اخبار داغ

فروش، حمل و صادرات ۲۱ هزار تن خرمای استعمران از انبارهای خوزستان

مدیر تعاون روستایی خوزستان از فروش ۲۱ هزار تن خرمای استعمران خریداری شده از نخل و خوزستانی و حمل و صادرات این محصول خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ،محمد امین معین راد مدیر تعاون روستایی استان خوزستان با بیان این مطلب که امسال برای نخستین بار پس از ۱۷ سال طرح خرید […]

اشتراک گذاری
18 اسفند 1400
75 بازدید
کد مطلب : 143132

مدیر تعاون روستایی خوزستان از فروش ۲۱ هزار تن خرمای استعمران خریداری شده از نخل و خوزستانی و حمل و صادرات این محصول خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ،محمد امین معین راد مدیر تعاون روستایی استان خوزستان با بیان این مطلب که امسال برای نخستین بار پس از ۱۷ سال طرح خرید تضمینی خرمای استعمران از نخلداران خوزستانی انجام شده است گفت: خرمای استعمران که با تناژ بالا در استان تولید شده خرمای صنعتی محسوب می شود.

وی افزود: این محصول به صورت عمده در هفت شهرستان آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر، کارون، اهواز و باوی کشت می‌شود.

معین راد در ادامه با بیان این مطلب که در فصل برداشت این محصول برای جلوگیری از ضرر و زیان خلال آن استان خرید تضمینی خرمای استعمران در استان آغاز شد و تعاون روستایی پس از سال ها با توجه به نبود زیرساخت های لازم در کار خرید تضمینی این محصول از نخلداران را آغاز کرد.

وی ضمن اشاره به کار شبانه روزی و سنگین برای به انجام رساندن این مهم اظهار کرد: بیش از ۲۱ هزار تن خرمای استعمران از نخلداران خریداری و در ۳۰ انبار استان ذخیره سازی شد.

مدیر تعاون روستایی خوزستان با بیان این مطلب که درصد قابل توجهی از هزینه خرید خرما تاکنون به کشاورزان پرداخت شده است عنوان کرد: خرید تضمینی خرمای استعمران با هدف رضایتمندی و رفاه حال نخلداران در استان انجام شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: پس از کار شبانه روزی برای خرید خرما از نخلداران با دستور سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران کار فروش خرمای ذخیره شده در انبارهای استان آغاز شد.

وی یادآور شد: از دو هفته قبل کار حمل و صادرات خرما از انبارهای آبادان، کارون و اهواز آغاز شده است تا پس از فروش خرما و ضدعفونی، انبارها برای خرید و جمع‌آوری گندم و کلزا آماده شوند.

کدخبر: ۱۴۰۰۶۷۴۱۲۱۸۰۰۱۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *