اخبار داغ

بیمارستان میبد به دستگاه آندوسکوپی ستون فقرات مجهز شد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پایگاه خبری بام میبد، رییس بیمارستان میبد از تجهیز بیمارستان میبد به دستگاه آندوسکوپی ستون فقرات خبر داد و گفت: ترمیم ستون فقرات و دیسک مهره‌ای با تامین این تجهیزات بدون نیاز به عمل جراحی باز انجام می‌شود و این یک خدمت ویژه به مردم […]

اشتراک گذاری
15 فروردین 1401
56 بازدید
کد مطلب : 143867

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پایگاه خبری بام میبد، رییس بیمارستان میبد از تجهیز بیمارستان میبد به دستگاه آندوسکوپی ستون فقرات خبر داد و گفت: ترمیم ستون فقرات و دیسک مهره‌ای با تامین این تجهیزات بدون نیاز به عمل جراحی باز انجام می‌شود و این یک خدمت ویژه به مردم در این واحد درمانی است.

دکتر محمد هادی فرح زادی در بازدید خبرنگاران از فضای ساختمانی و امکانات بیمارستان افزود: تنها چند استان در کشور به دستگاه آندوسکوپی ستون فقرات مجهز هستند و تامین این دستگاه در بیمارستان میبد موجب مستقر شدن پزشک‌های فوق تخصص استان یزد برای انجام عمل‌های جراحی در این بیمارستان می‌شود.

وی  به تامین دستگاه اکسیژن در موج اول به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از منبع  کمکهای مردمی‌نفری ۵ هزار تومان تا ۳۰۰ میلیون و همچنین مخزن اکسیژن به کمک خیری یک میلیارد تومان نیز اشاره کرد.

رییس بیمارستان میبد با بیان اینکه یک دستگاه اکسیژن هم با پیگیری فرماندار سابق امام جمعه از منابع وزارت بهداشت برای بیمارستان خریداری  شد، اظهار کرد: پرداخت کمک خیری از سوی مردم برای ساخت و ساز یک پروژه در بیمارستان مانند فاز یک  توسعه و یا تامین اعتبار برای تهیه تجهیزات بیمارستان موجب تامین اعتبار به میزان ۷۰ درصد در پروژه‌های مختلف و تهیه تجهیزات از سوی وزارتخانه می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: فاز یک بیمارستان شامل سه طبقه است طبقه همکف شامل بخش VIP متشکل از هشت بخش مختلف در سمت راست این طبقه و همچنین بخش عفونی در سمت این طبقه است، بخش VIP قرار است به بخش خصوصی واگذار شود و به دنبال آن توریست درمانی و انجام عملهای مختلف فوق تخصصی و زیبایی در این بخش انجام می‌شود.  

فرحزادی در ادامه تصریح کرد: وجود دستگاه آندوسکوپی ستون فقرات و همچنین خدمات VIP و بخش IPD در این واحد درمانی و مجهز بودن بیمارستان به پد استاندار بالگرد موجب شروع به کار تورسیت مورد درخواست آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در این درمانی می‌شود.

وی امکانات طبقه سوم فاز یک توسعه شامل کلاسهای آموزشی بیمارستان میبد  را به خبرنگاران نشان داد و گفت: با توجه به امکانات بیمارستان میبد قرار است این واحد درمانی به یک مرکز آموزشی و دانشکده تبدیل شود و این اتفاق موجب استقرار انترن و رزیدنت به صورت رایگان در بیمارستان و حضور رزیدنت بر بالین بیماران می‌شود.

رییس بیمارستان میبد همچنین از مجهز شدن فاز ۲ بیمارستان در آینده به اورژانس تیپی شامل خدمات اورژانس، آی سی یو و سی سی یو، آنژیوگرافی با آی سی یو  و اتاق جراحی قلب به همراه آی سی یو و همچنین افزایش فضای اورژانس  از ۳۵۰ متر مربع یک هزار و ۳۰۰ متر مربع و از ۲۲ تخت موجود به ۴۰ تخت خبر داد.

وی با بیان اینکه فاز ۲ توسعه بیمارستان تاکنون خیر ساز بوده و با پیگیری‌‌‌های دکتر سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی‌۱۵ میلیارد تومان کمک دولتی برای تکمیل آن اختصاص یافته‌است خاطرنشان کرد: همت مسئولان و کمک‌های خیرین موجب مجهز شدن بیمارستان میبد به تجهیزات پیشرفته استاندارد و فضاهای درمانی می‌شود.

این مسئول همچنین در نشست خبری گزارشی از نظرسنجی‌‌‌های انجام شده به صورت تلفنی از بیماران بستری شده و بیماران رضایت داده برای مرخص شدن از بیمارستان و برگزاری نشستهای بررسی نتایج نظرسنجی نیز ارایه داد.

حیدری مسئول نظرسنجی بیمارستان نیز شاخص‌های  نظرسنجی از بیماران مرتبط به رضایتمندی از خدمات پزشکی، پرستاری، لیاس، تغذیه اعلام کرد و گفت: در ارتباط با هر یک از خدمات نیز سوالهای مرتبط مانند حاضر شدن به موقع پرستار بر بالین بیمار، اینکه پزشک یا پرستار خودشان را به بیمار معرفی کرده و همچنین درمورد امکانات رفاهی بیمارستان سوال می‌شود.

وی همچنین میزان رضایتمندی‌های بیماران از خدمات ارایه شده  را به خبرنگاران به صورت تصویری از روی نرم افزار نشان داد و اظهار کرد: در موقعی مانند اوج کرونا به دلیل کمبود نیرو میزان رضایمندی از ۷۰ تا ۷۰ درصد به پایین تر از این میزان در بخش‌های مختلف کاهش یافته است.

مسئول درمانگاه تخصصی بیمارستان هم با ارایه گزارشی از روند نوبت دادن تلفنی و اینترنتی به بیماران ارایه داد و گفت: علاوه بر نوبتهای تلفنی از طریق هشت خط تلفن و همچنین اینترنتی، نوبت دهی حضوری هم ارایه می‌شود.

رضیه خادم‌الحسینی ادامه داد: در ارتباط با تعدادی از متخصصین از جمله سونوگرافی و غدد به دلیل کمبود پزشک تکمیل می‌شود که راهکار آن افزایش پزشکان متخصص و فوق تخصص در بیمارستان است.

 بیماران بستری در فاز یک توسعه بیمارستان در بازدید خبرنگاران از این بخش از خدمات ارایه شده بیمارستان و رسدگی پرستاران و کیفیت غذا اظهار رضایت کردند.

 سال ۱۳۶۸ مراحل ساخت آن به همت شادروانان میرزا محمد صادقیان و سیدحسین میردهقان (کرباسی) در زمینی به مساحت ۱۱۰ هزار مترمربع و حدود ۱۲ هزار مترمربع زیربنا شروع شد.

تجهیزات این بیمارستان با همکاری دانشگاه شهید صدوقی یزد تامین و در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۸۰ افتتاح شد.

 هم اکنون این واحد درمانی دارای ۳۰۰ تخت بستری و فضای فیزیکی استاندارد و تجهیزات درمانی  است.

خبر: ۱۴۰۱۷۱۰۰۱۱۵۰۰۶۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *