اخبار داغ

بازدید سرزده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گتوند از شهرک شهید بنی نجار

مهمانشهر شهید محسن بنی نجار گتوند محل اسکان اتباع افغان در شمال خوزستان که بالغ بر چهار دهه میزبان اتباع خارجی-عراقی و افغانی بوده است. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پان (پایگاه خبری آنزان آنلاین)، صبح سه شنبه ۲۳ فروردین۱۴۰۱ دادستان عمومی و انقلاب گتوند در بازدیدی سرزده از شهرک […]

اشتراک گذاری
23 فروردین 1401
92 بازدید
کد مطلب : 144283

مهمانشهر شهید محسن بنی نجار گتوند محل اسکان اتباع افغان در شمال خوزستان که بالغ بر چهار دهه میزبان اتباع خارجی-عراقی و افغانی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پان (پایگاه خبری آنزان آنلاین)، صبح سه شنبه ۲۳ فروردین۱۴۰۱ دادستان عمومی و انقلاب گتوند در بازدیدی سرزده از شهرک شهیدبنی نجار با اتباع افغان دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار صمیمانه که در مسجد شهرک شهید بنی نجار برگزار شد،اتباع افغانی با ابراز خرسندی از حضور دادستان، ضمن تقدیر و تشکر از مهمان نوازی مردم شهرستان گتوند طی چهار دهه با تامین امنیت اجتماعی، اتباع افغانی- قدردانی نمودند.

عبدالرضا نوری کوله مرز دادستان عمومی وانقلاب شهرستان گتوند در حاشیه این دیدار گفت:اتباع افغانستان مقیم ایران با شرافت و منش اسلامی در کنار هم وطنانمان زندگی می کنند و در شهرستان گتوند هرگز پرونده قضایی دال بر جرم اتباع افغانی گزارش و جریان نداشته است.

نوری کوله مرز افزود؛
اتباع افغانی مقیم ایران در پی ناامنی و جنگ‌های طولانی،جنگ داخلی در افغانستان- به کشور ایران مهاجرت کرده‌اند. و یادآور شد مجاهدان افغان در دروان دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت(ع)همواره در کنار رزمندگان ایرانی با دشمن بعث عراق و گروه های تکفیری داعش جنگیدند و به شهادت رسیدند.

دادستان عمومی و انقلاب گتوند در پایان خاطرنشان کرد؛
بر اساس ‌قوانین کنوانسیون مربوط به وضع
پناهندگان و اتباع خارجی،-
کشور میزبان باید مساعدترین رفتار معمول
نسبت به اتباع خارجی را داشته باشد.
دولت‌ ایران نیز با رٵفت اسلامی و حس انسان دوستی، مساعدترین رفتار معمول نسبت به اتباع خارجی را نسبت به آنان اعمال نموده است.

کدخبر: ۱۴۰۱۶۷۴۰۱۲۳۰۰۱۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *