 فروردین 1401
56 بازدید
کد مطلب : 144413

کتاب «میبد در سروده‌ها» شامل ۱۳۳ قطعه شعر از شعرای کشور در باره این شهر شهرستان به زیور طبع آراسته و منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه خبری بام میبد، کتاب یاد شده تالیف عباس آزادی متخلص “آزاد میبدی” و مشتمل بر شعرهایی در قالب‌ها و سبک‌های مختلف از شعرای کشور در باره آثار باستانی ، صنایع دستی ، آداب و رسوم و مردم شهر تاریخی است.

مولف در مقدمه کتاب نوشته است:میبد به شهر سفال و سرامیک و زیلو مشهور است و در سال ۹۷ نیز به عنوان شهر جهانی زیلو انتخاب شد ، این شهرستان در مسیل رودخانه های قدیمی و در کنار مسیر قدیمی ری – کرمان قرار دارد.

وی در ادامه میبد را شهری معرفی کرده که به خاطر داشتن بناها و بافت تاریخی ارزشمند در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است.

آزادی همچنین در بخشی از مقدمه کتاب نیز از مشاهیر برخاسته از خطه میبد از جمله ابوالفضل رشید الدین میبدی صاحب تفسیر گرانبهای «کشف الاسرار و هده الابرار» قاضی میرحسین از علمای دوره صفویه و آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری موسس حوزه علیمه قم نام برده‌است.

وی در ادامه  از آیت الله اعرافی امام جمعه میبد برای حمایت از حوزه فرهنگ و ادب شهرستان و همچنین شعرای کشور که اشعار خود در باره میبد را برای چاپ در کتاب ارسال کرده‌اند ،  قدردانی کرده‌است.    

کتاب «میبد در سروده‌ها »شمشین اثر آزاد میبدی و در قطع رقعی ، مصور و ملوان  و در تیراژ ۲ هزار نسخه منتشر گردیده و دارای مقدمه منظوم سروده علی عابدینی شاعر بدیهه سرای میبد است.

کد خبر: ۱۴۰۱۷۱۰۰۱۲۷۰۰۳۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *