اخبار داغ

گونه های اصیل گیاهی باید به اهواز بازگردد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پان (پایگاه خبری آنزان آنلاین)، رضا امینی صبح امروز چهارشنبه هجدهم اسفندماه در همایش روز درختکاری اظهار کرد: با توجه به اینکه در نزدیکی ایام نوروز هستیم باید به رفع مشکلات و انجام اقدامات خود در خصوص نوروز و استقبال از بهار بپردازیم. وی افزود: […]

اشتراک گذاری
18 اسفند 1400
141 بازدید
کد مطلب : 143172

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پان (پایگاه خبری آنزان آنلاین)، رضا امینی صبح امروز چهارشنبه هجدهم اسفندماه در همایش روز درختکاری اظهار کرد: با توجه به اینکه در نزدیکی ایام نوروز هستیم باید به رفع مشکلات و انجام اقدامات خود در خصوص نوروز و استقبال از بهار بپردازیم.

وی افزود: افتخار می کنیم کارگرانی متعهد و مقید در شهرداری اهواز حضور دارند و قدردان زحمات آنها که صادقانه و بدون منت برای رضایت خدا و رفاه حال شهروندان فعالیت می کنند، هستم.

شهردار اهواز ادامه داد: زیبایی های شهری مدیون تلاش کارگران است، از همه کسانی که در راستایی زیبایی و رفاه شهر تلاش می کنند صمیمانه قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: از همه شهروندان تقاضا میکنم که موضوع درختکاری و افزایش سرانه فضای سبز را متعلق به خود بدانند و در مکان هایی که امکان کاشت درخت وجود دارد همکاری کنند زیرا اگر سالانه هر شهروند یک اصله نهال بکارد و از آن مراقبت کند وضعیت اقلیم اهواز بهتر خواهد شد.

امینی توضیح داد: تصور بنده این بود که شرایط آب و هوایی مانع از توسعه فضای سبز در اهواز می شود اما با مشاهده اقدامات انجام شده به این نتیجه رسیده ایم که وضعیت کنونی فضای سبز در برخی از نقاط اهواز به نظارت و مدیریت شهری بازمی گردد.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد در ارکان برنامه ریزی و عرصه مدیریت شهری در مراقبت از فضای سبز بازنگری جدی صورت گیرد تا اهواز با زیبایی های در خور شان و ارتقای زیست پذیری برای شهروندان، بستری برای افزایش کیفیت زندگی شود.

شهردار اهواز اضافه کرد: فضای سبز اهواز از اصالت و هویت اهواز فاصله گرفته است، درخت نخل یکی از مظاهر زیبایی و مصداق هویتی خوزستان است، اگر چه تا کنون کاشت نخل صورت گرفته اما جای نخل در فضای سبز اهواز خالی است و باید از لحاظ کیفی و کمی تقویت شود و از مواهب خدادادی این گونه ی اصیل استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه گونه های اصیل گیاهی باید به فضای شهر اهواز برگردند خاطرنشان کرد: هارمونی و نظم در کاشت گیاهان و درختان و گل های فصلی اهواز نیاز به بازنگری دارد، چرا که باید حامل پیام ویژه ای برای شهروندان باشد.

کدخبر: ۱۴۰۰۶۷۴۱۲۱۸۰۰۱۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *