اخبار داغ

دفتر مناطق نفتخیز جنوب در دانشگاه صنعتی شریف افتتاح شد

دفتر پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در دانشگاه صنعتی شریف افتتاح شد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، در مراسم افتتاح این دفتر با قدردانی از دانشگاه شریف برای اختصاص محل فیزیکی و افتتاح دفتر این شرکت اظهار داشت: امیدواریم این موضوع مقدمه‌ای در ایجاد ارتباط و تعامل واقعی‌تر میان هر دو […]

اشتراک گذاری
28 اسفند 1400
183 بازدید
کد مطلب : 143601

دفتر پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در دانشگاه صنعتی شریف افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، در مراسم افتتاح این دفتر با قدردانی از دانشگاه شریف برای اختصاص محل فیزیکی و افتتاح دفتر این شرکت اظهار داشت: امیدواریم این موضوع مقدمه‌ای در ایجاد ارتباط و تعامل واقعی‌تر میان هر دو مجموعه باشد.

دکتر محمد گلستان‌باغ گفت: دو مجموعه صنعت و دانشگاه باید با پرهیز از شعارزدگی و انجام امور نمایشی به درک متقابل یا زبان مشترک در موضوعات و نیازها برساند و ان‌شاءالله با جدیت تلاش خواهیم نمود که با تدوین برنامه مشخص میان دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خروجی این همکاری مزیت، خلاقیت و ارزش افزوده واقعی را ایجاد نماید.

وی افزود: حضور کارشناسان مجرب مناطق نفتخیز جنوب و اساتید دانشگاهی در جلسات منظم، برگزاری سمینارها و کارگاه‌های مشترک و به اشتراک گذاشتن نیازهای فناورانه مناطق نفتخیز جنوب، جلسات و ارائه علمی منظم، مشاوره‌های پژوهشی، ایجاد پژوهش‌های مشترک و تزریق تجربه صنعت به دانشگاه به عنوان حلقه مفقوده دانش مهمترین برنامه‌های پژوهش و فناوری در شروع و شکل‌دهی فصل جدید همکاری میان دانشگاه و صنعت خواهد بود.

گلستان‌باغ در پایان تاکید کرد: برای تغییر سطح ارتباط میان دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی با صنعت راهی جز ایجاد شبکه فناورانه بر پایه فناوری اطلاعات و داده با هدف خلق ارزش افزوده بیشتر در تمام سطوح نداریم و با تمام توان در خصوص راه‌اندازی این شبکه در کنار کلیه فعالیت‌های کنونی تلاش خواهیم نمود.

بومی سازی تجهیزات صنعت نفت در دانشگاه صنعتی شریف
در این مراسم رئیس دانشکده مهندسی شیمی و نفت وپژوهشکده نفت دانشگاه صنعتی شریف از تولید و بومی سازی تجهیزات صنعت نفت با استفاده از توان متخصصان و پژوهشگران در این دانشگاه خبر داد و گفت: تجهیزاتی را که پیش از این توسط شرکت‌های امریکایی و کانادایی ساخته می‌شد اکنون با بالاترین کیفیت در حال تولید هستیم.

اصغر مولایی افزود: برای اجرای پروژه‌های تخصصی در حوزه صنعت نفت اعلام آمادگی کرده‌ایم ضمن اینکه پروژه‌هایی که به ثمر نشسته و صنعتی شده است را مدیون متخصصان و همکاری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب هستیم.

وی تاکید کرد: این دانشگاه توان برطرف کردن هر گونه نیاز فناورانه و تجهیزات پیشرفته در صنعت نفت را دارد و این رسالت دانشگاه است تا علم را در اختیار صنعت قرار دهد.

 مولایی با اشاره به ایجاد دفاتر شرکت‌های ملی مناطق نفتخیز جنوب، ملی حفاری ایران  و نفت و گاز اروندان در دانشگاه صنعتی شریف گفت: مقرر شد تا در سال ۱۴۰۱، نمایندگان و متخصصان از شرکت‌ها در این دفاتر حضور پیدا کنند تا از این طریق ارتباط نزدیک بین دانشجویان، اساتید و نخبگان در راستای احصای نیازهای بخش صنعت نفت ایجاد شود.

وی ادامه داد: این پلتفرم در ارتباط بین دانشگاه و صنعت نفت خیلی موثر خواهد بود و به تسریع در اجرای پروژه‌های متعدد در حوزه صنعت کمک می‌کند ضمن اینکه طولی نمی‌کشد در این فرایند و ارتباطی که ایجاد شده است نیاز صنعت نفت کشور تامین شود.

مولایی افزود: با راه اندازی این دفاتر از تجربه صنعتگران نفت در قسمت‌های مختلف بهره برداری، حفاری، فناوری و سایر موارد بهره خواهیم برد و به اجرای پروژه‌های مشترک بین دانشکده مهندسی شیمی نفت و شرکت‌های ملی مناطق نفتخیز جنوب و نفت و گاز اروندان کمک خواهد کرد همچنین نیازهای بخش صنعت نفت به دانشجویان ارشد و دکتری و اساتید اعلام می شود تا این نیازها مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان از نزدیک با تجهیزات و فناوری شرکت‌های نفت بازدید خواهند کرد گفت: با تعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نقشه راهی برای ۱۴۰۱ اعلام می‌کنیم که بر اساس آن و بازدیدی از مجموعه مناطق صورت بگیرد تا همسو در خدمت مناطق نفتخیز باشیم.

در این نشست محسن مسیحی معاون پژوهشی و امور بین‌الملل دانشکده مهندسی شیمی و نفت و حسین بقایی قائم مقام پژوهشکده صنعت نفت و مدیر ارتباط با صنعت دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف مباحث تخصصی در حوزه صنعت نفت ارائه کردند.


کدخبر: ۱۴۰۰۶۷۴۱۲۲۸۰۰۳۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *