اخبار داغ

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان بیان کرد: ظرفیت بالای استان در صنایع مختلف/تشکیل شورای عالی فناوری و نوآوری خوزستان/امضای تفاهم نامه با فولاد خوزستان برای افتتاح مرکز فناوری جامع فولاد

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: پیشنهاد تشکیل شورای عالی فناوری و نوآوری در خوزستان با حضور پارک علم و فناوری ، دانشگاه ها و صنایع استان به ریاست استاندار خوزستان ،زمینه ساز اشتغال، جلوگیری از خروج ارز و کاهش واردات و افزایش صادرات خواهد شد ‌. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به […]

اشتراک گذاری
21 اسفند 1400
152 بازدید
کد مطلب : 143247

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: پیشنهاد تشکیل شورای عالی فناوری و نوآوری در خوزستان با حضور پارک علم و فناوری ، دانشگاه ها و صنایع استان به ریاست استاندار خوزستان ،زمینه ساز اشتغال، جلوگیری از خروج ارز و کاهش واردات و افزایش صادرات خواهد شد ‌.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه خبری گلبانگ زاگرس؛ سید راضی جلالی در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنعت فولاد با حضور در غرفه خانه مطبوعات استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور شرکت های بزرگ صنعتی در نمایشگاه بیانگر ظرفیت های خوب و بالا در خوزستان است.

وی افزود: کمتر استانی در کشور وجود دارد که به لحاظ تنوع ظرفیت های صنعتی مثل خوزستان باشد.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان تصریح کرد: ۴۰ شرکت دانش بنیان در حوزه فولاد و صنایع وابسته به آن عضو پارک علم و فناوری خوزستان هستند.

جلالی گفت: قویترین کنسرسیوم فولاد در خوزستان عضو پارک علم و فناوری استان است و در این زمینه فعالیت می کند.

وی افزود: مشکلات فراوان شرکت های دانش بنیان به لحاظ محدودیت ها کالبدی و کاری و نبود مکان کافی برای آنها باعث شده تا به رغم تلاش ها جایگاه لازم را در زمینه تولید و فناوری در کشور نداشته باشند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: تلاش می کنیم با حمایت مسئولان در کشور و وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری و مدیریت کلان استان بتوانیم این مجموعه ها را تحت عنوان شورای عالی فناوری و نوآوری خوزستان دور هم جمع کنیم.

جلالی با اشاره به پیشنهاد تشکیل شورای عالی فناوری و نوآوری در خوزستان به استاندار و استقبال وی از این پیشنهاد، یادآور شد: این شورا با حضور پارک علم و فناوری خوزستان، دانشگاه ها و صنایع استان و به ریاست استاندار خوزستان تشکیل می شوند و می تواند فضایی را فراهم کند که نیازهای صنایع بزرگ به تولیدات شرکت های دانش بنیان اعلام و توسط آنها برآورده و زمینه ساز اشتغال، جلوگیری از خروج ارز و کاهش واردات و افزایش صادرات باشد.

وی بیان کرد: هدف از شرکت در نمایشگاه فولاد ظرفیت سنجی و شناسایی و برقراری ارتباط با شرکت های خارج از استان بود.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان ادامه داد: مرکز فناوری جامع فولاد زیرنظر پارک علم و فناوری استان و شرکت فولاد خوزستان در قالب امضای تفاهم نامه تشکیل می شود با این تفاوت که تمام مجموعه های وابسته به صنایع فولاد ذیل این مرکز قرار بگیرند.

جلالی گفت: بزرگترین چالش ما نبود فضای کالبدی است و مکان هایی را برای استقرار شرکت های دانش بنیان باید فراهم شود و در سال های گذشته به رغم تلاش های مدیران قبلی پارک حل نشد و حل این معضل بخش زیادی از معضلات شرکت های دانش بنیان را حل می کند.

وی ادامه داد: حل مشکل تامین فضای کافی برای شرکت های دانش بنیان در رتبه بندی و تامین بودجه برای پارک علم و فناوری خوزستان در کشور و حمایت های مالی بانک ها بسیار موثر است.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان اولویت اصلی این مجموعه را تأمین فضای مورد نیاز برای فعالیت شرکت های دانش بنیان عنوان کرد.

کد خبر: ۱۴۰۰۷۱۰۱۲۲۰۰۰۶۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *