اخبار داغ

پروژه فولاد اکسین خوزستان در جشنواره ملی بهره وری پروژه برتر شد

پروژه مهندسی معکوس Server اصلی دستگاه ضخامت سنج شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان پروژه برتر در یازدهمین جشنواره ملی بهره وری معرفی شد. به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان امروز چهارشنبه دکتر فرشید شکرخدایی دبیر جشنواره ملی بهره وری و عضو هیات نمایندگان اتاق ایران و خانم دکتر فرمانی مدیر اجرایی جشنواره […]

اشتراک گذاری
22 اسفند 1400
145 بازدید
کد مطلب : 143372

پروژه مهندسی معکوس Server اصلی دستگاه ضخامت سنج شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان پروژه برتر در یازدهمین جشنواره ملی بهره وری معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان امروز چهارشنبه دکتر فرشید شکرخدایی دبیر جشنواره ملی بهره وری و عضو هیات نمایندگان اتاق ایران و خانم دکتر فرمانی مدیر اجرایی جشنواره با حضور در شرکت فولاد اکسین و در جلسه ای با حضور دکتر رازانی معاونت برنامه ریزی و توسعه استان ، مهندس مسعودیان مدیر واحد برق و نمایندگان واحد تحقیق و توسعه پروژه مهندسی معکوس Server اصلی دستگاه ضخامت سنج شرکت فولاد اکسین خوزستان پروژه برتر معرفی و از مهندس اندیشه ارائه کننده این طرح تقدیر کردند.

در خصوص این پروژه لازم به ذکر است در شرکت فولاد اکسین خوزستان بعنوان تولید کننده ورق های عریض فولادی، برای تعیین دقیق ابعاد ورق های تولیدی از دستگاه ضخامت سنج (گاما) استفاده می شود. این دستگاه تضمین کننده کیفیت ابعادی محصولات، طبق درخواست مشتری است و این دستگاه از اهمیت ویژه ای برای خط تولید پیوسته فولاد اکسین برخوردار است.

در سال های اخیر بدلیل افزایش تحریم های ظالمانه امکان تامین قطعات یدکی جهت تعمیر و نگهداری این دستگاه میسر نبود و این امر در صورت وقوع خرابی دستگاه باعث بروز مشکلاتی در زمینه تعمیر و آماده بکاری این دستگاه میگردید و با گذشت ۱۴ سال از بهره برداری دستگاه ضخامت سنج، SERVER اصلی دستگاه که مهمترین و کلیدی ترین بخش این دستگاه محسوب می شود با اختلالاتی مواجه میشود که بصورت متناوب باعث اخلال در عملکرد تولید و افزایش توقفات ناخواسته میگردد.
لذا با توجه به احتمال شرایط پیش آمده و نیاز مبرم به این قطعه، کارشناسان واحد رادیوایزوتوپ شرکت فولاد اکسین خوزستان به سرپرستی مهندس اندیشه (کارشناس برق و اتوماسیون)، با حمایت مدیران ارشد سازمان، اقدام به امکان سنجی مهندسی معکوس این قطعه نمودند تا در صورت امکان با بهره گیری از دانش پرسنل شرکت اقدام به ساخت سرور جدید و بامشخصات دلخواه کنند.

همچنین لازم به ذکر است در یازدهمین دوره جشنواره ملی بهره وری در بخش مسابقه، شاخص‌های بهره‌وری نیروی کار، بهره‌وری انرژی، بهره‌وری سرمایه، بهره‌وری کل بررسی شده و در هر صنعتی، هر شرکتی که بیشترین رشد را داشته ، برنده اعلام گردیده است.

این جشنواره متشکل از شبکه‌ای از داوران بوده که همه تعیین صلاحیت شده، هستند. شبکه داوری در طول یازده سال شکل‌گرفته است و به بررسی و ارزیابی پروژه ها و طرح های ارائه شده می پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *