اخبار داغ

اعتراض‌ خانواده‌ها به بازگشایی کلاس‌های حضوری مدارس و دانشگاه‌ها

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از خبر روز، محسنی بندپی روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین گفت: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در کشور «حساب شده نبوده» و می‌توان برخی از درس‌های مدارس و برخی از واحدهای آموزشی در دانشگاه‌ها را به صورت مجازی پیگیری کرد. وی با انتقاد از برداشته شدن محدودیت‌ها در […]

اشتراک گذاری
17 فروردین 1401
85 بازدید
کد مطلب : 143975

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از خبر روز، محسنی بندپی روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین گفت: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در کشور «حساب شده نبوده» و می‌توان برخی از درس‌های مدارس و برخی از واحدهای آموزشی در دانشگاه‌ها را به صورت مجازی پیگیری کرد.

وی با انتقاد از برداشته شدن محدودیت‌ها در نوروز و «برخورد صفر و صد» در زمینه مقابله با شیوع کرونا، پیش‌بینی کرد که در آینده نزدیک «بار سنگینی» بر نظام سلامت وارد خواهد شد.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس همچنین در زمینه فعالیت‌های حرفه‌ای نیز خواستار ادامه دورکاری برای برخی کارمندان شد.

خبرگزاری ایسنا نیز روز سه‌شنبه از نگرانی والدین دانش‌آموزان در استان خراسان شمالی و فارس خبر داد و به نقل از یکی از والدین بجنوردی نوشت: «نگرانی من از این بابت است که چطور ۳۰ دانش‌آموز باید حدود سه تا چهار ساعت طی یک کلاس در کنار یکدیگر درس بخوانند.»

یکی دیگر از والدین دانش‌آموزان با انتقاد از لغو محدودیت‌ها در نوروز گفته است: «ای کاش مسئولان تا یکی دو هفته صبر می‌کردند و اگر از اوج نیافتن مجدد این بیماری مطمئن می‌شدند، مدارس را به طور کامل باز می‌کردند.»

خبرگزاری ایلنا به نقل از یکی از معلمان پایه ابتدایی استان فارس نوشت: «متاسفانه مسئولان بدون توجه به دورهمی و ناقل بودن افراد اقدام به بازگشایی مدارس کرده اند.»

این معلم ادامه داد: «نبود تهویه مناسب در کلاس‌های درس و کمبود مواد بهداشتی از دیگر موضوعاتی است که باعث به خطر افتادن سلامتی دانش‌آموزان و معلمان می‌شود و بازگشایی بدون برنامه‌ریزی مدارس سبب ایجاد استرس در والدین شده است.»

روز دوشنبه ۱۵ فروردین نیز گروهی از اولیای دانش‌آموزان در استان گیلان با تجمع مقابل اداره کل آموزش و پرورش در رشت به شیوه بازگشایی مدارس و رعایت نشدن فاصله‌گذاری در کلاس‌های درس اعتراض کردند.

پیشتر محمد غلام‌نژاد، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفته بود شروع حضوری مدارس و دانشگاه‌ها، می‌تواند زنگ خطری برای شیوع دوباره کرونا باشد.

همچنین کریم حسینی، نماینده اهواز در مجلس، بازگشایی یکباره مدارس و دانشگاه‌ها پس از مسافرت‌های نوروزی و همزمان با ماه رمضان را «بی‌تدبیری و خطرساز» خواند.

در حالی که در بخشنامه آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس، شرط فاصله‌گذاری فیزیکی حذف شده، کانون صنفی معلمان هشدار داده که بسیاری از مدارس فاقد امکانات اولیه تهویه و فاقد فضای آموزشی کافی و مناسب برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

کدخبر: ۱۴۰۱۶۷۴۰۱۱۷۰۰۱۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *