اخبار داغ

ماه رمضان فرصت تقرب الهی است

رهبر انقلاب: باید همت کنیم و بر سر سفره مهمانی ماه رمضان بنشینیم. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، حضرت آیت الله خامنه‌ای در محفل انس با قرآن کریم، بیان کردند: درباره ماه مبارک رمضان فرمود «هو شهر دعیتم الی ضیافت الله»، خیلی خوب. شما دعوت شدید. انسان گاهی جایی دعوت می‌شود و اجابت می‌کند […]

اشتراک گذاری
14 فروردین 1401
176 بازدید
کد مطلب : 143819

رهبر انقلاب: باید همت کنیم و بر سر سفره مهمانی ماه رمضان بنشینیم.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، حضرت آیت الله خامنه‌ای در محفل انس با قرآن کریم، بیان کردند:

درباره ماه مبارک رمضان فرمود «هو شهر دعیتم الی ضیافت الله»، خیلی خوب. شما دعوت شدید. انسان گاهی جایی دعوت می‌شود و اجابت می‌کند و می‌رود در آن مهمانی و پذیرایی می‌شود. یک وقت هم نه، دعوت کردند ما را، همت نمی‌کنیم که حرکت کنیم و به آن مهمانی برویم و پذیرایی بشویم. پس این دست من و شماست.

رهبر انقلاب اظهار داشتند:

ماه رمضان، ماه رمضان است. ماه ضیافت است. ماه گستره بینهایت رحمت الهی است. آن کسی که برود سر این سفره بنشیند آن کیست؟ پذیرایی بشود آن کیست؟ بحث سر این است. همت باید بکنیم که ما وارد این تالار عظیم پذیرایی بشویم و سر این سفره بنشینیم. این ضیافت چیست؟ خدای متعال حالا اگر شما ان‌شاء الله همه‌تان به بهترین وجهی وارد این تالار ضیافت شدید و به ضیافت الهی مشرف شدید به شما چه خواهند داد؟ پذیرایی الهی عبارتست از فراهم کردن فرصت تقرب به خدا؛ یعنی از این چیزی دیگر بالاتر نیست. خدای متعال در این ماه فرصت تقرب به خودش را فراهم کرده است.

قرآن نسبت به غفلت تذکر میدهد، غفلت خیلی بلای بزرگی است

حضرت آیت الله خامنه‌ای در محفل انس با قرآن کریم گفتند:

یکی از نام‌های مبارک قرآن ذکر است؛ در خود قرآن چند جا تعبیر ذکر بکار برده شده و مراد قرآن است؛ مثلا «و هذا ذکرٌ مبارکٌ انزلناه»، یادآورنده است. ذکر وسیله ارتباط است. ذکر یعنی یاد. شما اگر یادتان بود ارتباط برقرار میکنید با هرکسی، با هر چیزی، اگر او یادتان رفت قهراً دیگر ارتباط برقرار نمیکنید.

اگر میخواهیم با خدا ارتباط داشته باشیم، با بهشت ارتباط داشته باشیم، با باطن عالی‌رتبه خودمان که خدای متعال برای ما قرار داده و ما میتوانیم به آن برسیم و فعلیت بدهیم به آن، اگر میخواهیم ارتباط برقرار کنیم، باید به یادش باشیم. اگر یاد رفت، غفلت حاصل خواهد شد. قرآن مکرر نسبت به این غفلت پرهیز، زنهار داده شده، بر حذر داشته شدیم از این. غفلت خیلی بلای بزرگی است. غفلت نقطه‌ی مقابل ذکر است، قرآن هم ذکر است. هرچه که شما با قرآن بیشتر انس پیدا کنید، ذکر بیشتر خواهد شد و البته ذکر با مراقبه تقریبا همسان یا به یک معنا متحدند و مراقبه که این همه اهل معنا و اهل سلوک روی مراقبه تاکید میکنند و میگویند پلکان عروج انسان مراقبه است؛ مراقب خود بودن.

کدخبر: ۱۴۰۱۶۷۴۰۱۱۴۰۰۶۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *